کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک سوم اعتبارات نفت مختص مناطق نفت‌خیز است

11 خرداد 1397 ساعت 14:18

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون از سه درصد اعتبارات نفت یک سوم آن مختص به مناطق نفت‌خیز است.


غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: قانون به صراحت می‌گوید که سه درصد از اعتبارات نفت که برای مناطق نفت‌خیز و محروم کشور تخصیص داده شده است که از این سه درصد طبق قانون دو درصد آن برای مناطق توسعه نیافته کشور و یک درصد آن مختص مناطق نفت‌خیز است.
 
 وی در تشریح و توزیع آن بیان کرد: وقتی این اعتبارات را توزیع می‌کنند مانند استان کرمان سه درصدرش بیشتر از کهگیلویه و بویراحمد است چرا که مناطق محروم آن زیاد است و در استان کهگیلویه وبویراحمد، شهرستان گچساران منطقه محروم ندارد اما از آنجا که منطقه نفت‌خیز است بر اساس قانون یک سوم به گچساران تخصیص داده می‌شود.
 
 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون هم می‌گوید این یک سوم به مناطق نفت‌خیز تخصیص داده می‌شود و بودجه و حکم آن نیز مشخص است و مانند سال گذشته اعمال خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم برخی دوستانی که به این موضوع اشاره می‌کنند به اصل موضوع دقت نمی‌کنند و گرنه قانون است و بر اساس قانون اعمال خواهد شد.
 
تاجگردون در خصوص عدم پیگیری روسای ادارات در جذب اعتبارات تخصیص داده شده برای ایجاد اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری اظهار کرد: در جلسه روز یک‌شنبه هفته آینده اسامی دستگاه‌های کم‌کار اعلام خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه چندین جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه برای جذب این اعتبارات برگزار و تذکراتی داده شد، گفت: دستگاه‌های اجرایی قول‌هایی داده‌اند که تا هفته آینده عملکرد مطلوبی داشته باشند در غیر این صورت مجبور هستیم به مقامات و نهادهای ذی‌ربط گزارش دهیم.
 
 نماینده مردم گچساران و باشت خاطرنشان کرد: در سال جدید 20 درصد از اعتباراتمان باید بر روی همین محور عمل شود و امیدواریم بتوانیم به جمع‌بندی خوبی در نهایت برسیم.
 


کد مطلب: 400418

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400418/یک-سوم-اعتبارات-نفت-مختص-مناطق-نفت-خیز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1