تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : ۴۰۰۳۷۴
در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد

استاندار حرف‌های آخر را زد؛ هر کس توان ندارد، خودش برود

۲
۱
استاندار حرف‌های آخر را زد؛ هر کس توان ندارد، خودش برود
کبنا ؛ علی‌محمد احمدی عصر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: لازم است همه مدیران ما و دلسوزان نظام باید شرایط را در نظر بگیرند هر چند در طول چهار دهه اخیر فراز و فرودهای زیادی داشتیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید با تدبیر و عقلانیت و سعه صدر و درایت شرایط موجود را مدیریت کنیم.
وی گفت: باید در فضای رسانه‌ای کنونی خود را آماده کنیم چرا که بخشی از فضای رسانه‌ای واقعیت‌ها و بخشی کذب و برخی عناد رسانه‌های خارجی است که موجی غلط و ناصحیح را به خورد جوانان می‌دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بخشی از شرایط جدید و خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: قابل پیش‌بینی بود که تندروها این کار را بکنند و اطرافیان ترامپ مثل بولتون این کار را انجام دادند هر چند که ائتلاف سعودی و صهیونیستی هم با ما دشمنی می‌کنند.
وی انباشت مطالبات مردم را از دیگر مشکلات کشور دانست و گفت: الان ۲.۵ میلیون بیکار داریم و ما می‌توانیم ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم در حالی که سالانه هم یک میلیون نفر به آن ها اضافه می‌شود مضافا این که مشکلات دیگری هم مثل مسکن و بافت های فرسوده را داریم و اما باید راهکار داشته باشیم و راهکار هم نباید نگاه به بیرون باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مقام معظم رهبری نسخه لازم را پیچیده‌اند و باید با برنامه‌ریزی اقتصاد خود را قوی کنیم هر چند که اقتصاد ما ضعیف نیست و جز ۲۰ کشور دنیا هستیم.
احمدی به لزوم تکیه بر توان داخلی اشاره کرد و گفت: باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.
وی به دلایل خروج آمریکا از بران اشاره کرد و گفت: چند نکته ضروری است چه آن هایی که مخالف و چه آن‌های که موافق برجام هستند می‌دانند که سه تجربه کلیدی به دست آوردیم.
این مسوول گفت: آن‌هایی که ذیل بند هفت شورای امنیت قرار گرفتند گرفتار جنگ شدند که ما با منطق انقلابی اولین کشوری بودیم که ذیل بند هفت منشور ملل متحد خارج شدیم و اتفاق بزرگی بود.
وی گفت: هیچ کشوری حق غنی‌ سازی آن در سازمان ملل به رسمیت شناخته نشده که حق ما به رسمیت شناخته شده است و سوم اینکه برجام ثابت کرد که همه کشورها منهای اسرائیل و چند کشور خائن عربی خود را ملزم به اجرای برجام می‌دانند که توفیق بزرگی بود. 
احمدی با بیان این که دنبال این نیستیم که در برجام به حق خود رسیدیم یا نه تصریح کرد: در قبل از برجام ۶۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کردیم
و امروز ۲ میلیون و پانصد هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نشان دادیم که پای حرفمان در برجام هستیم  آمریکا هم در حال فشار آوردن است و ما در حال جنگ هستیم و جنگ هم جدی است و دشمن همه توان خود را گذاشته و ما هم باید توان مود را بگذاریم و به همین خاطر مدیران سست اراده نمی‌توانند موفق باشند امروز مدیرانی جهادی می‌خواهیم و باید شبانه روز تلاش شود و بدانیم که کشور در چه مقطعی است و انقلاب را به سرمنزل مقصود برسانیم.
وی به تمرکز دشمن در مسایل اقتصادی اشاره کرد و گفت: تنگناها در همه جای دنیا هست که در فرانسه هم آن را مشاهده کردیم و مدیران باید مراقب باشند که دشمن به دنبال سیاسی کردن مشکلات اقتصادی هستند.
احمدی با بیان این که برای من قانع کنید نیست که مدیرکلی مشکل بازنشسته خود را به استانداری و دفتر ولی فقیه ارجاع دهد تصریح کرد: این مدیر نمی‌تواند در مقطع کنونی به مردم خدمت کند و چرا باید مدیر ما بی‌تفاوت باشد و از طبقه بالای ساختمان نباید پایین بیاید.
وی گفت: مدیر باید از من استاندار بخواهد تا مشکلاتش را پی‌گیری کنم اما وقتی مدیر ما پشت میز می‌نشیند و هوای خنک اتاق خود را ترک نمی‌کند دست آویزی برای سواستفاده دشمن می‌شود و خودمان آرام آرام هیزم فتنه را فراهم کرده‌ایم.
وی افزود: دیروز نوبت کامیون داران بود و امروز نوبت مرغداران است لذا مسوولان نباید اجازه دهند که مطالبات انباشت شده به بحران تبدیل شود و بدانیم که مطالبه‌گران ضد دین و ضد انقلاب نیستند و برخی مواقع کارد به استخوان‌ها می‌رسد.
احمدی گفت: وقتی لاستیک گران می‌شود و بیمه تامین اجتماعی از حق خود نمی‌گذرد و مشکلاتی دیگر موجب می‌شود که دشمن از فرصت استفاده کرده و مطالبات صنفی را سیاسی کند و در این بین وظیفه مسوولان بسیار سنگین است.
وی گفت: مشکلات کشور ربطی به هلند و آلمان ندارد بلکه به مدیریت مسوولان ما برمی‌گردد که باید بی‌تفاوتی و سردی را کنار بگذارند و باید در دوره جدید مدیریت جدیدی را اعمال کنید و هر کسی توان ندارد خودش کنار برود.

تعارف را کنار می‌گذارم

احمدی کم کاری برخی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مدیری که خود را قائم مقام وزیر می‌داند چرا از رفع مشکل ارباب رجوع خود سر باز می‌زند و در رفع مشکل مردم درمانده و عاجز است.
وی با بیان این که برای برخی مایه تعجب است که ما از مدیران کار می‌خواهیم، افزود:
من با کسی خرده برده‌ای ندارم و نه پسر عمو و نه پسر خاله‌ام قصد دارند در اینجا مدیر شوند که بخواهم با کسی تسویه حساب شخصی کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد که مطالبه اول و جدی من از مدیران کار است و هر کسی کار نکند من با او تعارفی ندارم و هر مدیری که خوب کار کند را هم تکریم می‌کنم.
احمدی بیان کرد: هر مدیری بخواهد در کار مردم خلل ایجاد کند از مسیر خودم برگشت نمی‌کنم و تعارف را کنار می‌گذارم.
وی به چند موضوع که در استان دارای مشکل است اشاره کرد و گفت: در موضوع آب مشکل داریم و احساس نمی‌کنم که مسؤولان آب استان پای کار باشند.
استاندار افزود: آب موضوعی راهبردی در استان است و با عافیت طلبی نمی‌توان مشکلات آب را حل کرد باید تلاش بیشتری داشته باشند تا مشکلات آب را برطرف کنیم.
این مسؤول ارشد اجرایی با بیان اینکه مشکلات صنفی همیشه بوده و هست افزود: برای حل مشکلات صنفی مسؤول اول پی‌گیری و برطرف کردن آن‌ها مسؤول همان دستگاه است و اگر مسؤولی پی‌گیری نکند موضوع را با وزیرش بی‌واسطه در میان می‌گذارم.
وی با بیان اینکه از استان‌‌های دیگر کشور در مناسبات اداری قانون‌گریزتر هستیم افزود: اولویت دیگر باید قانون مداری باشد.
استاندار با بیان این که مسؤولان در خدمت به مردم نباید خجالت بکشند و بهانه بیاورند افزود: چه اشکال دارد که فرماندار پشت میز خدمت برود و مشکلات مردم را خودش پی‌گیری کند.
احمدی به برخی بهانه‌ها در استان هم اشاره‌ای کرد و افزود: می‌گویند بیل هست اما قیف نیست و قیف هست اما قیر نیست و این گونه است که با بهانه‌ها در بسیاری از شاخص‌ها از استان‌های دیگر کشور عقبیم.
استاندار به برخی کارهای غیر قانونی در استان گریزی زد و با بیان یک مثال گفت: برای نمونه بدهکاری صنایع ما به اداره برق سه برابر استان‌هایی است که 4 برابر استان ما صنعت دارند.
وی خطاب به دستگاه‌های نظارتی گفت: دستگاه‌های نظارتی این مدت کجا بودند و چرا برخی حقوق بیت‌المال را نمی‌دهند.
دست آخر نوبت به شهرک‌های صنعتی رسید که استاندار از کم کاری آن‌ها هم انتقاد کند و با بیان مثالی بگوید: چند روز پیش به یکی از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی با 70 کارگر و صادرات محصول رفتم و ظرف یک ساعت مشکل آن‌ها را حل کردیم که اگر دستگاه مربوطه میز خدمت داشته باشد و کار آن‌ها را پی‌گیری کند مشکلات واحدها برطرف می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
امیریاتن و پوزش چرا نمی روند
Iran, Islamic Republic of
همش حرف- همش شعار- از انتصابهای جدید میشه فهمید چه خبره. صد رحمت به همون قبلی ها
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1