تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۰۰۶۳۱
در شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

وانت‌بارهای که در یاسوج دیگر قابل تحمل نیستند / بازی با سلامت و جان مردم

۱
۰
وانت‌بارهای که در یاسوج دیگر قابل تحمل نیستند / بازی با سلامت و جان مردم
کبنا ؛    
«عزیز فیلی»  امروز (یکشنبه 20 خرداد) در نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: در راستای کنترل وضعیت شهر و برقراری نظم بیشتر، تیم ویژه پیگیر رفع موانع شهری یاسوج متشکل از شهرداری ، دادستانی، پلیس راهور و فرمانداری تشکیل شود.
وی افزود: تاکنون چندین مرتبه وانت بارهای میوه فروش در مسیر ورودی شهر یاسوج توسط نیروهای اجرائیات شهرداری و همکاری پلیس راهور و ماموران نیروی انتظامی از سطح خیابان های این بخش شهر جمع آوری شدند اما هنوز تعداد زیادی از آن ها در ورودی شهر استقرار دارند.
فیلی بیان کرد: بهتر است از تمام توان دستگاه های متولی برای ساماندهی این خودروها استفاده شود.
در ادامه نشست شاهرخ کناری به موفق نبودن طرح جمع‌آوری وانت بارها و دستفروشی‌ها در سطح شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: فرمانداری و شهرداری برای اجرای این طرح تلاش کردند اما به نتیجه‌ای نرسیدند و نارضایتی مردم و مسؤولان ارشد استان را به دنبال داشت.
وی تصریح کرد: دستفروشان شرایط بدی را برای مرکز کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کردند و تابلوی خود را در وسط خیابان می‌گذارند و حتی منجر شدند که در فلکه سنگی یاسوج چندین فقره تصادف منجر به قطعی پا و شکستگی دست و سر رخ دهد.
فرماندار بویراحمد ادامه داد: در اجرای این طرح‌ها برخی از دستگاه‌ها، از جمله پلیس راهور به ما کمک می‌کرد اما عدم پرداخت مطالبات که در قرارداد ذکر شده بود، حضور آنها برای برخورد با این افراد کمرنگ شد.
فرماندار بویراحمد نیز گفت: حدود 40 درصد از این وانت بارها فاقد پلاک هستند.
شاهرخ کناری افزود: استقرار بیش از حد وانت بارهای میوه فروش در مبادی شهر روزانه سبب تصادفات زیادی می شود که علاوه بر آن تاثیری نامطلوبی بر چهره شهر داشته و سبب بی نظمی شده اند.
شهردار یاسوج همچنین گفت: رفع سد معبر از خیابان های یاسوج نیازمند همراهی مردم و رانندگان وانت بارها با شهرداری و سایر دستگاه هاست.
نستهن مقدم ابراز داشت: تاکنون 800 وانت میوه فروش شناسایی شده و هدف اصلی ساماندهی آن ها در محل مشخص است. 
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح جامع ترافیک شهر یاسوج، عنوان کرد: تمامی اعضای شورای ترافیک موظف هستند که اطلاعات لازم را در اختیار مشاور این طرح قرار دهند.
فیلی تصریح کرد: سرعت کاه ها در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد استاندارد نیستند.
وی توصیه کرد که در صورت لزوم از سرعت کاه ها استفاده شود با این شرط که با شیب استاندارد و با پیش آگاهی برای مردم نصب شوند. 
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد استفاده از دوربین‌های پایش تصویری در جاده‌های درون شهری استان در راستای کاهش میزان تصادفات و تخلفات رانندگی را ضروری دانست. 
وی بیان کرد: دوربین‌های پایش تصویری در ثبت بهتر و سریعتر انواع تخلفات رانندگی و تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی ایفا می‌کنند.
فیلی تصریح کرد: فرهنگ ترافیک باید در راستای کاهش مشکلات در این زمینه توسط رسانه ها، پلیس راهور و متولیان امر در جامعه ارتقا یابد.
در پایان نشست خوشوقت رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کاهش نصب سرعت کاه‌ها گفت: تا زمانی که راهکار مناسبی برای کاهش مرگ و میرها اتخاذ نشود مجبوریم از سرعت کاه‌ها استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: 80 درصد تصادفات ناشی از خطای انسانی است که بیانگر ضعف در فرهنگ رانندگی است.دانشگاه علوم پزشکی باید سالی یک یا دوبار برنامه در حوزه فرهنگ ترافیک انجام می‌داد که این کار را انجام نداده است.
رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: پلیس راهور استان تنها دستگاهی است که در برخورد با وانت بارها وظیفه خود را به درستی انجام داده و چندین پرونده در دادگستری تشکیل شده است.
خوشوقت تصریح کرد: زمینی برای ساماندهی وانت بارها در نظر گرفته نشد اما مالک زمین اجازه نداد که وانت بارها ساماندهی شوند،وانت بارها در مکان‌های فاقد معارضات ساماندهی شوند.با وانت بارها به شدت برخورد کردیم و حتی آنها را جریمه 500هزار تومانی کردیم اما بی فایده بود.
در این نشست از نصب سرعت‌کاه‌های غیر استاندارد که در برخی از مکان‌های شهر یاسوج از جمله تنگاری و دشت‌روم موجب مرگ و زخمی شدن عابرین پیاده شد اشاره و ضعف راه و شهرسازی ذکر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بی یار
Iran, Islamic Republic of
ج. اگه حرف .
فقط بگو زلزله شایع هست یا نه 😂😂
خدایی ک. کرده که حرف بزنی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1