تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۴۰۰۴۴۷
در جمع گچسارانی‌ها و باشتی‌های مقیم یاسوج

تاج‌گردون: من نماینده نسل آینده هستم/ هیچ گاه تمدن 1400 ساله ایرانی را نباید فراموش کنیم

۱۵
۰
تاج‌گردون: من نماینده نسل آینده هستم/ هیچ گاه تمدن 1400 ساله ایرانی را نباید فراموش کنیم
کبنا ؛

 غلامرضا تاجگردون شامگاه جمعه در جمع باشتی‌ها و گچسارانی‌های مقیم یاسوج اظهار کرد: امروز شاهد تشییع جنازه سه عزیز بودیم که امیدواریم روح ۶۶ مسافر ابدی پرواز تهران یاسوج را با روح اباعبدالله محشور کند و امیدواریم کسانی که در این سانحه قصوری داشتند قصور خود را جبران کنند تا مانع از بروز چنین حوادث تلخی شود.

نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلیپ میرشکار که در وصف وی ساخته شده است اظهار کرد: نباید با این چیزها مغرور شویم و شاید درسی برای ما و چراغ راهنمایی باشد.

وی گفت: وقتی پا به عرصه سیاست می‌گذاریم باید چم و خم کار را بفهمیم و بدانیم که تنمان ضربه می‌بیند و روحمان آزرده خاطر می‌شود زیرا در دنیای سیاست نامردی هست.

این نماینده مجلس با بیان این که باید بدانیم که چگونه مشکلات را برطرف کنیم افزود:گاه به جاهایی می‌رسیم که مرز انسانیت و اخلاقیات است و مرزی است که اگر پای خود را بد برداریم دچار گناه می‌شویم.

نماینده مردم گچساران و باشت در ادامه گفت: دو سال پیش حادثه قطار رخ داد و تعدادی از همشهریان کشته شدند و من یکی از کسانی بودم که در دفاع از وزیر صحبت کردم و سعی کردیم وزیر استیضاح نشود.

وی افزود: وقتی سقوط هواپیما پیش آمد فکر کردم که ما وکیل مردم هستیم و به آن روز فکر کردیم و رفتارها را می‌دیدیم.

تاجگردون ادامه داد: دو روز قبل از جلسه استیضاح دکتر وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس من را صدا زد و گفت فکر می کنم استیضاح فایده ندارد و دارند معامله می‌کنند و ضربه می‌خوریم.

وی گفت: به وکیلی گفتم باید با خدا معامله کنیم و آن جایی که لازم است بایستیم و محکم هم بایستیم و ورود پیدا کردیم و آن چه لازم بود بر زبان جاری کردیم.

تاجگردون افزود: به هر دلیل وزیر ماندگار شد ولی مردم استان فهمیدند که کسی حرفشان  را می‌فهمد.

وی گفت: نباید برای قدرت و ثروت و پست و مقام معامله کنیم و شک نکنیم که دوربین خداوند ما را می‌پاید هر چند خداوند ستارالعیوب است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یک چیز در نزد خداوند متعال قابل بخشش نیست و آن حق الناس است و ما نباید بگذاریم که حق الناسی بر گرده ما بماند و از این دنیا برویم.

وی افزود: ما وکیل شما هستیم و حق الناس را باید ادا کنیم که گاهی با مال و گاهی با وقت گذاشتن و گاهی با قلم و زبان است.

تاجگردون در ادامه گفت: کشور دچار فشار است و ایران به واسطه پیروزهایی که داشته باید جاهایی ایستادگی کند و آن چیزی که مهم بوده اسلام و ایران و تمامیت ارضی و تمدن کهن است.

وی افزود: شهدا و انقلاب برای ما مهم است و یک مورد که حاکمان بعضا فراموش می‌کنند این است که همه ایرانی هستیم و همه ما حقوقمان برابر است و با این حقوق برابر جمهوری اسلامی را قبول داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به این چهل سال فخر می‌کنیم و هیچگاه دین ۱۴۰۰ ساله و تمدن خود را فراموش نمی‌کنیم.

وی گفت: در ابتدا نماینده همه ملت ایران هستیم و وظیفه صیانت از تمامیت ارضی و دین خود را داریم و امروز شرایط به گونه‌ای است که همه باید احساس کنیم متعلق به این خاکیم هر چند فشار و بی‌تدبیری باشد هر چند این روزها ممکن است بی‌تدبیری بیش از تدبیر باشد.

تاجگردون گفت: در جلسه اخیر سران قوا گفتم اگر با مردم فاصله گرفتیم نیست و نابود می‌شویم و در آن جلسه گفتم که راه ماندگاری این است که با توجه کردن به مردم می‌توان انقلاب را حفظ کرد.
به خودم و همه هم تذکر می‌دهم که هرگاه که ما فکر و تلاش کردیم که خودمان را حفظ کنیم و با حفظ کردن خودمان انقلاب ایران را می‌توانیم حفظ کنیم، شک نکنید که سرنگون خواهیم شد.
امام هم فرمودند که هر وقت از مردم فاصله گرفتید بدانید که به نیست و نابودی می‌روید.
راه ماندگاری جمهوری اسلامی ایران و حکومت این است که با حفظ حرمت و توجه به مردم می‌توان انقلاب را حفظ کرد.
اگر فکر کنی که به خودت توجه کردی و فکر می‌کنی که می‌توانی انقلاب و حکومت را حفظ کنی اشتباه کردی.
من نماینده هم همین‌طور اگر احساس کنید که به فکر خودم هستم تا به فکر مردم و وطن شک نکنید که مردم کنارش می‌گذارند. حتی اگر 30 میلیون رأی داشته باشی با مردم فاصله بگیرید، مردم کنارت می‌گذارند.
خطاب به مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌گویم که این استان یک مدار به‌هم‌پیوسته است، فراز و نشیب، تمدن، تاریخ، فرهنگ، جوامع و اقوام مختلف دارد. جمع عظیم قشقایی ترک‌زبان، لر و ترک و طوایف مختلف بویراحمد، بهمئی و کهگیلویه، باشت و باوی همه در این جمع داریم زندگی می‌کنیم؛ که همچون ایران هستیم، آیا در ایران باید گسست فرهنگی و علایق شکل بگیرد؟ نه! همه ما باید تلاش کنیم علی‌رغم وجود مشکلات، تنگ‌نظری‌ها و فکری‌ها نباید گسستی شکل بگیرد، لذا گسست فرهنگی و اجتماعی می‌تواند ریشه هر طایفه و قومی را بزند.
ما باید حواسمان باشد که نقاط اشتراک می‌تواند ما را روی پایمان نگه دارد، بزرگ کردن نقاط افتراق که کاری ندارد، هرکسی می‌تواند نقاط افتراق را بزرگ کند و آسمان ریسمان کند.
یک سری موارد است که ستون و پایدار جامعه است، تمدن، اصالت و فرهنگ و بازگشتن به خویشتن ستون یک جامعه است.
اگر احساس کردیم در دیگر نقاط از استان کهگیلویه و بویراحمد سرت را بیندازی پایین و نگویی که از کدام استان هستی، باید بدانی که یکی از پایه‌های ستون را خراب کردی، اگر از استان خود دفاع نکنی باید بدانی که فرهنگ و اصالت خود را خدشه‌دار می‌کنی.
اختلافاتی شاید من و دوستانی در این استان صورت می‌گیرد، اما نباید استان را خراب کرد، در استان کهگیلویه و بویراحمد باید حواسمان باشد که اگر نماینده بویراحمد یا گچساران یا کهگیلویه یا گرمسیر یا سردسیر یا ترک یا لر باشیم، اگر به ستون این استان آسیب زدم، شک نداشته باشید اولین کسی که زیر این بام می‌میرد خود ما هستیم. ستون استان کهگیلویه و بویراحمد، بویراحمد، گچساران و کهگیلویه است.
فراموش نکنیم که ما وکیل مردم هستیم، اما قیم مردم نیستیم، مدیری که با حکم وزیری به مردم خدمت می‌کنید خادم مردم هستی. در استان باید بدانیم که استان کهگیلویه و بویراحمد استان ماست؛ که در خیلی از امور باید تلاش کنیم.
من وظیفه‌دارم از حقوق مردم کهگیلویه و بویراحمد دفاع کنم که دفاع از آن افتخار من است.
دیروز در شورای برنامه‌ریزی گفتم که دست‌به‌دست دادن ما مهم است، امروز در سال 1397 در بودجه عمرانی کشور استان کهگیلویه و بویراحمد سرانه اول استان‌های کل کشور را دارد، این به خاطر تلاش همهٔ ماست، محرومیت و مظلومیت استان کهگیلویه و بویراحمد را توانستیم نشان دهیم.
هیچ‌کس در کشور به استان تعرض نمی‌کند که بگوید چرا به استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر توجه می‌شود. همه می‌دانند که باید به ما توجه شود، مهم این است که نحوه توجه شدن و نحوه بیان اینکه ما «مظلوم و محرومیم» را یاد بگیریم. مهم این است که چطور بگوییم استان محروم است.
در حوزه انتخابی‌ام هنوز خیلی کارداریم که آن کارهایی که برای سطح معیشت مردم و سطح رفاه اجتماعی باید کار شود.
قبول دارم که مردم زیلایی، دیشموک، لنده و دیگر نقاط خیلی مظلوم‌تر و محروم‌تر از حوزه انتخابی بنده است. باید به فکر محرومین و مظلومین باشیم و خدا را شاهد می‌گیرم که هیچ‌گاه برای این مردم کوتاهی نکردم؛ اما حوزه‌ام را فراموش نکردم که این مردم به امیدی به من رأی دادند.
من نماینده نسل آینده هستم، من متعهد این هستم که وقتی امروز از فرزندان حوزه انتخابی‌ام به من تعرض می‌کند که این را ندارم آن را ندارم، نمی‌توانم که به او بگویم به من چه! و به گذشته ربط دارد. باید حتماً مرهمی به دلش بگذارم؛ اما من به‌عنوان وکیل شما و آن‌کسی که به من رأی داده است، تلاش می‌کنم که سال‌های بعد مردم جلوی نماینده‌شان را نگیرد که بپرسد که آقای نماینده من چرا پارک، فضای ورزشی و شغل ندارم؟ چرا پدر من فقیر است، چرا برادر من ذلیل است. می‌دانم که نسل امروز در ایران سوخته بود، این را می‌فهمم و نمی‌خواهم که نسل فردا هم‌نسل سوخته باشد. (تشویق حضار)
مهم‌ترین نقصان امروز جامعه ما معیشت و زندگی مردم است که همهٔ ما مسئول هستیم، نمی‌خواهم فرافکنی کنم و در جای دیگر حرف دیگری بزنم، اما جامعه ما همه‌چیز می‌خواهد، حق این جامعه آزادی، آزادگی روح، اخلاق، عشق، علاقه، زندگی و معیشت است؛ اما آن جریانی که تک بعد هست، اگر عزیزی موسیقی می‌داند و صدای خوش دارد و کار دیگری می‌کند که آن فطرت انسان را به شکل مطلوبی که حرام نباشد بروز دهد چه اشکالی دارد؟ ورزش و پارک چه اشکالی دارد؟ غریزه انسان که قابل کتمان نیست! می‌توانی کتمانش کنی ولی نمی‌توانی از حیات انسان‌ها را از بین ببری!
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مام میهن
United Kingdom
جناب آقای تاجگردون، اصلاح بفرمایید: تمدن ما ۲۵۰۰ ساله است،نه ۱۴۰۰ ساله، تاریخ را بازخوانی بفرمایید تا متوجه شوید فرهنگ اسلامی با آموزه هایی که از تمدن ایران اخذ کرد توانست خود را در جهان گسترش دهد.این گنجینه ی ارزشمند را همواره به نیکی یاد کنیم.
24
Iran, Islamic Republic of
1400موضوعیتش در بحث سخنرانی اسلام بود .
United States
تمدن ما هفت هزار سال قدمت دارد . نمونه موردی آن تپه ی باستانی است که در شهرستان گچساران در روستای ... قرار دارد. علت اینکه نام روستا را سانسور کردم این است که ممکن است مورد تعرض افراد سودجو قرار گیرد.
Iran, Islamic Republic of
. بسه دیگه دوره جنابعالی به اتمام رسیده چرا نمیخای قبول کنی ترکای قشقایی 2دوره با شما ولی دیگه. شما رو ن
.
خان
Iran, Islamic Republic of
دیگه دعوی نداره اعصاب خودتو خورد نکن رای نده بابا تموم شد رفت.
Iran, Islamic Republic of
. بیش .حنای شما در بویراحمد رنگی ندارد به نظر من حیا نعمت بزرگی است و این . را فراموش کن نذار شخصیت شما بیش از این آسیب ببیند
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یک چیز در نزد خداوند متعال قابل بخشش نیست و آن حق الناس است و ما نباید بگذاریم که حق الناسی بر گرده ما بماند و از این دنیا برویم.چطور 21 نفر از ب.بکار گیری شدند این حق الناس نیست
خان
Iran, Islamic Republic of
جناب دکترتمدن 7 هزازساله را خلاصه کردی تو 1400 سال اسلام .؟احسن به این تفکر
طرفدار
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجگردون ... اون اشتباه تاریخی که .ی با.تمام بر آن تاکید کرد جنابعالی تکرار نکنید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تمدن 2500ایرانی......
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
تمدن 2500 ساله هستش جناب نماینده به قولا اصلاح طلب.
باشتین
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدا وکیلی رئیس جمهور هم . نمیکند شما در یاسوج کسانی رو که 7سال پست دادید دور هم جمع کردید به خدا لازم نبود اینها مدیون شما هستند .هستند قطعا دوباره حمایت میکنند و الا پستشون میپره
Iran, Islamic Republic of
.و دنبال کارت .مردم کاملا به .
United States
آقای تاج گردون حضرتعالی تمام منافع ومنابع ملی این شهرستان را .هیج وقت فکر نکردی ۷۰هفتاد هزار رای آوردی حداقل یک درصدش راحفظ کنی آقای تاج گردون منافع عمومی را فدای منافع. فراموش کردی که این عزت وآبرو راخداوند به همت بلند این مردم به شما عطا فرمود آقای تاج گردون این مردم هم قسم شده اند که . شما را ..ی این است که فقط خودت سیاسی میدانی مردم سیاستمدار . اثر نخواهد داشت مردم دستکش اهنین پوشیده اند خار دستشان نمی رود لبخند های.ا سر تکان دادن های . ندارند مردم خدمتگزار وکیل با دیانت می خواستند اگر ح..رانمیدید الان حضرتعالی دایره دیدت هزار برابر از..ی کمتر شده شما فقط دو فرماندار چهار بخشدار ..
معلم تاریخ
Iran, Islamic Republic of
تمدن هفت هزارساله و دوهزاروپانصد ساله کی ۱۴۰۰ساله شد جناب تاج
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1