کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگویی مطرح شد

عصبانیت مردم و مسوولان «باشت» از کمبود بی‌آبی

20 خرداد 1397 ساعت 20:03

 شهردار باشت ادامه داد: این شهر طی چند روز اخیر دچار قطعی آب شده و امروز نیز در خطبه‌های نماز جمعه باشت اعلام شد و مردم نیز قصد شعار دادن داشتند اما صبوری کرده و منتظر اقدامات مسئولان هستند.


کمبود آب در شهر باشت داد مردم و مسوولان این شهر را در آورده است، نادر گرامی رئیس شورای اسلامی شهر باشت گفت: مشکل بی آبی و تنش آبی در شهرستان باشت موجب نگرانی شهروندان شده است. 
نادر گرامی با درخواست از مسئولان در جهت تسریع در حل مشکل کم آبی شهرستان باشت ابراز داشت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم شهرستان باشت و همچنین درخواست‌های حضوری و تلفنی شهروندان در خصوص حل مشکل کم آبی و تنش ابی در این شهرستان، با پیگیری‌های صورت گرفته و رایزنی‌های انجام شده با مهندس لدنی نژاد مدیرعامل آبفای شهری استان امید است هر چه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.
وی افزود: در تماس تلفنی صورت گرفته با مدیرعامل آبفای شهری استان از وی برای بررسی اوضاع و حضور در شهرستان دعوت شد که وی با تشریح اقدامات انجام شده و تمهیدات صورت گرفته سه اقدام در دست اجرا را بیان کرد. 
گرامی با تشریح اقدامات در دست اجرای آبفای شهری استان، ابراز داشت: آبفای شهری استان در مرحله اول اقدام به حفر چاه 240 متری خواهد کرد که در فروردین ماه سال 96 افتتاح و تنها پس از 2 ماه با مشکل کم آبی مواجه شد. 
وی ادامه داد: طبق گفته‌های مدیرعامل آبفای شهری استان قرارداد با حفار منعقد گردیده و تا اواخر هفته جاری این مشکل برطرف خواهد شد. 
گرامی با استناد به سخنان مدیرعامل آبفای شهری استان، گفت: رایزنی با مالک یک حلقه چاه آبی کشاورزی در منطقه باشت که از لحاظ آبی در وضعیت خوبی قرار داد صورت گرفته و به توافقاتی نیز دست یافته که در صورت عدم موفقیت در راهکار اولیه و راه اندازی مجدد چاه 240 متری این اقدام در دستور کار قرار می‌گیرد. 
رئیس شورای اسلامی شهر باشت حفر چاه در منطقه چم بلبل را دیگر راهکار آبفای شهری بیان کرد و افزود: این چاه جهت تأمین آب محله‌های قدم آباد و اسلام آباد که سطح آنها بالاتر از مخزن آب است صورت می‌گیرد.
گرامی بار دیگر از مسئولین آبفای استان خواست تا مشکلات کم آبی این شهرستان را به صورت جدی و ویژه در دستور کار خود قرار دهند. 
مردم صبوری می‌کنند، وضعیت آب شرب مردم باشت را کلافه کرده است
 لطف‌الله موسوی شهردار باشت در این باره در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گلایه شدید از وضعیت کنونی آب شرب شهر باشت، اظهار کرد: مردم طی یک ماه اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و کم‌آبی و قطعی مکرر آب مردم را کلافه کرده است.
موسوی ادامه داد: با توجه به شرایط ماه رمضان و نیاز شدید مردم به آب، قطعی آب شرب مناطق مختلف شهر باشت واقعاً دور از انصاف است و مسئوولان نباید اینگونه به این معضل و بحران بی‌توجه باشند.
 وی افزود: شهرداری باشت علی‌رغم اینکه تلاش زیادی در راستای تامین آب شرب مردم به وسلیه تانکر کرده است اما توان آبرسانی به همه قسمت‌های شهر باشت را ندارد و این وظیفه مسئوولان آبفای شهر باشت است که این موضوع را برطرف کنند نه شهرداری.
 موسوی با انتقاد از مسوولان امر، اظهار داشت: مسئوولان باید ۵ الی ۶ ماه قبل به این موضوع توجه کرده و در راستای برطرف کردنان تلاش می‌کردند.
 شهردار باشت ادامه داد: این شهر طی چند روز اخیر دچار قطعی آب شده و امروز نیز در خطبه‌های نماز جمعه باشت اعلام شد و مردم نیز قصد شعار دادن داشتند اما صبوری کرده و منتظر اقدامات مسئولان هستند.
 موسوی افزود: این مشکل روال عادی و زندگی مردم شهر باشت را فلج کرده و مردم از این وضعیت به شدت ناراضی هستند.
 وی گفت: مسوولان به این مشکل و بحران در باشت رسیدگی کنند و با عملکرد خود سبب مهاجرت مردم باشت از این شهرستان نشوند.
------------------------------
خبر: فتح‌الله پوران‌پور
-----------------------------


کد مطلب: 400637

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400637/عصبانیت-مردم-مسوولان-باشت-کمبود-بی-آبی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1