تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۴۰۰۵۰۱
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

جشنواره ملی «کوچ عشایر» در یاسوج برگزار می‌شود

۰
جشنواره ملی «کوچ عشایر» در یاسوج برگزار می‌شود
کبنا ؛محمود باقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین از 30 خردادماه تا یک تیرماه به مدت سه روز در پارک ولایت یاسوج برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در محورهای مختلف از جمله عکس، مقاله و فیلم کوتاه، شاهنامه‌خوانی و ادبیات بومی عشایر، موسیقی محلی و سنتی عشایر، سرپناه‌های عشایری و سکونتگاه عشایر، رونمایی از لباس محلی و سازهای موسیقی محلی استان و تجلیل از بزرگان، نخبگان و خادمان به‌ویژه سرداران شهید عشایر و چهره‌های ماندگار عشایر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد آیین‌های نمایشی، نیایشی و نمایش خیابانی، پخت غذاهای محلی و سنتی عشایر، صنایع دستی عشایر و نمایش الگوهای زندگی و آداب و رسوم زندگی عشایری را از دیگر محورهای این جشنواره عنوان کرد.

باقری  بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت روستایی و عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین درصد جمعیت عشایر در کشور است با برگزاری چنین جشنواره‌ای هم می‌توان از این برند محافظت کرد و هم آن را به سایر نقاط کشور معرفی کرد.

وی گفت: حضور حدود 20 استان کشور در ادوار گذشته برگزاری این جشنواره نشان از تأثیرپذیری بسیار بالای این رخداد مهم فرهنگی در جامعه دارد، بنابراین از همه دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری این جشنواره انتظار همکاری داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1