تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۴۰۰۳۵۸
گزارش:

ماجرای «اجاره استخر» و دعوای آبکی در گچساران

۱۹
۱
ماجرای «اجاره استخر» و دعوای آبکی در گچساران
کبنا ؛
استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر گچساران یکی از مناطق مستعد کشور در ورزش‌های آبی است و در سال‌های اخیر چند بازیکن در رشته واترپلو به تیم ملی معرفی کرده است، اما خبر‌هایی که از هیئت شنا، شیرجه و واترپلو این استان به گوش می‌رسد چندان خوشایند نیست. این هیئت که متولی اصلی این سه رشته در استان کهگیلویه و بویراحمد است فاقد استخر است و هیچ سانسی جهت تمرین ورزشکاران در اختیار ندارد. در حالی که هیئت‌های شنا استان‌های هم جوار (فارس، خوزستان، اصفهان و...) دارای استخر جهت آماده سازی ورزشکاران خود هستند، اما هیئت شنای کهگیلویه و بویر احمد با آن چه که همکاری نکردن مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان نامیده می‌شود، هم چنان بدون استخر مانده است.

ماجرای اجاره استخر و دعوای آبکی در بام نفتی ایران
پژمان بارون زاده رئیس هیئت شنای استان کهگیلویه و بویراحمد که به گفته خودش به دلیل بی اعتنایی مدیرکل ورزش و جوانان استان استعفای خود را به فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ارائه کرده است در این باره گفت: هیئت شنا، شیرجه و واترپلو متولی اصلی این رشته در استان است. استخر‌های استان به افراد متفرقه واگذار شده است و هیئت حتی یک سانس تمرینی ندارد. ضمن این که هیئت، دفتر هم ندارد و برای رسیدگی به امور ورزشکاران و مربیان به ویژه بانوان با مشکل مواجه است.
او اضافه کرد: با وجود این که هیئت شنا فاقد استخر است، مدیرکل، یکی از استخر‌های مرکز استان را در اختیار هیئت ورزش‌های سه گانه قرار داده است. بعد از اعتراض به ما گفته شد این هیئت یک ملی پوش دارد این در حالی است که سه تن از واترپلوئیست‌های تیم ملی هم از استان ما هستند. بعد از آن به دنبال استخر گچساران بودیم که به مزایده گذاشته و واگذار شد. مستاجر در زمان اجاره استخر با هماهنگی اداره کل اقدام به ساخت جکوزی و سونا می‌کند. اداره کل به مستاجر اعلام می‌کند قادر به پرداخت هزینه سونا و جکوزی نیست و به جای آن مستاجر می‌تواند برای یک سال دیگر بدون مزایده استخر را در اختیار داشته باشد و به ازای هزینه ساخت سونا و جکوزی اجاره پرداخت نکند با این ترفند مستاجر یک سال دیگر در استخر ماند.

ماجرای اجاره استخر و دعوای آبکی در بام نفتی ایران
بارون زاده افزود: تمام استخر‌ها هر ساله برای شروع فعالیت خود نیاز به پروانه فعالیت از سوی اداره کل دارند که باید به تایید هیئت شنا برسد. به علاوه این که مربیان شنا نیز باید هر ساله دوره‌های بازآموزی را پشت سر بگذارند، اما این استخر‌ها اهمیتی به این موارد نمی‌دهند و حتی در استخر یاسوج که در اختیار هیئت سه گانه است بازرس هیئت شنا را به باد کتک گرفته اند.
رئیس مستعفی هیئت شنا کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در چند ماه گذشته مبلغی به عنوان بودجه از سوی اداره کل بعد از حدود هفت سال به حساب هیئت واریز شده، اما متاسفانه بودجه‌های چند برابری به حساب هیئت شنای شهرستان‌هایی واریز شده که اصلا هیئت و فعالیتی ندارند و اصلا نمی‌دانم در کجا هزینه شده است. در سال ۹۵ نیز از سوی وزارت ورزش مبلغ بیست میلیون تومان برای هیئت شنا جهت برگزاری طرح استعداد یابی در نظر گرفته شد که مدیرکل یک ریال از این بودجه را به حساب هیئت واریز نکرد که در صورت نیاز موضوع را باز خواهم کرد.

ماجرای اجاره استخر و دعوای آبکی در بام نفتی ایران
بارون زاده بیان کرد: متاسفانه مدیریت ورزش استان در بحث تخصیص بودجه چند هیئت خاص را ویژه می‌بیند در حالی که هیچ عملکرد خاصی نداشته اند و فقط با زبان بازی سعی در مدیریت ورزش استان دارد. آن‌ها برای ایجاد حاشیه امنیتی برای خود ۲ تن از معاونان استاندار و رئیس دفتر استاندار را به سرپرستی هیئت‌های اسکواش، والیبال، سوارکاری استان منصوب کردند در حالی که ورزش نیاز به افراد متخصص و دارای وقت آزادتر دارد. از استاندار محترم که نشان دادند واقعا در بحث ورزش حساسیت دارند خواهش می‌کنم هر چه زودتر دستور برکناری این افراد را صادر کند. ورزش کار تبلیغاتی نمی‌خواهد.
بارون زاده در پایان گفت: علی رغم پیگیری فراوان جهت رفع مشکلات چاره‌ای جز استعفا ندیدم. امیدوارم استاندار و نمایندگان استان حساسیت بیشتری در بحث ورزش و تعیین مدیریت آینده آن داشته باشند.
به دنبال افراد نخبه برای مدیریت ورزش استان هستم
محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به ادعای بارون زاده درباره واگذار نشدن استخر به هیئت شنا گفت: هیئت شنا نیز مانند دیگر افراد باید وارد مزایده شود و از خود تلاشی نشان دهد تا ما هم بتوانیم در این راه به آن‌ها کمک کنیم. قصد داشتیم استخری در مرکز استان به هیئت شنا واگذار کنیم، اما به دلیل ساکن نبودن رئیس هیئت در یاسوج این اتفاق نیفتاد. هیئت شنا استخری در گچساران محل سکونت رئیس هیئت می‌خواهد که ما هم به دلیل حساسیت‌های بالایی که در بخش مزایده در گچساران وجود دارد، نمی‌خواهیم از قوانین سرپیچی کنیم و مزایده‌ها را تشریفاتی کنیم.
علوی درباره واگذاری استخر به هیئت سه گانه افزود: من به دنبال قهرمان هستم و البته یکی از وظایف اداره کل ورزش و جوانان قهرمان پروری است. اگر هیئت شنا نمی‌تواند این کار را انجام دهد من به دنبال هیئت دیگری خواهم رفت. علی عباس نژاد قهرمان آسیایی سه گانه استان است و توانسته در مزایده استخر برنده شود.
او ادامه داد: حتما لازم نیست هیئت شنا، استخر داشته باشد. می‌توانیم سانس‌هایی را در اختیار هیئت قرار بدهیم. تاکنون کسی برای گرفتن سانس با ما صحبتی نداشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد درباره این که هیئت شنا استان حتی فاقد دفتر است بیان کرد: این موضوع هم به ساکن نبودن رئیس هیئت شنا در مرکز استان برمی گردد. به دلیل دوری، نمی‌توانیم خدماتی به این هیئت ارائه کنیم. اگر بخواهیم دفتری در گچساران در اختیار او قرار دهیم، هیئت‌های شهرستانی به دلیل کمبود امکانات معترض خواهند شد.
علوی در واکنش به این موضوع که استخر‌های استان از تمدید مجوز‌ها در هیئت شنا خودداری می‌کنند اظهار کرد: اگر هیئت شنا استخری را می‌شناسد که از گرفتن پروانه و تمدید کارت مربیگری سرپیچی کرده است به اداره کل گزارش دهد. ما هم در مدت ۱۵ روز استخر را پلمپ می‌کنم. البته استخر‌ها باید از کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان مجوز‌های مربوطه را کسب کنند نه از هیئت شنا. اگر قرار باشد هر هیئت  جداگانه به دنبال مجوز استخر‌ها برود، ممکن نیست.
او درباره پرداخت ناعادلانه بودجه‌ها به شهرستان‌ها و پرداخت بودجه به شهرستان‌هایی که هیئتی ندارند تصریح کرد: چنین چیزی نیست. من به هر هیئتی که فعالیت داشتند بودجه پرداخت کردم. چرا باید به مناطقی مانند "بهمئی" که دور هستند بودجه تعلق نگیرد. هیئت شنا استان هم می‌تواند با افزایش فعالیت خود بودجه دریافت کنند.
علوی درباره این که گفته می‌شود اطرافیان و مسئولان اداره کل را به عنوان سرپرست در چند هیئت ورزشی منصوب کرده است خاطر نشان کرد: در هیئت‌های ورزشی استان دچار ضعف مدیریتی هستیم. بسیاری از امور هیئت‌ها به دلیل ضعف مدیریتی در اداره کل انجام می‌شود که مغایر قانون است. به همین دلیل سعی دارم از افراد نخبه که توانایی مدیریت دارند استفاده کنم تا از لابی گری و استعدادکشی جلوگیری شود. به علاوه هیئت‌های استانی به کسانی نیاز دارند که آورده‌ای به ورزش استان داشته باشد. افرادی با تمکن بالا و دارای نفوذ اجتماعی در اولویت مدیریت ورزش استان هستند البته در هیئت‌ها صحبت از انتخابات است و هر فردی می‌تواند در رقابت قرار بگیرد.
ماجرای اجاره استخر و دعوای آبکی در بام نفتی ایران
دود اختلاف نظر‌ها در چشم استعداد‌ها
شنا یکی از رشته پایه و مدال آور است که به دلیل کمبود امکانات سخت افزاری پیشرفت چشم گیری در کشور ما نداشته است. این کمبود امکانات در شهرستان‌ها پررنگ‌تر است. از سال‌ها پیش نبود استخر یکی از معضلات بزرگ هیئت‌های استانی بوده است که علی رغم تلاش‌های فدراسیون شنا هم چنان بدون راه حل باقی مانده است. بروز اختلاف نظر‌ها و مشکلات میان هیئت‌های استانی شنا و اداره کل ورزش استان‌ها نیز به این مشکلات دامن می‌زند و تنها دود آن به چشم علاقمندان و استعداد‌های استان می‌رود. با توجه به این که استان کهگیلویه و بویر احمد به ویژه شهرستان گچساران واترپلوئیست‌های خوبی به تیم ملی معرفی کرده است لازم است، مشکلات و اختلاف نظر‌ها حل شده و هر چه سریع‌تر برای شناسایی استعداد‌های منطقه امکانات سخت افزاری لازم ارائه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
..ورزش.. خسته نشدی
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
باسلام این هیئت شنا تنها در اختیار بچه های نفت می باشد و بهتره اسمش را بذاریم هیئت شنای نفت گچساران
جستجوگران
Iran, Islamic Republic of
اقایی بارون زاده شما اگه دنبال تربیت ورزشکار بودید چند سال تا الان یک کلاس مربگری یا داوری برگزار کرده بودید شما بهانه اتون نذارید رو استخر نداشتن شما میخواید کرسی هیت شنا به کسی نرسد جز خودتون نه این درست نیست مثلا فلان استخر در گچساران را با اقایی .... تمدید کردند میتونید درخواست بدید تا وقت بهتون بدن البته اگه کلاس خصوصی برگزار نکنید سعی کن بامنطق صحبت کن شما از هیت رفتید چه میشود هیچ فقط خودتون رفتید نه اتفاق خواصی میفته چون هیت شنا هیچ پیشرفتی نداشته تا الان وسلام اقایی بارون زاده
ادبیات
Iran, Islamic Republic of
لطفا در کلاسهای نهضت سواد آموزی شرکت کنید
ساع
Iran, Islamic Republic of
اقای بارکن زاده حق رئیس هیات آقای لوا هست ن شما
علووووووووووی
Romania
کم کم استاندار باید به فکر مدیر بومی باشد تا این دو.............‌‌‌
شناگر
Iran, Islamic Republic of
استخر شهدا خوب بخور بخور راه انداخته
ح .ر
Romania
ا. میباشند .و هیچ گونه سودی برای ورزش شهرستان ندارند .واز نظ.ی هم فرد مناسبی نیست.و همجا د. است .خودتان هم تحقیق کنید تا به این نتیجه برسید.
ممنونم حتما کامنت گزاشته شود
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
با سلام اتفاقا اقای علوی تمام برنامه هایش رو قهرمان پروری است اکثر روسای هیتهای ورزشی فقط دنبال جیب خودشان هستند کدوم هیت اومد وبرنامه چند ساله حداقل به اندازه دوران مدیریت خود داد ولی اداره استقبال نکرد اداره در بحث واگذاری اماکن باید بر اساس قانون عمل کند 25در صداز وقت اماکن در اختیار اداره میباشد هر هییتی بیاید برا برنامه های هییئت خود اداره هم استقبال میکند هیتهای ورزشی از این به بعد افرادی را که اموزش میدهند نباید از انها هزینه ای دریافت کنند و اداره هزینه اون مربی اموزش دهنده را میپردازد هیئت شنا هم از این قاعده مستثنی نیست بیاید برنامه هایش و تعداد سانس مورد نیازش را ارایه دهد اداره آمادگی کامل دارد که سانس در اختیار هییت قرا دهد استخر لنده ،دهدشت ،باشت در اختیار هیئت شنا میباشند وهیچ قانونی مجوز این که باید استخر را در اختیا ر هیئت شنا قرار دهیم وجود ندارد و در گچساران ما دوتا استخر داریم 24 سانس در هفته به اداره اختصاص داره مگر هیئت شنا در هفته چند سانس میخواهد ؟درخصوص معاونین استانداری هم اتفاقا بهترین کار را انجام داده که انها را به عنوان سرپرست چند هیئت ورزشی مشخص نموده چرا اولا درگیر ورزش میشوند وتمام مشکلات ورزش را از نزدیک لمس میکنند ود ربحث اعتبارات ورزشی کمک کار ورزش میشوند دوما دیگر به دنبال حاشیه ها ودر امد برا خودشان نیستند
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
با سلام اتفاقا اقای علوی تمام برنامه هایش رو قهرمان پروری است اکثر روسای هیتهای ورزشی فقط دنبال جیب خودشان هستند کدوم هیت اومد وبرنامه چند ساله حداقل به اندازه دوران مدیریت خود داد ولی اداره استقبال نکرد اداره در بحث واگذاری اماکن باید بر اساس قانون عمل کند 25در صداز وقت اماکن در اختیار اداره میباشد هر هییتی بیاید برا برنامه های هییئت خود اداره هم استقبال میکند هیتهای ورزشی از این به بعد افرادی را که اموزش میدهند نباید از انها هزینه ای دریافت کنند و اداره هزینه اون مربی اموزش دهنده را میپردازد هیئت شنا هم از این قاعده مستثنی نیست بیاید برنامه هایش و تعداد سانس مورد نیازش را ارایه دهد اداره آمادگی کامل دارد که سانس در اختیار هییت قرا دهد استخر لنده ،دهدشت ،باشت در اختیار هیئت شنا میباشند وهیچ قانونی مجوز این که باید استخر را در اختیا ر هیئت شنا قرار دهیم وجود ندارد و در گچساران ما دوتا استخر داریم 24 سانس در هفته به اداره اختصاص داره مگر هیئت شنا در هفته چند سانس میخواهد ؟درخصوص معاونین استانداری هم اتفاقا بهترین کار را انجام داده که انها را به عنوان سرپرست چند هیئت ورزشی مشخص نموده چرا اولا درگیر ورزش میشوند وتمام مشکلات ورزش را از نزدیک لمس میکنند ود ربحث اعتبارات ورزشی کمک کار ورزش میشوند دوما دیگر به دنبال حاشیه ها ودر امد برا خودشان نیستند
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
با توجه به عدم عملکرد جناب آقای بارون زاده که در چند سال گذشته بصورت محسوس در بحث شنا قابل لمس میباشد،عدم حضور در مسابقات شنای کشوری در هیچ کدام از رده های سنی و عدم اعزام مربیان به دوره های پیشرفته آموزشی و شناگر پروری و قهرمان پروری از آن جمله میباشد،امید داشتن به واترپولیست هایی که سالها پیش پرورش یافته اند و بدون پشتوانه رها شده اند،نشانگر عملکرد یک هیأت نمی باشد ،لذا لازم میداند با تغییر اساسی در این رشته پرطرفدار ورزشی هر چه سریعتر از رکود خارج شده تا از همین استانهای همجوار عقب نیوفتیم.امید است با کناره گیری آقای بارون زاده روحی تازه به کالبد ورزش شنای استان (که در چند سال گذشته هیچ حرکتی از خود نداشته و افتخارات نفت و گار گچساران را که از همه لحاظ خصوصا مالی و امکاناتی قابل مقایسه با هیأتهای استانی نمی باشد.ه است) دمیده شود.
یادگار
Iran, Islamic Republic of
با سلام
دوستان نظراتشون همه هم سو با.هستش
اقای .همشهری مدیر کل هستن
استخر ب.به اسم .اد و از ایشون .از نام هیئت سه گانه
از خانواده ها خارج از عرف پول. اموزش ندادن
من خودم لطمه.خوردم و پیگیری کردم و متاسفانه . از ایشون حمایت کردند
گوشی که یک طرفه بشنوه به درد شهر و استان من نمی خوره
برا استانم متاسفم
برا ادم های قدر نشناس که زیر سایه شنا می شینن و با افتاب رنگ عوض می کنن هم متاسفم
محسن
Iran, Islamic Republic of
خودتی کشتی با اینهمه دروغ داداش
محسن
Iran, Islamic Republic of
خودتی کشتی با .داداش
مدیرکل بحران ورزش ودادستان ورزش
Iran, Islamic Republic of
سالهاست امربه معروف ونهی ازمنکرکرده ایم رعایت قانون واخلاق ارزشمندی واعتبارهرسازمانی است. ورزش کهگیلویه وبویراحمد دربن بست بی تدبیری،بی کفایتی وبی مسئولیتی مدیران ورزش وبی تفاوتی مدیریت ارشداستان مصیبت باراست
اختصاص بودجه وفرصتها درسطح استان وامصيبتاست
تأسف اورر ومصيبت باراست كه جوانان فرهيخته،خلاق ونستوه ي تحصيل كرده ي حتي دكتراي ورزش وبومي دراستان فراوانندامامجمع نمايندگان استان ومديريت عالي استان درانتخاب مديريت ورزش وجوانان شايسته وبايسته عمل نمي كنند
ژست تیمور گرفتند کسانی که فقط
پای لنگ از دو جهان قسمت دنیاشان شد
تا که یک شیر زمین خورد و .
لاشخور ها همه یک مرتبه پیداشان شد

خیانتکاروبیدادگرکسی است که درجایگاه اجتماعی به مصادره وحیف ومیل منابع وفرصت هابپردازدودرمانده وبی چاره مردمی است که نسبت به سرنوشت خودبی تفاوت وخموشنددرچنین فضای. هیج أذری برافروخته نمی شود.
ساعد
Iran, Islamic Republic of
آقای لوا لیاقت رئیس هیات استان را دارد نه شما
Iran, Islamic Republic of
آقای لوا بهتر از آقای علویه و بهتره مدیرکل بشه چون احتمالا اگه ایشون مدیر بشه به همشهری خودش استخر نمیده
....
United States
تو استخرش کار می کنی ؟
تدبیر
United States
تا کی ما به .نون دست به حمایت از افراد بزنیم
کی می دونه که در استخر ها چه میگذره . من در گزارش خواندم که بازرس هیئت شنا رو به . پس ادعای مسئولین اداره ورزش کجا رفت . وقتی پیگیر شدم متوجه شدم که اقای .بخاطر همشهری گری دست به حمایت از استخر گذاشته و ..به اینکه چرا به سراغ این استخر رفتید و . هستید کرده است .
من شخصا از اقای محمدی دبیر هیئت جویای ماجرا شدم
ایشان سکوت کردند و چیزی نگفتند .
فقط این رو بگم و تمام
. جای پایش را بد انتخاب کرد. حمایت از افراد.بزرگترین اشتباهش بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1