کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نیک‌مرام: عدم استقبال از طرح کارورزی در استان

14 خرداد 1397 ساعت 17:55

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقبال کارآفرینان و سرمایه‌گذاران از طرح کارورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است.


پروانه نیک‌مرام یکشنبه شب در نشست بررسی طرح های اقتصادی که با حضور نماینده گچساران و باشت در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: حدود 620 متقاضی طرح کارورزی در شهرستان گچساران وجود دارد، که از این تعداد 20 نفر از آنان جذب بازار کار شده‌ است.
وی تصریح کرد: متاسفانه استقبال کارآفرینان و سرمایه‌گذاران از این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است.
وی با بیان اینکه این تعداد فارغ‌التحصیلان باید در تعاونی‌ها و بخش‌های خصوصی و با سیاست‌گذاری دستگاه‌های دولتی و عمومی جذب شوند، گفت: بعد از دوره کارورزی با درخواست کارفرما مراحل جذب نیروهای فارغ‌التحصیل به مدت 9 ماه بدون هزینه در مراکز بخش خصوصی فراهم خواهد شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: پرداخت تسهیلات روستایی و عشایر از دیگر برنامه‌های دولت است، که با توجه به اینکه تا پایان تیرماه جاری مهلت جذب آن به پایان می‌رسد، و نیازمند همت جدی برای بهره‌مندی افراد جویای کار است.
وی گفت: یک هزار و 70 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به این استان ابلاغ‌شده است، که حدود 530 میلیارد ریال آن اختصاص‌یافته است.
نیک‌مرام بیان داشت: حدود 95 میلیارد ریال سهم شهرستان گچساران برای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری است، که از این میزان تنها پنج میلیارد ریال آن اختصاص‌یافت.
وی بر لزوم همکاری مدیران برای اجرای برنامه‌های اشتغال در این استان تأکید کرد.


کد مطلب: 400503

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400503/نیک-مرام-عدم-استقبال-طرح-کارورزی-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1