کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عضو شورای اسلامی شهر مادوان:

چهار سال طرح بازنگری مادوان پشت درب مدیرکل فنی استانداری معطل مانده است

19 خرداد 1397 ساعت 8:58

عضو شورای اسلامی شهر مادوان گفت: بیش از چهار سال است که طرح بازنگری شهری این شهر پشت درب اتاق مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد معطل مانده است.


حاتم پیام عضو شورای اسلامی شهر مادوان در دیدار با جمعی از شهروندان این شهر از عدم تصویب اصلاح و بازنگری طرح هادی این شهر توسط مدیران گلایه و انتقاد کرد.
متن صحبت‌های پیام به شرح زیر است؛

ابتدا ویژه از سردار بوعلی فرماندهی محترم سپاه فتح استان که نسبت به برطرف نمودن معظلات و آسیب‌های اجتماعی و حل مشکلات توسعه ای ونیازهای اجتماعی شهر مادوان و روستاههای حومه نهایت جدیت و همکاری را دارند به نمایندگی از مجموعه شورا و شهرداری و شهروندان شهر مادوان صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین از بذل توجه معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استاندار و فرماندار محترم شهرستان بویراحمد که در این مسیر با جدیت همکاری و همراهی می‌نمایند سپاسگزاریم.
 
مدیرانی که در قبای مستبدانه و متکبرانه بسر می‌برند نمی‌توانند داعیه تامین حقوق شهروندی را داشته باشند حقوق شهروندی در شهر مادوان از سوی برخی مدیران به ویژه در حوزه‌های فنی و شهرسازی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی رعایت نشده است.
شهروندان شهر مادوان بیش از چهار ساله که پشت درب اتاق مدیرکل دفتر فنی استانداری معطل تصویب اصلاح و بازنگری طرح هادی شهر هستند عمده درخواست‌های که از مراجعات مردمی به شورا طی ۹ ماهه دوره پنجم داشتیم وابسته به این طرح بوده که جز ساده‌ترین طرح‌های شهرسازی می‌باشد از سال ۹۲ ابتدا طرح جامع شهر مادوان در دستور کار دفتر فنی استانداری بود که در ادامه به طور نامعلومی به اصلاح بازنگری طرح فعلی شهر تغییر پیدا کرد و تاکنون عملیاتی نشده است و چهارساله به مردم این شهر وعده امروز و فردا داده می‌شود.
با عمل نکردن به وعده‌ها وعلاف کردن مردم صیانت از حقوق شهروندوان این شهر از سوی دفتر فنی استانداری رعایت نشده است
 
متاسفانه مشاوری برای طرح انتخاب شده که بسیار ضعیف است و تسلط، توانایی و استقلال کافی در جمع بندی اطلاعات و نیازهای مرتبط با طرح را ندارد بارها مجموعه شورا و شهرداری ضعیف بودن مشاور و رد کردن وی را خواهان بودیم اما مدیرکل دفتر فنی استانداری همچنان بر حضورش تاکید دارد. که این خود بلاتکلیفی، معطلی و نارضایتی مردم را به همراه داشته است.
 
 شوراهای اسلامی در خط مقدم خدمتگذاری به مردم قرار دارند و تصمیم گیرندگان اصلی شهر هستن لذا مسئولین باید تابع تصمیمات شورا باشند و قبل از هر تصمیمی مرتبط با شهر ابتدا با شورا هماهنگ شوند بی توجهی و ناهماهنگی با شورا از سوی مسئولین متولی در تهیه طرح‌های شهری نمی‌تواند خواسته‌ها و دغدغه‌های شهروندان و نیازهای توسعه ای شهر را برآورده کند. بررسی و تائید کلیه طرح‌های شهرسازی و تعیین حریم و محدوده قانونی شهرها پس از ارائه توسط شهرداری و ارسال به مراجع ذیربط جهت تصویب نهایی از جمله وظایف و اختیارات قانونی شوراست. مسئولین متولی طرح‌های شهرسازی توجه کنند هرگونه طرح و برنامه شهری که خارج از این چهارچوب باشد پذیرفته نخواهد شد و اجازه نخواهم داد به مرحله اجرا برسد چرا که مصالح شهر و منافع عمومی شهروندان را شورا بهتر از هر مسئول دیگری آگاهی دارد و درنظر خواهد گرفت.
 
نماینده مردم در شورا نشدیم که با سکوت خود شاهد تضییع حقوق شهروندان باشیم و جلوی مسئولانی که حقوق شهروندان را رعایت نمی‌کنند و از وظایف شورا آگاهی ندارند و با اظهارنظر متکبرانه و خودخواهانه خود موجبات نارضایتی مردم را به همراه دارند گردن خم کنیم.
 
بنابراین از جمله دلایل تاخیر چهارساله در تصویب طرح بازنگری هادی شهر اولأ ضعف، ناتوانی و عدم استقلال مشاور فنی طرح که دانش و توان لازم جهت جمع آوری اطلاعات و مشکلات شهر را ندارد و دومأ بی توجهی آشکار مدیرکل دفتر فنی استانداری به پیشنهادات کارشناسانه و کاربردی شورا و شهرداری بوده است و تازمانیکه مشاور تغییر نکند ویا پیشنهادات شورا که حل کننده مشکلات حاد و فوری شهر می‌باشد اعمال نشود از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های سلیقه ای و تشریفاتی در شهر مادوان که نه تنها نیازهای شهروندان را تامین نخواهد کرد بلکه به آینده شهر ضربه مهلکی خواهد زد جلوگیری خواهد شد و به مرحله اجرا نخواهد رسید.
 


کد مطلب: 400597

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400597/چهار-سال-طرح-بازنگری-مادوان-پشت-درب-مدیرکل-فنی-استانداری-معطل-مانده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1