تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۴۰۰۳۹۸
در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا مطرح شد

تحول در ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد / صدور 500 هزار جلد شناسنامه رایانه‌ای (+جداول و اسناد)

صدور بیش از 500 هزار جلد شناسنامه رایانه‌ای در ثبت احوال استان
۱
تحول در ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد / صدور 500 هزار جلد شناسنامه رایانه‌ای (+جداول و اسناد)
کبنا ؛سید محمدعلی تقوی مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا نیوز به عملکرد این اداره‌کل در دولت تدبیر و امید پرداخت و اظهار کرد: از جمعیت 713 هزار نفری استان تاکنون 501 هزار نفر شناسنامه مکانیزه دریافت کرده‌اند که صدور بیش از 311 هزار جلد آن مربوط به چند سال گذشته و در دولت تدبیر و امید بوده است.



وی گفت: ساماندهی و آرشیو اسناد هویتی، ارتقاء پهنای باند شبکه ارتباطی (4 مگابایت به 37 مگابایت) درون پایگاهی ثبت احوال استان و همچنین استفاده از تجهیزات و فناوری نوین از جمله چاپگرشناسنامه مبتنی بر آخرین فناوری روز در ثبت احوال استان، امکان صدور و تعویض شناسنامه را طی چند سال اخیر در حد قابل قبولی افزایش داده است.

تقوی در این زمینه عنوان داشت: 62 درصد جمعیت بالای 15 سال استان که حدود 311 هزار نفر می‌باشد تاکنون موفق به اخذ شناسنامه مکانیزه گردیده‌اند.

وی گفت 72 درصد این شناسنامه‌ها فقط در طول چند سال گذشته و در این دولت صادر گردیده است و این در حالی است که عمکرد استان بیش از دو برابر میانگین کشوری می‌باشد.
وی علت صدور شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال را عمدتاً ناشی از طرح تعویض شناسنامه‌های دستی به مکانیزه دانست و اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال آینده بتوان کلیه شناسنامه‌های در دست مردم از نوع طرح قدیم و دست نویس را به شناسنامه مکانیزه تبدیل شوند.



مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه به وضعیت آرشیو اسناد هویتی بخصوص ولادت و فوت اشاره نمود و عنوان داشت با تلاش شبانه روزی
کارکنان ثبت احوال استان در سال گذشته آخرین مرحله آرشیو و نظارت اسناد ولادت و فوت در استان، زودتر از زمان مقرر به پایان رسید و سازمان ثبت احوال کشور پایان این پروژه را در استان تایید و اعلام نموده است.
 تقوی در خصوص مزایای این طرح گفت، آرشیو این اسناد و امکان بهره برداری از آن ارائه خدمات ثبت احوال در شهر محل سکونت را بدون اینکه نیاز به مراجعه به ثبت احوال محل صدور باشد را فراهم نموده که این اقدام ثبت احوال هم کاهش هزینه و هم صرفه جویی در زمان را برای مردم به دنبال داشته است.
وی در این زمینه عنوان داشت که از ابتدای ثبت ولادت و فوت در استان تاکنون 326 /238/ 1 سند به ثبت رسیده است که 123 /043 /1 سند ولادت و 195203 سند فوت می‌باشند.
تقوی گفت:  ثبت این تعداد ولادت و فوت بیانگر این نیست که همه این افراد ساکن استان کهگکیلویه و بویراحمد بوده‌اند زیرا ممکن است کسی در مسیر ارتباطی یا در بیمارستانهای استان فوت نموده باشد و ساکن استان نبوده ولی فوت آن طبق قانون ثبت احوال در استان به ثبت رسیده باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه با اشاره به وضعیت ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی اشاره کرد و بیان داشت: با وجود اینکه نیمی از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند و در شهرستان‌های استان آرامستهانها مکانیزه نیستند ولی ثبت احوال با ایجاد شبکه استعلام قریب به 700 نفر و دهگردشی و نظارت واحدهای اجرایی، اقدام به ثبت وقایع ولادت و فوت در مهلت قانونی می‌نماید. به گونه‌ای که بیش از 5/ 99 درصد وقایع ولادت و 99 درصد وقایع فوت در استان در
مهلت قانونی به ثبت می‌رسد که حتی از میانگین کشوری هم استان در جایگاه بالاتری قرار دارد.
تقوی در زمینه ثبت نام و صدور کارت هوشمند برای افراد بالای 15 سال در استان گفت بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از پایگاه داده جمعیتی کشور از جمعیت 517 هزار نفری واجد شرایط تاکنون بیش از 76 درصد آن موفق به ثبت نام کارت هوشمند ملی شده‌اند.

وی از اتمام این پروژه تا پایان امسال در استان خبر داد و گفت مقدمات استفاده کاربردی از کارت هوشمند ملی کاملاً در استان فراهم گردیده است و در این زمینه هیچ مشکلی در حوزه ثبت احوال نخواهیم داشت. وی در ادامه اظهار داشت در سال گذشته 138 هزار نفر می‌بایست ثبت نام می‌کردند که عملکرد استان از مرز 156 هزار نفر عبور نمود به‌طوری که در مجموع تاکنون قریب به 400 هزار نفر در استان ثبت نام کرده‌اند.


تقوی در این زمینه بیان داشت: افزایش دفاتر ثبت نام کارت هوشمند از 8 دفتر در استان به 45 دفتر، ارتقاء پهنای باند ارتباطی 9 برابری، فعال نمودن تمامی ادارات ثبت احوال و استفاده از ظرفیت و امکانات اداره پست استان، باعث گردید تا ظرفیت ثبت نام در روز به بیش از 2000 نفر در استان افزایش یابد، به گونه‌ای که عملکرد استان در زمینه ثبت نام کارت هوشمند از میانگین کشوری که حدود 66 درصد است جلوتر رود و به بیش از 76 درصد برسد. وی به هزینه ثبت نام در استان هم اشاره نمود و بیان داشت که در مجموع هزینه هر نفر برای کارت هوشمند تا تحویل آن 31 هزار تومان می‌باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان به جمعیت 24 درصدی باقیمانده استان که هنوز
برای کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده‌اند اشاره کرد و گفت، هرچند تا پایان امسال این افراد فرصت ثبت نام دارند ولی با توجه به اینکه مراحل کاربردی کردن کارت در کشور آغاز شده است بنابراین ضروری است افرادی که هنوز اقدام به ثبت نام کارت نکرده‌اند، در اولین زمان و فرصت ممکن به مراکز و ایستگاههای ثبت نام مراجعه و اقدام نمایند و کار تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی خود را تا تحویل گرفتن هر چه سریعتر دنبال کنند تا در مسیر کاربردی شدن کارت برای آنان مشکلی به وجود نیاید.

وی همچنین اظهار داشت که به‌زودی حذف کپی شناسنامه و کارت ملی از مدارک متقاضیان در دستگاههای اجرایی در استان آغاز خواهد شد، بنابراین افرادی که کارت هوشمند ملی نداشته باشند هنگام استعلام در شبکه قطعاً با مشکل روبرو خواهند شد لذا این مهم ضرورت ثبت نام را برای افراد باقیمانده بیشتر خواهد کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: کار در ثبت احوال بسیار ظریف و کاملاً تخصصی است و نیاز به دقت و نظارت بالا دارد و در این زمینه وظیفه ذاتی ثبت احوال حفظ و حراست از اسناد و اطلاعات هویتی افراد است که با تلاش و جدیت همکارانم سعی خواهیم کرد تا خدمات هویتی با کیفیت بیشتر و در زمان کمتر را به مردم ارائه نمائیم.
تقوی در پایان از مسئولین استان درخواست نمود جهت توسعه و اتمام پروژه نوین سازی ثبت احوال استان که مراحل پایانی خود را سپری می‌نماید در تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز، ثبت احوال استان را کمک نمایند تا این چند قدم آخر را بتوانیم با موفقیت هر چه تمامتر به پایان برسانیم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1