تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۰
کد مطلب : ۴۰۰۵۱۰
ماجرای سر و صدای یک کارفرما در اداره‌ کار بویراحمد چه بود؟

اداره‌ کار «بویراحمد» پناهگاه دائمی کارگران / درب اتاق «نیک‌مرام» همیشه بر روی کارگران باز است / مصاحبه من درآوردی رسانه‌ها

۱۴
۲
اداره‌ کار «بویراحمد» پناهگاه دائمی کارگران / درب اتاق «نیک‌مرام» همیشه بر روی کارگران باز است / مصاحبه من درآوردی رسانه‌ها
کبنا ؛
بعد از انتشار خبری در بعضی رسانه‌ها و سایت خبری سایت کبنا نیوز و برخی رسانه‌های استان با عنوان «در «اداره‌کار» بویراحمد چه خبر است» و واکنش‌های زیادی که به دنبال داشت در این رابطه با سه نفر از مسوولان گفت‌وگوهایی پیرامون این خبر و واقعیت‌های پیرامون آن انجام دادیم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
«کارفرمایی» به دلیل رأی که علیه او صادر شده بود، در اداره کار شهرستان بویراحمد شروع به ناسزا گفتن و حرکت‌های دور از شأن می‌کند که این مسئله با کم و زیادهای به رسانه‌ها کشیده می‌شود، اما واقعیت گویا طور دیگری است که رسانه‌ها تا حدودی در باره آن اشتباه انجام داده‎اند.
رأی له و یا علیه کارگر و کارفرما در نهایت دقت و رعایت قانون و عدالت صادر می‌شود
سید غفار عوض‌ زاده رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بویراحمد در توضیح این اتفاق با قدردانی از رسانه‌ها، اظهار کرد: مراجع حل اختلاف به عنوان یکی از ابزارهای اجرایی قانون کار اصل سه جانبه‌گرایی با مشارکت سه گروه نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در خصوص شکایت‌هاهای کارگران و کارفرمایان تصمیم‌گیری می‌نمایند و این تصمیمات به طور قطع به یقین در جهت صیانت و حفاظت از نیروی کار و تنظیم روابط با مدنظر قرار دادن اصل بی‌طرفی در رسیدگی پرونده‌ها اقدام می‌کند.
عوض‌ زاده با تکذیب خواندن مطالب مطرح شده در رسانه‌ها، افزود: قطعاً به دلیل اهمیت موضوع نهایت دقت و رعایت قانون و بدون توجه به شرایط سیاسی، گروهی، قومی و قبیله‌ای و سایر موارد پرونده‌ها بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: در جریان رسیدگی پرونده‌ها قطعاً یکی از طرفین محکوم و مقصر می‌گردد و به لحاظ قانونی هیئت‌های حل اختلاف کار دارای استقلال رأی هستند و به لحاظ وظیفه ذاتی حوزه روابط کار بنا بر درخواست کارگران شکل گرفته و منافع کارگران به صورت مطلوب مورد توجه قرار می‌گیرد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بویراحمد ادامه داد: آقای «چنگیز غلام‌پور» معاون اداره کار بویراحمد و رئیس هیئت حل اختلاف می‌باشد که به عنوان نماینده دولت در مراجع حل اختلاف حضور پیدا می‌کند که به لحاظ حقوقی تصمیماتی که اتخاذ می‌شود مستقل از نظر سایر مقامات در استان صورت می‌گیرد و هیئت‌‌های موصوف مراجع شبه قضایی است و احکام صادره پس از قطعی شدن توسط اجرای احکام دادگستری شهرستان بویراحمد به اجرا در می‌آید.

عوض‌ زاده افزود: با توجه به سوابق چندین ساله ایشان در مراجع حل اختلاف و امر قضاوت و صدور آرا بر له و یا علیه یکی از طرفین و بروز چنین اختلافات طبیعی در صورت وجود از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.
بنده اصلاً مصاحبه‌ای انجام نداده‌ام
به گزارش کبنا، در این خبر صحبت‌های از نقل «چنگیز غلام‌پور» رئیس هیئت اختلاف و معاون اداره‌کار بویراحمد منتشر شد که او آن را تکذیب کرد و گفت: بنده اصلاً هیچ گونه مصاحبه‌ و یا گفت‌وگویی با رسانه‌ها در رابطه با بی‌نظمی که این کارفرما ایجاده کرده بود، انجام ندادم و مطالبی که از جانب بنده مطرح شده و اینکه من با رئیس اداره کار بویراحمد بر روی مسئله این کارفرما اختلاف دارم اصلاً صحت ندارد و تکذیب می‌کنم.
غلام‌پور تاکید کرد: با هیچ خبرنگاری پیرامون اتفاقاتی که یک کارفرما در این اداره‌ به وجود آورد، صحبت نکرده‌ام و رسانه‌ها از خودشان این مطالب را درآوردند.
غلام‌پور با بیان اینکه انتشار این خبر با این «کمیت» و «کیفیت» بیش از برخورد نامناسب آن کارفرما ما را نگران کرد، اظهار داشت: کارفرمایی به دلیل رأی که علیه او داده بودیم، عصبانی شد و برخوردهای دور از شأن انجام داد.
99 درصد آرای ما مورد تأیید دیوان عدالت اداری است
وی افزود: اداره‌ کار پناهگاه اصلی و واقعی کارگران است و بیش از 99 درصد آرای ما در هیئت‌های حل اختلاف کارگری و کارفرمایی در دیوان عدالت اداری تصویب می‌شود و این نشان دهنده این است که نظرات و آرای ما درست و دقیق انجام می‌گیرد.
معاون اداره کار بویراحمد گفت: هیچ مشکلی با رئیس اداره ندارم و اتفاقاً رئیس اداره بویراحمد همواره تمام ارباب رجوع‌ها را مورد تکریم قرار می‌دهند و همواره بر روی رعایت قانون و عدالت تاکید می‌کنند.
کارفرما با بنده هیچ نسبت فامیلی ندارد
 در ادامه سید غفار عوض زاده رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بویراحمد حرف معاونش را تایید کرد و گفت: ما هیچ مشکلی و اختلافی نداریم و کارفرما با بنده هیچ نسبت فامیلی ندارد.
تابع قانون هستم مسائل منطقه‌ای و قومی را به هیچ وجه دخالت نمی‌دهیم
 غلام‌پور معاون اداره کار بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: ما در اداره کار تابع قانون هستیم و طبق قانون به وظایف خود عمل می‌کنیم و در رأی مراجع حل اختلاف مسائل قومی، قبیله‌ای، منطقه‌ای و جناحی و سیاسی به هیچ وجه دخالت داده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: بیش از 99 درصد از آرای حل اختلاف توسط دیوان عدالت اداری تایید می‌شود و این نشان دهنده اصل بی‌طرفی و رعایت عدالت و انصاف است.
این مسوول بیان کرد: در اداره کار بویراحمد همه کارکنان و مسوولان با وحدت و تعامل وظایف و کارهای خود را انجام می‌دهند.
خانم نیک‌مرام همواره حامی قشر کارگر است / درب اتاق او با وقت و بدون وقت بر روی کارگران باز است
غلام‌پور در این نشست خبری اینگونه توضیح داد که خانم نیک‌مرام مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان حساسیت خاصی روی پرونده‌های اینچنینی دارد.
وی افزود: خانم نیک‌مرام در حوزه کارگری و کارفرما یعنی همان(روابط کار) تخصص ویژه‌تری دارد و همیشه با حساسیت خاصی مسائلی که مربوط به کارگران است را دنبال می‌کنند و می‌کردند.
وی افزود: در زمانی خانم نیک‌مرام رئیس هیئت حل اختلاف بود و در حوزه روابط کار صاحب نظر هستند.
سرپرست معاونت پشتیبانی و منابع انسانی اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: کارگران همواره یکی از پناهگاه‌های خود را حمایت‌های «خانم نیک‌مرام» در گذشته و الان می‌دانند به طوریکه در مراسم معارفه ایشان بیش از 500 کارگر با لباس فرم حاضر شدند.
غلام‌پور گفت: «خانم نیک‌مرام» در یک مرحله برای 500 کارگر شهرداری بازگشت به کار گرفت که این نشان دهنده حمایت ویژه ایشان از مطالبات به حق کارگران می‌باشد.
وی افزود: هر کارگری که به اداره‌کار می‌آید بدون وقت ملاقات و یا روز ملاقات عمومی وارد اتاق «خانم نیک‌مرام» مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی می‌شود و ایشان شخصاً مسائل کارگران را پیگیری می‌کند.
معاون اداره‌کل کار استان کهگیلویه و بویراحمد انتشار همچنین اخباری را شایسته رسانه‌های فرهیخته ندانست و گفت: امیدوارم رسانه‌ها در انتشار مطالب دقت بیشتری نمایند.
 بنابر این گزارش و به گفته این مسوولان در اداره کار، کارفرمای معترض به هیچ وجه مورد حمایت رئیس اداره کار بویراحمد نبوده است و در رأی له و یا علیه کسی دخالتی از سوی مسوولان اداره کار صورت نمی‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیراباد
Netherlands
درود بر بانوی مدیر کل
طفلان مسلم
Iran, Islamic Republic of
درود خداوند بر جناب آقای علی دانشی که از زمانی که مسئولیت معاونت پشتیبانی و اداری مالی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان را بر عهده گرفت نظم و انضباط خیلی خوبی این اداره کل به خود گرفته با تشکر از سرکار خانم دکتر نیکمرام که با چنین انتخاب شایسته و عالی که انجام دادند تا آشفته بارازی گذشته از این نهاد رخت بز بسته و شادی و نشاط و انگیزه مضاعف و مثبت اداره مذکور را فرا گرفته تشکر ویژه از سه نماینده خدوم استان و وزیر محترم موفق پیروز باشید
میرزا قلی خان
Iran, Islamic Republic of
خانم نیک مرام بیش از چند سال هست یک نفر در اداره کل کار ، ..ی اداره کار و ب. دستشه که قبلا معاون شما بوده و در جریان کارش هم هستیدو میدونید. رو در اورده و هچنین کل اداره شما میدونن این اقا داره از همه پیمانکارا. میگیره یا هم کارشناسی که میره. میگیره . 3 حالت داره یا خودتونو زدین به کوچه علی چپ که مثلا من اصلا مسئول نیستم .یا شما در جریان هستید و با هم ری..
موسی
Iran, Islamic Republic of
خسته شدیم از حرفهای تکراری خسته شدیم از روی کتاب خونی خسته شدیم از ملا نقطه ای نمی دانم چرا مدیران هیچ خلاقیتی ندارند
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام .هم می دانند که خانم نیک مرام یک حامی وافعی کارگران هست نمونه بارزاون دوسال پیش که کارفرمایی (گ
.)به ناحق 40نفراخراج کرده بودن فقط خانم نیک مرام حمایت کامل داشت.ولی به خداباچشمهای خودم آقای .ردیدم که به خاطر نسبتی که با کارفرما داشتن چقدر حمایتشون کردن.تاجایی که کارگران کفن پوشیدن
کارگر
Iran, Islamic Republic of
خانم نیک مرام و اقای غلامپور تنها حامیان قانون و افراد مسلط بر مسائل کارگری هستند .من چند بار به خاطر اختلاف با پیمانکار م مراجعه نمودم انصافا هر دو به حق و منصفانه رسیدگی نمودند لطفا از انان حمایت شود.
چویل
Iran, Islamic Republic of
با سلام،انصافا آقای عوض زاده مدیر تعاون و کار شهرستان ، مدیری مقتدر و منصف و خیرخواه هست که هر کسی با مشکلی وارد اتاقش میشه بدون هیچگونه شناخت و باندبازی با تمام وجود براش تلاش میکنه تا مشکلش حل بشه و این حرکت زیبا و خداپسندانه ایشون همیشه و بارها توسط ارباب رجوع دیده شده که جای تقدیر و تشکر داره.کاش تو تمام ادارات استان ما همچین شخصیتی مشغول بکار باشن تا حق به حقدار برسه .
Iran, Islamic Republic of
زنده باد خانم نیک مرام
میرزا قلی خان
Iran, Islamic Republic of
کبنا ری استارت نمودی خودتو با درج مطلبهای ما. کلا شما هم پدره مطلب رو در میارین . مثلا تو سایت خبری تحلیلی هستی؟
کت.
Canada
شنیدیم غلامپور رو . کردن
راسته؟
Netherlands
. شخصیت چه نوشته
Iran, Islamic Republic of
پ.
همكار
Iran, Islamic Republic of
آقاي عوض زاده از مديران كارآمد و كاربلد هستند كه اينجانب قريب بيست سال افتخار همكاري با ايشان را دارم وآقاي غلامپور هم كليه شايعات مطرح شده در خصوص اداره شهرستان بويراحمد را تكذيب كردند
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
درود بر غلامپور تنها فرد فنی اداره کار واقعا مسلط بر قانونه و لیاقت ایشان بیشتر از آنهاست.
چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

رییس شورای راهبردی روابط خارجی درباره دلایل منتشر نشدن سند همکاری با چین گفت: اسناد این ...
پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

این روزها پخش سریال گاندو ۲، با واکنش‌های مختلفی همراه شده و پرسش‌های زیادی را مطرح کرده ...
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
1