تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۴۰۰۴۰۳
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سال 97 در توزیع بودجه عدالت رعایت می‌شود

۰
سال 97 در توزیع بودجه عدالت رعایت می‌شود
کبنا ؛نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور علی محمد احمدی استاندار، مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان استانی در محل سالن دولت برگزار شد.
 احمدی در این نشست بر خروجی محور بودن دستگاه‌های اجرایی در استان تاکید کرد و گفت: در نیمه دوم سال گذشته بعضی از شاخص‌ها برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها احصاء و به آنها ابلاغ شد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عمده این شاخص‌ها فراگیر و بخشی نیز خاص دولت بود، بیان کرد:  امیدواریم در سال 97 آن‌ها را کاربردی‌تر و اجرایی‌تر اجرا کرده تا شاهد رقابتی سالم بین مدیران باشیم.
 احمدی تصریح کرد: جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و با نظارت بر هزینه کرد این اعتبارات خروجی خوبی را به مردم تحویل دهیم.
 وی تاکید کرد: اعتبارات باید با نگاه کارشناسی شده و در راستای توسعه همه جانبه استان توزیع شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود در سال جاری با یک حرکت جهادی در راستای جذب اعتبارات و تسهیلات اشتغال زایی اقدام شود.
 احمدی با تاکید بر اینکه ما موظف به تلاش برای توسعه استان هستیم، عنوان کرد: باید مدیران از ظرفیت‌های بودجه‌ای به نحو مطلوبی استفاده کنند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد عمق محرومیت در استان را بالا دانست و افزود: با نگاهی به شاخص‌های توسعه نشان می‌دهد که وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌های مشابه خود نداریم.
 وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در بعد توسعه زیرساختی فقیر و تنها راهکار برای خروج از وضعیت فعلی تلاش و مشارکت همگانی در راستای توسعه استان است.
 احمدی به اجرای طرح‌های محرومیت زدایی به شکل پایلوت در مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: طی موافقت نامه‌ای با معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری تخصیص ۷۲ میلیارد تومان برای توسعه زیلایی تصویب شد. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توزیع و توسعه ناموزون پایداری توسعه را به همراه نمی‌آورد، اظهار داشت: نگاه ما این است که به همه مردم استان فرصت برابر داده و در تخصیص بودجه شرایطی را ایجاد کنیم که همه مردم استان از آن بهره مند شوند.
  وی افزود: بحث سهم اکتسابی مدیران اجرایی از محل ردیف‌های اعتباری ملی، فرعی و احکام بودجه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی ما بود که برخی دستگاه‌های اجرایی تلاش خوبی برای جذب این اعتبارات داشتند و برخی نیز در این زمینه عملکرد خوبی نداشتند.
 احمدی گفت: تسریع در مبادله موافقت‌نامه و جذب منابع اقدام خوبی است اما اگر این منابع را پای پروژه نبریم و خروجی خوبی نداشته باشیم، عملاً کاری نکرده‌ایم.
 وی با تأکید بر اینکه مدیران ما باید از فرصت‌های جدید قانون بودجه و تحولات بودجه‌ای کشور استفاده کنند، بیان کرد: ما سال گذشته توانستیم از ظرفیت تهاتر بدهی‌های دولت، 14 میلیارد تومان به ظرفیت تملک دارایی استان اضافه کنیم که به ضرس قاطع می‌توان گفت که در هیچ استان دیگری این اتفاق نیفتاد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید در گرفتن اعتبارات، نظارت و کار کردن پرتلاش باشیم به دلایل افزایش اعتبارات استان در بودجه سال 97 اشاره داشت و عنوان کرد: با همه تلاش‌هایی که نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی انجام دادند عمق محرومیت استان هنوز بالا است و همین موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش بودجه استان بوده است.
 مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بودجه سال 97 هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استان بود و جهش خوبی داشتیم.
 وی از بررسی بودجه سال 97 استان در نشست آتی شورای برنامه‌ریزی و توسعه خبر داد و گفت: به همین منظور کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های اجرایی و معاونین استاندار تشکیل شده و در توزیع بودجه اولویت‌های کشور مانند انرژی، آب و درمان در نظر گرفته شوند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توزیع و توسعه ناموزون پایداری توسعه استان را به همراه نمی‌آورد، ابراز کرد: نگاه ما این است که به همه مردم استان فرصت برابر داده و در تخصیص بودجه شرایطی ایجاد کنیم که همه مردم استان از آن بهره‌مند شوند.
 احمدی گفت: با رایزنی‌های انجام شده، حضور هلدینگ‌ها و دولت در بحث محرومیت‌زدایی در استان تقویت شده و همین هفته یک تیم از مسئولان اجرایی استان برای مشاهده عملکرد بنیاد مستضعفان به «قلعه گنج» کرمان اعزام می‌شوند تا در شهرستان لنده که به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی انتخاب شده، چیزی فراتر از آن بخواهیم.
 وی با بیان اینکه هم توپوگرافی لنده از قلعه گنج بهتر بوده و هم بنیاد مستضعفان تجربه بیشتری نسبت به گذشته دارد، اظهار کرد: در گام دوم شهرستان بهمئی را به عنوان پایلوت دوم ممحرومیت‌زادیی قرار دادیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1