تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۴۰۰۴۹۹
گزارشی از یک جلسه پر تنش با حضور نماینده کهگیلویه:

تنش و حواشی در جلسه شورای اداری چاروسا / امام جمعه جلسه را ترک کرد / فتنه از نظر فرماندار کهگیلویه / «حاج‌عدل»: رفتارهای نامناسب مدیران حذف شود، نه خبرنگاران

۴
۰
تنش و حواشی در جلسه شورای اداری چاروسا / امام جمعه جلسه را ترک کرد / فتنه از نظر فرماندار کهگیلویه / «حاج‌عدل»: رفتارهای نامناسب مدیران حذف شود، نه خبرنگاران
کبنا ؛شامگاه یکشنبه با حضور نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه قلعه رئیسی، فرماندار و بخشدار چاروسا، مدیرعامل گاز استان، رئیس  راه و شهرسازی و مدیران ادارات چاروسا نشست شورای اداری چاروسا برگزار شد.

 در ابتدای جلسه علی‌صالح محمودی بخشدار چاروسا که اولین جلسه شورای اداری با حضور مسؤولین شهرستانی و استانی را مشاهده کرد ضمن خیر مقدم به حاضرین از فرماندار خواست تا در ادامه صحبت کند.

می‌توانیم از راه قانون وارد شویم، اما تعامل برای حل مشکلات بهتر است

علی پوزش با تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) در ادامه بیان کرد: چنانچه همه مردم و مدیران در پروژه گازرسانی همکاری نکنند، قطعاً روند گازرسانی کند خواهد شد.
فرماندار کهگیلویه یادآور شد: ما می‌توانیم از راه قانون وارد شویم ولی تمایل داریم از راه تعامل بتوانیم مشکلی که اهالی روستای دشت آزادی در روند پروژه به وجود آوردند را حل کنیم و امیدواریم این مشکلات توسط بزرگان و ریش سفیدان برطرف شود.
وی از امام جمعه قلعه رئیسی خواست تا در پروژه گازرسانی به خصوص معارض دشت آزادی کمک کند.
 پوزش با تاکید بر اینکه اگر همه مردم و مدیران در پروژه گازرسانی همکاری نکنند، قطعاً روند گازرسانی کند خواهد شد، اظهار کرد: انتظار داشتیم که چون روستایی که مانع کار شدند محل تولد امام جمعه است وی نیز همراه با مردم می‌شد و مدیریت می‌کرد و مشکل را حل می‌کرد زیرا روحانیت باید در کنار مردم باشد.




تمجید امام جمعه قلعه رئیسی از نماینده کهگیلویه بزرگ و فرماندار

حجت‌الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در ابتدای سخنان خود​ با تشکر از نماینده و فرماندار کهگیلویه، گفت: آقای هاشمی ویژگی عام المنفعه بودن را دارد و حقاً خدمات شما برای شهرستان بی نظیر و امیدوارکننده است.
 حجت الاسلام صلواتی همچنین فرماندار را نیز فردی متین، مودب و فرهیخته دانست و گفت:  من به‌عنوان طلبه بین مردم، حلقه وصل مردم و مدیران هستم و خدا را زیر این سقف شاهد می‌گیرم اگر حرفی می‌زنم از سر دلسوزیست و برای کمک به مدیران است.
امام جمعه قلعه‌رئیسی هم با بیان اینکه مردم قدردان زحمات دولت هستند تصریح کرد:  عملکرد مدیران بر اعتقادات مردم تاثیرگذار است و باید مواظب دین آنها باشید و البته مردم انتظارات و گلایه‌های هم دارند.
وی با قدردانی از زحمات شرکت گاز استان ادامه داد مردم در این زمینه گلایه‌هایی دارند که امیدواریم در پروژه گازرسانی کار به فرد یا منطقه نداشته باشند بلکه کار خود را قانونی انجام دهند.
انتقاد شدید حجت الاسلام صلواتی از مدیران چاروسا
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با اشاره درخواست‌های همیشگی مردم این بخش تاکید کرد: ورزشگاه قلعه‌رییسی، جاده قلعه رئیسی جاورده  و جاده دشت آزادی به دم عباس، جاده برفکون و همچنین تامین آمبولانس از مهمترین خواسته‌های مردم چاروسا هستند که متاسفانه این مصوبات نشست قبل بود که متاسفانه هیچ کدام عملیاتی نشد.
صلواتی گفت: مسؤولان بدانند که جاده قلعه رئیسی، جاورده دل مردم را خون کرده و مردم را از دولت ناامید کرده است.
وی با بیان اینکه خیابان‌های قلعه‌رئیسی نشاط را از مردم گرفته، خواستار اعمال قانون در این موارد در جهت جلوگیری از تضییع بیت‌المال شد.
امام جمعه قلعه‌رئیسی به بحث ورزشگاه اشاره کرد و ادامه داد: دلم برای جوانان تیم اتحاد می‌سوزد که هیچ فریاد رسی ندارند و کاش به جزء وعده و وعید کاری برای آنها انجام می‌گرفت. اگر برای ورزشگاه قلعه ریسی چاره اندیشی نشود باید تا چندی دیگر به فکر مرکز ترک اعتیاد و مطب روانشناس باشیم از طرفی دلم برای جوانان تیم اتحاد می‌سوزد که هیچ فریاد رسی ندارند.
وی ادامه داد: مسئولان برای نجات جوانان چاره‌اندیشی کنند و مدیران این بخش نیز روحیه جهادی و انقلابی راسرلوحه کار خود کنند.
حجت‌الاسلام صلواتی از نماینده مردم کهگیلویه در مجلس درخواست کرد با رایزنی با فتاح رئیس کمیته امداد کشور مانع قطع مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره ) در این بخش شود.
امام جمعه قلعه رییسی مشکلات برق، گیرنده‌های تلویزیونی و کمبود آب آشامیدنی را از دیگر مشکلات مردم این منطقه بیان کرد.
حجت‌الاسلام صلواتی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نماینده کهگیلویه گفت:  شما علاوه بر قانون‌گذاری وظیفه نظارت را هم دارید، اما چه نظارتی بر مصوبات جلسه گذشته شورای اداری در این بخش داشتید؟  اگر شما همان مصوبات جلسه قبل را پیگیری کنید چاروسا تا پنج سال دیگر نیاز به هیچ چیزی ندارد اما کدام پیگیری؟
 امام جمعه قلعه‌رئیسی یکی از پروژه‌هایی که آبروی دولت را برد و اعصاب مردم را خرد کرد پروژه سه کیلومتری جاده قلعه ریسی به جاورده دانست و گفت: مشخص نیست درد کجاست؟ انصافاً اگر قرار است این پروژه با این شرایط ادامه پیدا کند اگر تعطیل شود بهتر است زیرا مردم را نسبت به دولت بدبین کرد.
 صلواتی همچنین از مدیر کمیته امداد چاروسا انتقاد کرد و گفت: در منطقه ما حدود یک سال است که مردم منتظر وام‌های خود اشتغالی هستند اما این وام‌ها پرداخت نشد و مددجویان زیادی از حمایت کمیته امداد به بهانه دادن وام و خودکفا شدن خارج شدند اما هر روز در حال گدایی هستند و خودکفا هم نشدند ومتاسفانه گوش مدیرکل بدهکار نیست و فریادها را نمی‌شنود.
  امام جمعه قلعه‌رئیسی ادامه داد: خیابان‌های شهر قلعه ریسی آسایش را از مردم گرفت و آنها دچار بیماری شدند و نشاط از آنها رخت بست و روزی نیست که مدیران از انواع ناسزا، نفرین و فحش مردم در امان باشند.
 صلواتی قطع روزانه برق و سوختن وسایل مردم، سوختن پمپ آب، قطعی مکرر خطوط تلفن و اینترنت و از بازار افتادن کاسبی مردم، مشکلات مصلی شهر قلعه ریسی و نبود روحانی در مساجد را از دیگر مشکلات شهر خواند.
در ادامه وی خواستار استعفای مدیران شد و بیان کرد: وقتی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم پس استعفا دهیم چرا که این بخش مدیران پروازی، فتنه پرست، کت و شلواری، بنزین سوز، بی خاصیت، قوم و قبیله گرا، مدیرانی که فقط دنبال چاپلوسی و رضایت اربابان سیاسی خود هستند و حالت ربات را دارند، نمی‌خواهد.
پاسخ تند فرماندار کهگیلویه به امام جمعه
بنا بر این گزارش، علی پوزش فرماندار کهگیلویه این سخنان امام جمعه را بی‌جواب نگذاشت و اظهار کرد: ما آمده‌ایم اینجا تا مشکلات را بررسی کنیم اما شما همه‌اش به حاشیه می‌روید و می گویید کدام مدیر کت شلواری است و کدام مدیر حامی فتنه!
 پوزش گفت: فتنه همان کسی بود که شماها مرتب از او دفاع می‌کردید و حامی او بودید که صلواتی در جوابش گفت که اتفاقاً ما به او لعنت می‌فرستیم.
 عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ که به نظر می‌رسید با سخنان امام جمعه قلعه‌رئیسی مخالف است، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که هیچکس سر جای خودش نیست و احساس می‌کنم اگر امام جمعه وارد مسایلی غیر از فرهنگ شود با شیب ملایم وظیفه اصلی خود را از دست می‌دهد.
تذکرات «حاج عدل» به امام جمعه
 هاشمی‌پور خطاب به امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: من و شما وظایفی جدا از مدیران داریم و اگر شما وارد جزییات حوزهای دیگر از جمله راه، برق ورزش شوید کار خوبی نیست. من همان کسی هستم که وقتی وارد مصلی شما شدم گفتم حاج آقا شما با این سرما و گرما نمی‌توانید مردم را دیندار کنید و با تلاشی که کردم ۲۳ میلیون وسایل گرمایشی و سرمایشی برای مصلی شما خریدم.
 وی افزود: امام جمعه چرام هر چیزی را سر جای خودش پیگیری می‌کند و ۹۰ درصد کارها با پیگیری حل می‌شود واین کار را امام جمعه چرام انجام دادند و من ۲۵۰ میلیون برای مصلی آن‌ها گرفتم.
  عدل هاشمی‌پور اظهار داشت: پیگیری مشکلات این بخش همواره در اولویت کاری است و لحظه‌ای از این مشکلات غافل نمی‌شویم و تاکنون پیشرفت‌های چشمگیری در تمامی زمینه‌ها حاصل شده است.
هاشمی‌پور یادآور شد: پروژه گازرسانی به چاروسا و دیشموک درسطح کشور بی نظیر است و در این پروژه  ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.
وی تاکید کرد: در سطح شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان پروژه گازرسانی در حال انجام است.
این مسؤول ادامه داد: عملیات اجرایی مسیر اصلی گازرسانی تا هفته دولت به سرانجام می‌رسد و کار لوله‌گذاری شبکه داخلی آغاز خواهد شد.
هاشمی‌پور نماینده مردم کهگیلویه در مجلس بیان کرد: باید باور کنیم که بزودی گاز به قلعه‌رئیسی و دیشموک می‌رسد و همواره امید به آینده بهتر داشته باشیم.
نماینده کهگیلویه بزرگ تعامل با مسؤولان را کلید پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه امور را سامان دهد.
هاشمی‌پور که به دغدغه‌های امام جمعه قلعه‌رئیسی پاسخ داد اظهار کرد: هم میزان اعتبار و هم پیمانکار ورزشگاه قلعه رئیسی مشخص شده است.
وی گفت: بیش از ۶ میلیارد تومان در زمینه راه‌های ارتباطی بخش چاروسا برای ۱۰ کیلومتر هزینه شده و جاده به سمت لنده نیز بزودی تعیین تکلیف می‌شود.
هاشمی‌پور ادامه داد: ۷ کیلومتر از مسیر چاروسا به زیرنا در حال تعریض است و از دشت آزادی تا امام زاده نورالدین نیز تعریض خواهد شد.
وی از افتتاح خوابگاه آموزش و پرورش قلعه رییسی در مهرماه سال آینده خبرداد.
هاشمی پور افزود:مهندس فتاح رییس  کمیته امداد کشور بیشترین توجه رابه کهگیلویه بزرگ دارد.
نماینده کهگیلویه ادامه داد: هرجا که ضروری باشد و منافع ما ایجاب نماید از حقوق مردم حوزه انتخابیه حمایت می کنم.
وی باگریزی به مسایل روز کشور اظهارکرد: اروپا دنباله رو آمریکاست و بزودی نیز ازبرجام خارج خواهد شد.
نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: امروز نیاز اصلی جامعه ما وحدت و همدلی است و با وحدت و همدلی می‌توانیم دربرابر زورگویی‌های امریکا ایستادگی کنیم.  تا زمانی که من هستم اجازه نمی‌دهم خودم و حوزه انتخابیه‌ام وارد حاشیه شود موضوعی که البته واقعیت ندارد و یکی از پر تنش‌ترین حوزه‌های انتخاباتی مربوط به وی است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در همان ابتدا با تقدیر از زحمات امام جمعه و حمایت ایشان نسبت به اداره گاز، گفت: در بحث آسفالت شهر قلعه رئیسی نیز با تحویل صورت وضعیت تمامی اعتبار مورد نیاز از سوی این اداره به شهرداری قلعه‌رئیسی پرداخت می‌شود.
خادم با قدردانی از همکاری مردم دیشموک و قلعه رئیسی در پروژه گازرسانی، اظهار کرد: مردم در این بخش از ما جلوتر هستند و پیش‌بینی می‌کنیم زودتر از زمان بندی این پروژه ملی به بهره برداری برسد.
 مقرر شد جلسه‌ای در دادگاه انقلاب اسلامی چاروسا با حضور مردم معترض و شرکت گاز برگزار و این مشکل در سریعترین زمان ممکن در روستای دشت آزادی برطرف شود.

حواشی تند در جلسه شورای اداری چاروسا / امام جمعه با من مشکل شخصی دارد 
بنا بر این گزارش، این جلسه که حواشی زیادی به همراه داشت و زمانی که نماینده کهگیلویه از پروژه جاده‌ی قلعه رئیسی-جاورده دفاع می‌کرد و گفت: این پروژه در حال کار هست و امیدوارم که این دستگاها فقط برای امروز نبوده باشند.
حمایت نماینده مجلس از این پروژه موجب گردید تا امام جمعه قلعه‌رئیسی از «حاج‌ عدل» بخواهد تا از پیمانکار سووال کند که آیا ماشین‌آلات و دستگاه‌ها هر روز فعال‌اند و یا فقط امروز آن هم برای هفت فعال شوند که این سخنان امام جمعه تنش عجیبی را در جلسه به وجود آورد.
«ولی شکوهی» پیمانکار پروژه جاده قلعه‌رئیسی -جاورده که به شدت از سخنانان امام جمعه قلعه‌رئیسی برآشفته شد، گفت: وقتی پولی مه من داده نمی‌شود، نمی‌خواهم کار کنم، اگر زمین دشت آزادی که پروژه گاز را متوقف کردند، متعلق به بنده بود تا الان ۲۰ بار در خطبه‌های نماز جمعه و جلسات تذکر می‌دادید.
پیمانکار که از جایش بلند شده بود، صندلی زیر پای او بر زمین افتاد و فریاد زید آقای امام جمعه با من مشکل شخصی دارد و الا به هیچ وجه دلسوز مردم نیست و هیچ کاری به جاده برفکون ندارد. مصلی شما یک میلیارد بود و هنوز نتوانستید تکمیلش کنید و شما شهر را نابود کردید ولی من شش میلیارد با جیب خودم هزینه کردم.
 شکوهی گفت: من از همه زندگی خود گذشتم و شبانه روز در حال کار هستم ولی امام جمعه که لباس پیامبر را بر تن دارد با ماشین از جلو من رد می‌شود و به ما خاک می‌دهد اما یک سلام هم به من و کارگرهایم نمی‌کند.
وی در لحظات پایانی جلسه خطاب به نماینده و فرماندار گفت: حتی من که همسو با دولت نیستم ولی تخریب نمی‌کنم و شما هم انتقادات امام جمعه را به پای مردم محروم منطقه نزنید و دست از تلاش برای منطقه نکشید.
 * فرماندار کهگیلویه خطاب به پیمانکار گفت: شما جز شورای اداری نیستید و وقتی که به احترام شما به جلسه راه داده شدید نباید جلسه را به تنش بکشید.
عدل هاشمی نماینده مجلس خطاب به پیمانکار گفت: این نشد رفتار و شما باید حرمت جلسه را نگه دارید اما شکوهی گفت که باید واقعیت‌ها را به مردم بگویم.
 نماینده مجلس هم از وضعیت آلاجیق های اول شهر قلعه رئیسی انتقاد کرد و گفتک حس آدم را بر هم می زند و من هر وقت وارد این شهر می‌شوم احساس می‌کنم که قبرستان است و باید هر چه زودتر یا جمعش کنید یا رنگ و رویی به آن بدهید.
 * امام جمعه قلعه رئیسی خطاب به سخنان نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: حرفی که شما می‌زنید بنی صدر و سکولارها هم می‌زدند و معتقد بودند که روحانیت فقط به کارهای فرهنگی بپردازد ولی وقتی من امام جمعه شهر هستم اگر درد مردم را نگویم پس چه کسی باید بگوید.
 *هاشمی جواب «حجت‌الاسلام صلواتی» را داد و گفت:حرف‌های شما واقعاً خوب نیست و بنده را بنی صدر کردید. شما فرمودید که مردم اینجا به مسئولین فحش می‌دهند در شرایطی که فرهنگ اینجا غنی است و مردم فحش نمی‌دهند و شما هم نباید بگویید مردم فحش می‌دهند.
* سیدحسن آرمند عضو شورای شهر قلعه رئیسی که در این جلسه فرصت صحبت کردن پیدا نکرد، اظهار داشت: بخشدار به مشکلات منطقه اول جلسه نپرداخت چطور می‌خواهید ما هم توجه و رسیدگی کنیم و چرا در جلسه قبل قول‌های داده شد که آن قول‌ها به فراموشی سپرده شد.
وی ادامه داد: قول دادید آمبولانس را در یک ماه تحویل شهرداری دهید ولی فراموش شد قول دادید ورزشگاه را یک ماه پیمانکار مشخص کنید ولی فراموش شد و امیدواریم مصوبات قبل ابتدا بررسی شود بعد صحبت کنید.
آرمند با بیان اینکه قبول داریم پروه گاز یک پروژه مهم است بیان کرد: همانقدر که پروژه گاز مهم است پروژه ورزشگاه و جاده هم مهم است و امیدواریم به این ها هم توجه کنید.
*شیروان کریمی دیگر عضو شورای شهر هم در این نشست به مشکلات حوزه شهری قلعه رئیسی اشاره و گفت: روکش آسفالت جاده قلعه رئیسی به دهدشت تا پایان حوزه مرکزی یعنی روستای زرکل انجام گرفت و سپس به پایان رسید.
عضو شورای شهر قلعه رئیسی قول آمبولانس، ورزشگاه، آتش نشانی، جاده ارتباطی و انجام عملیات انشعاب‌گذاری را حق مردم چاروسا و قلعه رئیسی دانست و خواستار برطرف شدن مشکلات شد.
 

عدل هاشمی پور نماینده مجلس گفت: آمبولانس را یک خیر قصد کمک دارد و من باید به او التماس کنم و نه دستور ولی شماها هم با این روحیه کارها را پیش نمی‌برید.
* هنگامی که سخنان امام جمعه طولانی شد، فرماندار به او تذکر داد که «صلواتی» به او گفت: شما برای شنیدن و حل مشکلات مردم به اینجا آمده‌اید پس تحمل و صبر کنید.
*هنگامی که مدیران از رسانه‌ها خواست تا حواشی جلسه را ننویسند، عدل هاشمی‌پور گفت: مدیران و مسوولان باید رفتارهای نامناسب خودشان را حذف کنند، نه خبرنگاران را.
*حواشی ایجاد شده باعث شد تا بخشدار چاروسا لحظاتی صحبت کند و بگوید، همه ما باید در حیطه خود حرف بزنیم این سخن بخشدار و صحبت‌های نماینده مجلس موجب شد، تا امام جمعه با گفتن باشه انشالله من مواردم را در جایی دیگر مطرح می‌کنم و انشالله همه در حیطه خود حرف بزنند جلسه را ترک کرد و به دنبال آن چند نفر از حامیان وی نیز جلسه را ترک کردند.
 *در این نشست سه ساعته مشخص نبود که جلسه شورای اداری بود یا جلسه مردمی چرا که شرکت کنندگان در این نشست با مسؤولین کاملاً متفاوت بودند و از همه قشر مردم در این جلسه بود که مورد انتقاد مسئولین هم قرار گرفت.









---------------------------------
گزارش: سید حسن آرمند
--------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

m.sh
Asia/Pacific Region
خروجی این جور جلسات قطعا به نفع منطقه ست ...پیشرفت منطقه گواه بر این موضوع است
میزرا قلی خان
Iran, Islamic Republic of
تویه گینه بی سائو چادر یکی از گردشگران به علت هوای گرم اتش گرفت این. محکومش کرد اوضا تا این حد خرایه .داد میزنه یعنی من پیگیرم داد میزنه مثل اگزوز همین چهار تا پروژه که هم پیمانکارا تا الات از سرمایه خودشون دارن استفاده میکنن رو هم فراری میده
به اسم . تا کی ؟
کی ولمون میکنی تا چهارتا سرماه گذار بیان تو شهر؟
تا ک.ت تموم تموم میشه من بیام دو تا کارخونه بزنم؟
Iran, Islamic Republic of
حج اقا صلواتی. بابا قلعه رئیسی که کوهستانیه و مشکل جاده و گاز و برق و آسفالت داره تقصیر حاج عدل چیه؟دیگه چیکار کنه براتون. تقصیر منطقه محرومتونه که مردمش .و بدبختم و کلا استان ما محروم و فقیر زیاد داره.ولی خداییش با . چه فرقی کردیم با این همه محرومیت و فقر و تنگدستی. پس این همه محرومیت تا کی ادامه داره؟ بابا به خودتون بیایید و اینقد سنگ این نمایندگان و امام جمعه ها و مسئولی.ید اونم به حق
حقگو
Romania
ولا بلا طلا هر انچه که اقای شکوهی گفت جژ حقیقت چیز دیگری نبود ما نباید حقیقت را کتمان کنیم ماباید در هر لباسی ودر هر جایگاهی باشیم با مردم صادق باشیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1