تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۳
کد مطلب : ۴۰۰۴۷۱
با حضور سرمایه‌گذار و رئیس بسیج‌دانشجویی:

ابهامات پتروشیمی دنا بویراحمد شفاف سازی شد

۴
۰
ابهامات پتروشیمی دنا بویراحمد شفاف سازی شد
کبنا ؛در پی اعتراضات مردمی و جامعه دانشگاهی نسبت به اجرای پروژه پتروشمی سقاوه، به میزبانی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد نشست سرمایه‌گذار پتروشیمی بویراحمد دنا با کارشناسان برگزار شد.
در این نشست لهراسب باقری مجری و سرمایه گذار پروژه پتروشیمی سقاوه به همراه مشاورانشان و اسحاق عارفی دانشجویی کارشناسی ارشد برق دانشگاه امیرکبیر، عماد رفیعی کارشناس ارشد پتروشیمی و پالایشگاه، دکتر فیاض و دکتر ذوالفقاری اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج و جمعی از دانشجویان هسته‌ی علمی دانشجویی در خصوص مطالعات زیست محیطی اجرای این پتروشیمی به مناظره و بحث و گفت‌وگوی کارشناسی نشستند.
شهرام مهدوی مطلق رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان این که به دنبال استیضاح سرمایه‌گذار این پروژه نیستیم بیان داشت: توجه به برخی اعتراضات جامعه دانشگاهی به مسائل زیست محیطی، آمایش سرزمینی و مسائل فنی و تخصصی پیرامون احداث مجتمع پتروشیمی و همچنین تردید در میزان ایجاد اشتغال و آمارهای ضد و نقیض منتشر شده از سوی برخی از مسئولان، بسیج دانشجویی را بر آن داشت تا به منظور شفاف سازی اقدام به برگزاری این نشست کرد.
مهدوی مطلق اظهار کرد: البته قبل از سرمایه گذار و مشاورین پروژه باید بخش دولتی، که زمین را واگذار کرده و آمایش سرزمینی را مشخض کرده پاسخگو باشند، اما متاسفانه علی رغم دعوت رسمی و تعیین مهلت مسئولان مربوطه بنا به هر دلیلی حاضر به پاسخگویی نشدند. و این عدم پاسخگویی بخش دولتی به اعتراضات مردمی و سئوالات جامعه دانشگاهی، خود به تردیدهایی منجر شده است.
وی گفت: ما از سرمایه گذاری در استان و خصوصاً در بخش صنعتی حمایت می‌کنیم. و از استقبال، حضور و پاسخگویی سرمایه گذار این پروژه به سئوالات کارشناسی و متخصصان دانشگاهیان صمیمانه تشکر می‌نماییم. اما بهتر بود مدیران دستگاه‌های مربوطه در این پروژه حضور پیدا می‌کردند و جواب می‌دادند تا ما مجبور نباشیم از سرمایه گذار شخصاً دعوت نماییم، چرا که ماهیت سرمایه گذاری در راستای رشد صنعتی استان مورد تاکید و حمایت جامعه دانشگاهی است و نوعاً مطالبه از سرمایه گذار و مجری پروژه با بخش دولتی بسیار متفاوت می‌باشد.
مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: متاسفانه مسائل فنی و کارشناسی پروژه پتروشیمی بویراحمد تحت شعاع حامیان سیاسی و مخالفان سیاسی پروژه قرار گرفته و توجهی به اعتراضات به حق جامعه دانشگاهی و مردمی نمی‌شود.
مهدوی مطلق با بیان اینکه حامیان سیاسی این پروژه با جنجال رسانه‌ای و ارائه آمار ضد و نقیض نه تنها کمکی به روند اجرایی پروژه نمی‌کنند، بلکه مانع پیشرفت و باعث ایجاد توقعات انبوه در آینده خواهند شد و مخالفین سیاسی پروژه هم بدون ارائه استنادات محمکه پسند و مباحث تخصصی، نمی‌توانند روند اجرا را کند و یا دچار تغییر نمایند.
در این پایان این جلسه 3 ساعته مباحث کارشناسی و فنی و همچنین برخی ابهامات با حضور مشاورین خصوصی پروژه و اساتید و کارشناسان بسیج دانشجویی و جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه یاسوج مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصله نیز با استقبال و توجه منتقدان و سرمایه گذار پروژه واقع شد.
از آنجا که در اعتراصات مردمی و برخی سئوالات کارشناسی لزوماً باید دستگاه‌های دولتی جوابگو باشند نه مجری پروژه، نتیجه نهایی این مباحث باید با مشارکت و پاسخگویی بخش‌های دولتی ذی ربط انجام شود. همچنین بسیج دانشجویی ضمن تشکر از سرمایه گذار و مجری طرح به‌واسطه حضور و پاسخگویی در این نشست کارشناسی، لذا تا زمانی مدیران مربوطه و مسئولان ارشد استانی با حضور خود در جمع جامعه دانشگاهی و مردم اقدام به شفاف سازی ننمایند بسیج دانشجویی در این راستا مجدداً پیگیر بوده انتظار دارد که مسئولان و مدیران دولتی پاسخگوی اعتراض مردم و دانشجویان باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای مهدوی تورا به این ماه مبارک رمضان دست از مانع تراشی برای توسعه شهرستان بردارید و فرا جناحی باشید بسیج متعلق به همه می باشد . و هیچ جای کشور من ندیدم رفتارهای این چنینی. کشور و استان نیاز به وحدت و همدلی دارد نه نفاق و تفرقه
نویدی
Iran, Islamic Republic of
درود برجناب دکتر مهدوی به جهت شفاف سازی موضوع
مارگون
Iran, Islamic Republic of
خواهشمندیم بارعایت عدالت اسلامی درمورد مالکیت زمین های مردم قضاوت کنید؛کسی مخالف صنعت نیست ولی مردم مظلوم وبدون حامی را دریابیدکه بارفتاری ناشایست از سرزمین مادریشان بیرون کردند؛خداهست واعتقادداریم شیعه علی هستیم ...
Iran, Islamic Republic of
این موضوع هیچ ربطی به بسیج دانشجویی نداره اخه مردم خودشون نماینده دارند لطفا نخود هر اشی نشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1