کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

توضیحات «خادم» در باره نیروهای شرکت گاز استان بدون قرار داد / مدافع حقوق کارگران هستیم

13 خرداد 1397 ساعت 10:07

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در باره حضور کارگران این شرکت در دفتر آیت الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه و مطالبات آنان توضیحاتی داد.


مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از یک دوره پرحاشیه به رحمان خادم رسید. «خادم» که در استان‌ها و میادین گازی و نفتی بزرگ خدمت کرده بود، سکان مدیریت این شرکت را برعهده گرفت و آنطور که بیان شده او دست به اصلاحات و تغییر زیای زد و کارها را تا جایی که توانسته بر مدار قانون قرار داده است. «خادم» پروژه‌های زیادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به سرانجام رسانید و حتی شاخ «غول» بی‌گازی مناطق قلعه‌رئیسی و چاروسا را که سال‌ها زانو بعضی مدیران ناتوان را بریده بود، شکست.

رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با حضور «کارگران» این شرکت در دفتر آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه و در خواست مطالبه‌شان اینگونه توضیح می‌دهد که شرکت گاز هیچ گونه تصمیمی بر اخراج کسی ندارد، نه تنها اخراج نمی‌کند بلکه مدافع حقوق حقه کارگران است و تا جایی که لازم باشد از حقوق آنها دفاع می‌کند.
خادم افزود: طبق قانون شرکت گاز (کارفرما) باید با پیمانکار قرارداد کار حجمی منعقد و پیمانکار با نیروهای کار قرارداد قانون کار منعقد کند و انعقاد این قرارداد یک پشتوانه قانونی برای موارد غیر پیش‌بینی شده از قبیل حادثه در هنگام کار و سایر موارد مختلف است.
وی تصریح کرد: این قرارداد دست نیروهای کار را باز می‌کند که در هنگام لازم از طریق مراجع ذی‌صلاح حق خود را مطالبه کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه انعقاد قرار داد نیروهای بدون قرارداد بخشنامه و قانون است، خاطرنشان کرد: مسوولان شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرعامل آن حسن نیت دارند و تاکنون نسبت به تلاش‌ها و خدمات همه مشتریان و نیروهای ذی‌نفع قدردانی و تشکر می‌کند و من بعد هم مسوولان این شرکت تلاش خواهند کرد که با ارائه بهترین خدمات قدردان مشتریان و نیروهای ذی نفع خود باشد.
خادم ادامه داد: شایسته نسبت با ذهنیات فرضی و برداشت‌های شخصی موارد خلاف واقع را در جامعه نشر داد.
وی گفت: شرکت گاز استان از نیروهای پیمانکار حمایت می‌کند و با آنها تعامل دارد، اما به لحاظ قانونی این نیروها در اختیار پیمانکار می‌باشد و نباید مواردی مطرح شود که اذهان عمومی را خدشه‌دار کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این شرکت در چارچوب مقررات و آئین‌های قانونی بالادستی گام بر می‌دارد و هیچ مورد غیرقانونی را انجام نخواهد داد.
خادم تاکید کرد: به کارهای غیرقانونی و مخالفت با فرد و یا افرادی نه باور داریم و نه انجام می‌دهیم و البته فقط در مسیر قانون قدم بر می‌داریم.

 به گزارش کبنا و بر اساس اطلاعات این پایگاه خبری، در دوران «هوشنگ‌ صیدالی» بیش از 63 نفر فله‌ای در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به کار گرفته شدند که بر اساس منابع مطلع نهادهای نظارتی و بازرسی استان دست بر روی این افراد گذاشت و از مسوولان شرکت گاز خواست تا با رعایت قانون و جلوگیری از هزینه کرد غیرقانونی بیت‌المال با این 63 نفر برخورد قانونی صورت گیرد.
این 63 نفر بدون هیچ گونه قرار دادی تاکنون در شرکت گاز کار می‌کردند و الان بر اساس بخشنامه‌ها و قوانین شرکت گاز آنها باید قرارداد منعقد کنند که این نیروها می‌خواهند زیر بار انعقاد قرار داد با پیمانکار نرود.
 


کد مطلب: 400473

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400473/توضیحات-خادم-باره-نیروهای-شرکت-گاز-استان-بدون-قرار-مدافع-حقوق-کارگران-هستیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1