تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۱۶
کد مطلب : ۴۰۰۶۴۶
مرادی در نشست خبری تشریح کرد

تشریح برنامه‌ها و اهداف سازمان دانش‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
تشریح برنامه‌ها و اهداف سازمان دانش‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
سید نظام مرادی مدیر سازمان دانش آموز کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به تاریخچه سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران درتاریخ 21 /2/ 78 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران تشکیل و فعالیت رسمی خود را در مدارس کشور آغاز کرد.
وی با بیان اینکه نام این سازمان قبلاً سازمان پیش آهنگی ایران بوده که در سال 1364 انحلال یافت افزود: در سال 1372 تشکیلاتی به نام پویندگان زیر نظر معاونت پرورشی و تربیت بدنی شروع به فعالیت کرد.
مرادی سازمان دانش آموزی را تشکیلاتی هدفدار در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان بیان کرد و گفت: دانش آموزان با عضویت در تشکیلات سازمان دانش آموزی مهارت لازم را برای حضور و فعالیت هدفمند در عرصه‌های مختلف زندگی را پیدا کنند و به فردی مسوولیت پذیر در آینده تبدیل می‌شوند.
مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد اهداف تشکیلات دانش آموزی را به دو بخش کلی و جزئی تقسیم کرد و اظهار کرد: زمینه سازی تعلیم و تربیت برای کسب فضائل اخلاقی و کمالات انسانی، توانمند کردن اعضا برای باهم زندگی کردن و بهتر زندگی کردن در طبیعت و تقویت قابلیت‌های فردی و گروهی اهداف کلی سازمان دانش آموزی را تشکیل می‌دهد.
مرادی الگو قرار دادن سیره نبی اکرم (ص) و ائمه (ع) در زندگی، شناخت هویت ملی و دینی، افزایش مسوولیت پذیری، ارتقاء دانش علمی در زمینه آفرینش، کسب مهارت‌های اجتماعی، شکوفایی و رشد استعداد اعضاء، ایجاد خلاقیت و ابتکار، افزایش مشارکت اعضاء در فعالیت‌های گروهی، آشنایی اعضاء با حقوق فردی و گروهی در جامعه، کار آفرینی و تقویت اعتماد به نفس را از اهداف جزئی سازمان دانش آموزی برشمرد.
هویت تشکیلات سازمان دانش آموزی برگرفته از هویت ایرانی ـ اسلامی است

مرادی با اشاره به اینکه هویت تشکیلاتی این سازمان بر گرفته از رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب است خاطر نشان کردند: رهبری فرمودند: هویت ما هویت ایرانی - اسلامی است که این نگاه ارزشمند بر اعمال و رفتار اعضای تشکیلات سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران حاکم است.
مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد منظور از هویت تشکیلاتی در این سازمان را شامل دانستن مفاهیم، اصول تشکیلاتی، ایمان داشتن و عمل نمودن به آن دانست و ادامه داد: این تشکیلات دارای آرم، منش، روش، شعار، سلام و احترام، علامت، نحوه دست دادن تشکیلاتی، قول و پیمان، سوگند پرچم، سرود ملی، سرود پیش آهنگان، پرچم، لباس فرم و کارت شناسایی نیز می‌باشد.
مرادی داشتن ایمان و اعتقاد، تمرین و تکرار فعالیت‌ها و آموزش‌ها به صورت عملی در اردوها و همایش‌های آموزشی - عملیاتی، ایجاد رقابت سالم و سازنده، داشتن علاقه و روحیه تشکیلاتی و چگونگی عملکرد مربی مهمترین را از مهمترین اصول حاکم در تقویت هویت تشکیلاتی در سازمان دانش آموزی ذکر کرد.
وی در ادامه به نقش مهم اعضاء در حفظ هویت تشکیلاتی پرداخت و یادآور شد: هر عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی باید در حفظ روحیه و هویت تشکیلاتی بکوشد و به مواد و مفاد هویت تشکیلاتی ایمان و اعتقاد داشته باشد و آن را با تمام وجود در زندگی فردی و اجتماعی بکار گیرد و التزام عملی به جز ء جزء مواد و مفاد روحیه تشکیلاتی داشته باشد.
مدیر سازمان دانش استان در زمینه نقش و فعالیت این تشکیلات گفت: سازمان دانش آموزی یک تشکیلات تربیتی - اجتماعی است تا دانش آموزان را برای فعالیت در عرصه‌های مختلف زندگی و پذیرش مسوولیت در آینده آماده کند.
همفکری، همدلی و همکاری شعار تشکیلات دانش آموزی است

مدیر سازمان دانش آموزی استان از همفکری، همدلی و همکاری به عنوان شعار این تشکیلات دانش آموزی یاد کرد و خاطر نشان شد: ادب و خوش اخلاقی، راستی و درستی، یاری و مهربانی، دوستی با طبیعت، دیانت و معنت، نظم پذیری و قانونمداری، میهن دوستی، تلاش و صرفه جویی، شجاعت و دلیری، عدل و انصاف، مسوولیت پذیری و مشارکت جویی و تدبیر و تفکر از جمله منش‌های پیش آهنگان در این تشکیلات سازمانی را تشکیل می‌دهد.
وی گفت: دانش آموزان عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی در فعالیت‌های درون مدرسه‌ای شرکت در نماز جماعت، مراسم آغازین مدرسه، کمک به برگزاری نشست انجمن اولیاء و مربیان، کمک به معلمین در مرور تکالیف دانش آموزان، کمک در انجام امور پرورشی، تهیه خبر از اخبار مدرسه، انجام فعالیت‌های خیر خواهانه و امدادی، اشاعه فرهنگ صرفه جویی، کمک به بهداشت، سلامت، پاکیزگی محیط مدرسه و حفظ و ارتقای سلامت روان خود و دانش آموزان در مدرسه، آموزش یار دانش آموز، به‌کارگیری فن آوری نوین، بصیرت افزایی، روابط بین فردی، آذین بندی و تزئین کلاس و محیط مدرسه در مناسبت‌های مختلف، شرکت در ویژه برنامه سپاس معلم و برپایی مراسم محفل انس باقرآن، شهدا و دعای توسل را بر عهده دارند.

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیله و بویراحمد فعالیت‌های خارج از مدرسه دانش آموزان تشکیلاتی را در قالب بازدیدهای علمی، پژوهشی، گردشگری، شرکت در اردوهای تشکیلاتی در دل طبیعت، نماز جمعه و راهپیمایی، رفتن به مراکز فرهنگی و هنری، اعتکاف دانش آموزی، روز درختکاری، دیدار از خانواده معظم شهدا، جانیازان و آسایشگاه سالمندان ذکر کرد.
تربیت اجتماعی دانش آموزان مهم‌ترین ماموریت سازمان دانش آموزی است

مرادی نیز با مهم دانستن نقش و تاثیر تشکیلات سازمان دانش آموزی در سا ختار تربیتی - اجتماعی جامعه به خبرنگاران گفت: سازمان دانش آموزی در داخل و خارج از مدرسه وظایف مهم و ارزنده‌ای را در راستای تربیت افرادی مسوولیت پذیر، همدل، همفکر و متعهد به ارزش‌های انقلابی، اسلامی و ایرانی را برعهده دارد.

سید نظام مرادی مهمترین ماموریت سازمان دانش آموزی را تربیت اجتماعی دانش آموزان ذکر کرد و افزود: برای رسیدن به این مهم باید بیشترین سرمایه گذاری را برای نسل نوجوان و جوان داشته باشیم زیرا این گروه آینده ساز ایران اسلامی هستند.
کسب رتبه پنجم کشوری سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد از نظر جذب و ساماندهی تعداد دانش آموزان

مدیر سازمان دانش آموزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره فعالیت‌های سازمان دانش آموزی استان گفت: سازمان دانش آموزی کهگیله و بویراحمد در راستای اهداف سندتحول بنیادین و ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی را طراحی و اجرا نموده و با تعداد 11500 هزار عضو و بیش از 456 مربی در سال تحصیلی 97 ـ 96 و رشد 18 درصدی نسبت به سال گذشته رتبه پنجم کشوری را از نظر جذب و ساماندهی تعداد دانش آموز و گروهای تشکیلاتی به دست آورد.
مرادی ساماندهی بوفه‌های مدارس را یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان دانش آموزی برشمر و افزود: با هدف تربیت اقتصادی دانش آموزان و نظارت برروند اجرای پایگاههای تغذیه سالم تا حال حاضر بیش از 300 آموزشگاه در استان مجوز فعالیت دریافت نموده‌اند.
کسب رتبه اول استان از نظر جذب و آموزش بی سوادان و کم سوادان توسط سازمان دانش آموزی
مدیر سازمان دانش آموزی استان شرکت در طرح برون سپاری نهضت سوادآموزی را از برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی این سازمان در سال گذشته بیان کرد و گفت: سازمان دانش آموزی با تحت پوشش قرار دادن 2000 نفر در سه دوره تحکیم، سوادآموز و انتقال رتبه اول جذب و آموزش بی سودان و کم سوادان را در بین دهها موسسات و سازمان مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 ـ 95 را به دست آورد.
مرادی نگاه سازمان دانش آموزی استان را بر مبنای دانش آموزی محوری، دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری دانست و افزود: با ایجاد حس همفکری همدلی و همکاری تلاش می‌گردد با مشارکت اعضاء در روند تصمیم سازی و تصمیم گیری نقش پررنگی را دانش آموزان در کنار مربیان ایفا نمایند.
مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد به برنامه آتی سازمان در سال 97 اشاره کردند و افزودند: برگزاری اردوهای آموزشی عمومی و تخصصی تشکیلات پیشتازان به صورت مدرسه‌ای، استانی قطبی در تابستان، برگزاری جشن مهر، برنامه ریزی و هماهنگی با ستاد راهپیمایی 13 آبان جهت حضور اعضای تشکیلات با لباس فرم، جشن نیکوکاری، برگزاری مانور زلزله و ایمنی با عنوان مدرسه ایمن ـ جامعه تاب آور، جشن عاطفه‌ها، جشن تولد زمین (درختکاری)، برگزاری طرح گردشگری با همکاری سازمان تامین اجتماعی، کارهای تخصصی خبرگزاری پانا، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، شرکت در راهپیمایی روز قدس،، مدیریت بوفه مدارس و جشنواره مهارتی اعضاء پیشتازان و مراسم ویژه سپاس مربی و سپاس معلم اشاره نمود که انشاالله با نگاه و رویکرد شاهد رشد چشمگیر و تاثیر پذیری سازمان در فعالیت‌های زندگی اجتماعی و سیاسی دانش آموزان باشیم.
هنر اصلی خبرگزاری پانا تربیت و پرورش دانش آموزان و نسل نوجوان به عنوان خبرنگار است
مدیر سازمان دانش خبرگزاری پانا را یکی از مجموعه‌های وابسته به سازمان دانش آموزی بیان کرد و اظهار کرد: خبرگزاری پانا که مزین به نام دانش آموزان است و نام کامل آن خبرگزاری کانون دانش آموزی از سال 81 مجوز را دریافت کرد و در تابستان 82 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد این تنها خبرگزاری دانش آموزی در دنیاست.
مرادی افزود: یک ویژگی این خبرگزاری که آنرا از سایر خبرگزاری‌ها مجزا می‌کند سرویسی است که مختص دانش آموزان و فرهنگیان است و اخبار مرتبط با این قشر عظیم را پوشش می‌دهد.
وی گفت: هنر اصلی این خبرگزاری تربیت و پرورش دانش آموزان و نسل نوجوان به عنوان خبرنگار است. وظیفه خطیری که هیچ رسانه دیگری بر عهده نگرفته است.
مدیر سازمان دانش آموزی استان از اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار در مدارس از سال آینده خبر داد و گفت: در صورت اجرای درست این طرح، پانا می‌تواند در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی نقش مهمی از نظر منبع خبر برای سایر رسانه‌ها داشته باشد.
اردوگاه شهید بهشتی یاسوج با امکانات و تجهیزات بسیار خوب پذیرای گردشگران از سراسر کشور است
سد نظام مرادی در مورد واگذاری اردوگاه تربیتی، فرهنگی شهید بهشتی یاسوج به سازمان دانش آموزی اظهار کردند: مجتمع فرهنگی اردویی شهید بهشتی یاسوج وابسته به وزارت آموزش و پرورش است، که در مساحت 13 هزار متری ساخته و یکی از بزرگترین اردوگاه دانش آموزی جنوب کشور است شد. این اردوگاه در 2 کیلومتری شهر یاسوج - جاده آبشار واقع شده است، با امکانات و تجهیزات بسیار خوبی که برخوردار است دهها سال است میزبان انواع و اقسام اردوهای دانش آموزی و پذیرای گردشگران گوناگون از سراسر استان بوده است.
وی گفت: اردوگاه شهید بهشتی یاسوج علی رغم اینکه دانش آموزی است و بیشتر مورد استفاده دانش آموزان است لیکن اکثر تجمع‌های بزرگ فرهنگی آموزش و پرورش را میزبانی می‌کند.
مدیر سازمان دانش آموزی استان افزود: برای اردوهایی که بیشتر برنامه‌هایشان متمرکز است مثل المپیادهای علمی و هنری و فنی و برای مسابقاتی که باید در مکانی واحد و بدون امکانات و تجهیزات خاصی برگزار شود محیط مصفای این اردوگاه شرایط بسیار خوب و مناسبی را فراهم نموده است.
مرادی با اشاره به امکانات این اردوگاه گفت: اردوگاه فرهنگی و تربیتی شهید بهشتی یاسوج با 20 عدد الاچیق،10 باب حمام، آشپزخانه طبخ غذا، سالن غذاخوری، سالن اجتماعات، سالن کنفراس و کلاس‌های آموزشی، سکوهای اسکان، حمام و دستشویی مجزا، نمازخانه، منزل سرایداری، فضای سبز، زمین بازی ورزشی فوتبال گل کوچک، همه شرایط خوب را برای اردوهای یکروزه و اردوی چند روزه در خود جمع کرده استو سمینارها و همایشها و غیره با بهترین کیفیت برگزار نماید.
مدیر سازمان دانش آموزی اظهار کرد: مجتمع تفریحی و فرهنگی شهید بهشتی یاسوج ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری اردوهای دانش آموزی، آمادگی خود را جهت عقد قرارداد با دستگاههای اجرایی، نهادها و ارگانهای دولتی و خصوصی برای برگزاری همایش‌ها و سیمنارها نیز اعلام می‌نماید.
وی گفت: برای استفاده از امکانات اردوگاه و جهت هماهنگی با دفتر و یا مسئول محترم پذیرش با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمایید. 07433223381 ـ 09173410600
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همکار
Iran, Islamic Republic of
پ کو سید نظام....
مرادیان
Romania
باسلام و آرزوی موفقیت برای جناب آقای مرادی و مجموعه همکارانشان، امیدوارم، دانش آموزان ما که علی رغم داشتن هوش بالا، ازخیلی از تفریحات و برنامه های اوقات فراغت محرومند، با تدبیر شما موفق تر از گذشته باشند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1