کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد

راهپیمایی روز قدس در سی سخت

18 خرداد 1397 ساعت 15:46

راهپیمایی روز قدس در سی سخت مرکز شهرستان دنا برگزار شد.


راهپیمایی روز قدس در سی‌سخت مرکز شهرستان دنا با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان برگزار شد.
 کرم جانی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در سخنرانی روز قدس در بین مردم شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا اظهار کرد: قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، وطن میلیون‌ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.
جانی‌پور بیان کرد: از همان نخستین سال‌های اشغال پاره تن اسلام، با مقاومت فلسطینیان و اعتراض مسلمانان و دیگر انسان‌های آزاده جهان، نهضت مقابله با اسرائیل و حمایت از فلسطین مظلوم شکل گرفت. با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت مسلمان ایران به ویژه پس از صدور پیام تاریخی امام امت در سال 1358 مبنی بر نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مسئله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌های خویش قرار داد. از این رو، همه ساله، روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستم‌کاران تاریخ و به لرزه درآوردن پایه‌های سست رژیم اسرائیل تبدیل کرده است.

 وی ادامه داد: بیت المقدس به عنوان مهم‌ترین شهر فلسطین، از نظر اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی است و ملت‌های مسلمان باید به فکر نجات فلسطین باشند و مراتب انزجار و تنفر خویش را از سازش‌کاری و مصالحه رهبران ننگین و خودفروخته‌ای که به نام فلسطین، آرمان مردم سرزمین‌های غصب شده و مسلمان این خطه را به تباهی کشیده‌اند، به دنیا اعلام کنند ملت‌های مسلمان از مبارزه با این شجره خبیثه و ریشه کن کردن آن دست نخواهند کشید.
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بی‌شک، یکی از اثرات کلیدی انقلاب اسلامی، ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان بود ودر حقیقت، عملکرد فرافرقه‌ای و جهانی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه ‌ در سطح جهانی اسلام، به ویژه مسأله قدس شریف، موجب وحدت و هم‌دلی مسلمانان بر محور اسلام و آرمان‌های بلند اسلامی شدانسجام اسلامی، به ویژه در شرایط کنونی، ضرورتی انکارناپذیر در جهان اسلام است، مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف، از جمله نقاط اشتراکی است که می‌تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد. از این رو، روز قدس  باید به دیده دیگری نگریسته شود و برای آن برنامه ریزی صورت پذیرد؛ چه آن که هر عقل سلیمی می‌پذیرد که بی توجهی یا کم توجهی به آرمان فلسطین به عنوان قلب جهان اسلام، چه ضربه جبران ناپذیری به جهان اسلام وارد خواهد آورد.


کد مطلب: 400580

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400580/راهپیمایی-روز-قدس-سی-سخت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1