تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۴۰۰۵۸۲
امام جمعه قلعه رئیسی:

روز قدس روز احیای اسلام است

۰
روز قدس روز احیای اسلام است
کبنا ؛حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: یکی دیگر از عواملی و اموری که باعث می شود سختی ها مرگ بر اسنان آسان شود صله ارحام و نیکی به پدر و مادر است و بر اساس آنچه در بعضی از روایات بیان شده یک جزء از صد جزء رحمت خدا در دنیا جلوه کرد که محصول آن یک جزء همین محبت ها و عاطفه های بین پدر و مادر و فرزندان را رقم زده است.

امام جمعه قلعه رئیسی به روز جهانی قدس اشاره و بیان کرد: روز قدس روز احیای اسلام و سرآغاز پیروزی نهایی مسلمانان و روز مشخص شدن سرنوشت ملت های مستضعف و روز اعلام موجودیت ملت های مستضعف است و یک روز بسیج عمومی و زوال بی تفاوتی ها است و یادگار امام راحل و مساله اساسی در دنیای اسلام و یک روز جهانی است.

وی افزود: امام راحل ماهیت تروریستی و نژاد پرستانه و ضدانسانی رژیم صهونیستی را افشاء کرد و با ظهور امام و انقلاب اسلامی روح جدیدی در کالبد مبارزات ضدصهیونیستی دمیده شد و باعث و عامل اصلی انتفاضه است و باید دانست که قدس برای همه ادیان مقدس است و معیادگاه عروج رسول خدا و اولین قبله مسلمانان است و لذا فلسطین علاوه بر مسائل دینی و اعتقادی با استقلال امنیت و منافع کشورهای اسلامی به شدت در ارتباط است.

صلواتی با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ بازگشت یک مبارزه مردمی جدیدی با این غده سرطانی است تصریح کرد: طرح سازش معامله قرن ترامپ و عربستان یک حرکت خائنانه است و از مهمترین دست آوردهای نظام جمهوری اسلامی تزریق ایده مقاومت در برابر اشغال گری و استکبار نظام سلطه در منطقه بود.

امام جمعه قلعه رئیسی به تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام راحل پرداختند.

وی به سالروز صدور فرمان عزل بنی صدر توسط امام راحل اشاره و یادآور شد: بنی صدر طی 17ماه ریاست جمهوری خسارت های زیادی را به کشور و نظام اسلامی تحمیل کرد و باعث تقویت منافقین و گروهک های ضد انقلاب بود و در برابر مصوبات مجلس و قوه قضائیه و شورای نگهبان ایستادگی کرد و یک خائن به تمام معنا بود.

صلواتی به توزیع افطاری 3 هزار نفری در شهر قلعه رئیسی هم اشاره و با تقدیر از بانیان این مراسم بزرگ اضافه کرد: یکی از سنت های حسنه در ماه مبارک رمضان افطاری دادن که این رسم چند سالی است که در شهر قلعه رئیسی به یک رسم گذاشته شد که این سفره با همکاری و تعامل دفتر مقام معظم رهبری، مردم و مسئولین شهر و استانی و کشور که امسال همچنین اداره بهزستی شهرستان کهگیلویه در این امر مهم همکاری و تعامل داشتند و بیش از 3هزار نفر اعم از غنی و فقیر و از همه قشر بر روی این سفره با وحدت و همدلی نشستند.

وی همچنین از زحمات روحانیت و طلابی که در ایام ماه مبارک رمضان در این منطقه به تبلیغ مشغول بودند تشکر می کنم.

صلواتی در ادامه با بیان اینکه یکی از شخصیت های منفور تاریخ اسلام ابوهریره است خاطرنشان کرد: ابوهریره از فقیرترین اصحاب پیامبر(ص) و از عشیره ی سلیم بن فهم بود نامش به عهد جاهلیت عبدقیس یا عبد شمس بود و به سال غزوه ی خیبر که مسلمان شد نامش به عبدالرحمن تبدیل شد. که گویند در خلافت عمربن خطاب ولایت بحرین را داشت و به روزگار عثمان، قضای مکه به او محول گردید و به زمان معاویه چند روزی والی مدینه شد.

وی ادامه داد: مشهور است که ابوهریره در محاربات صفین حاضر و ناظر بود ولی در جنگ شرکت نداشت و کارش این بود که موقع صرف طعام نزد معاویه می رفت و در کنار سفره ی چرب و نرمش می نشست؛ هنگام نماز و صلوة در پشت سر علی(ع) نماز می خواند ولی هنگام مصاف از معرکه ی جنگ دور می شد و در گوشه ای مبارزه ی دلاوران را تماشا می کرد وقتی علت این سه حالت را از او سؤال کردند در پاسخ گفت: «الصلوة خلف علی (ع) اتم، مضیرة معاویه ادسم، ترک القتال اسلم»! یعنی نماز در پشت سر علی(ع) کامل ترین نمازاست و غذای معاویه چرب ترین غذاها و احتراز از جنگ و کشتار سالم ترین کارهاست.

خطیب جمعه قلعه رئیسی گفت: وقتی به ابوهریره گفتند این چگونه رفتاری است؟ او جواب داد: خداوند فرموده است ولا تنس نصیبک من الدنیا من به این سبب از هر چیز بهترین آن را انتخاب می کنم؛ نماز، نماز علی(ع)، غذا، غذای معاویه، و سایه، سایه ی نخل است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1