تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۰۰۳۵۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دومین طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور در شهرستان لنده اجرا می‌شود

۱
۰
دومین طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور در شهرستان لنده اجرا می‌شود
کبنا ؛ عزیز فیلی در نشست هماهنگی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای برنامه ریزی و عملیاتی کردن طرح پایلوت اقتصادی شهرستان لنده اظهار داشت: این طرح مورد تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دولت بوده که باید ادارات با اراده و انگیزه کامل و همچنین امکانات و تجهیزات لازم به وظایف محوله عمل کنند.

وی عنوان کرد: اجرای زیرساخت‌ها از جمله راه، تامین و تخصیص آب  شرب و کشاورزی، برق رسانی، اجرای طرح‌های هادی، فضاهای آموزشی، طرح ناحیه صنعتی و تامین گاز  از برنامه‌های مورد اجرا در شهرستان لنده است.

فیلی خواستار ارائه اخرین وضعیت برنامه‌های اجرایی ادارات در لنده شد و افزود: تسریع در استقرار نمایندگی دستگاه‌های اجرایی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مستندسازی و صدور سند واحدهای مسکونی در شهرستان لنده اولویت مسئولان و متولیان امر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استفاده اقتصادی از منابع جنگلی بدون آسیب‌رسانی به آن‌ها، کشت گیاهان دارویی، ایجاد طرح‌های فرآوری محصولات مختلف، اختصاص تسهیلات با بهره 6 درصد برای رونق تولید و اشتغال توسط بانک‌های عامل را از جمله اهداف اجرای این طرح است.

فیلی خاطرنشان کرد: نباید با این نگاه که این شهرستان مورد توجه بنیاد علوی قرار گرفته از سهمیه بودجه‌ای و تسهیلاتی آن کاسته شود و علاوه بر اختصاص بودجه استانی، دستگاه‌های اجرایی استان با تمام توان بنیاد را برای پیشبرد اهداف وتحقق این طرح ویژه یاری کنند. 

وی یادآور شد: برای تسریع در روند طرح، مدیران مربوطه استان بعد از ماه مبارک رمضان از قلعه گنج کرمان که یکی از این مناطق به عنوان پایلوت در کشور بوده، دیدن می‌کنند تا از تجربیات و موفقیت این طرح استفاده کنند. 

نماینده بنیاد علوی ‌در اجرای طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی شهرستان لنده نیز در این نشست گفت: طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی شهرستان لنده که دومین طرح بعد از قلعه گنج کرمان بوده با مدیریت این بنیاد اجرا می‌شود.

یزدان پرست اظهار داشت: مسئله اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و موضوع محرومیت زدائی از برنامه‌ها و اهداف اصلی بنیاد علوی و انتخاب شهرستان لنده به عنوان پایلوت گامی مهم برای توسعه این شهرستان برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات است.

وی تصریح کرد: دستور رئیس جمهوری بوده تا 31 شهرستان در کشور به عنوان طرح پایلوت اقتصادی قرار بگیرند که شهرستان بهمئی استان کهگیلویه وبویراحمد یکی دیگر از این شهرستان ها است.

پزدان پرست با بیان اینکه زمان اجرای طرح نمونه اقتصاد مقاومتی لنده چهار سال است، تصریح کرد: چون تعداد روستاها در این شهرستان زیاد نیست تلاش براین بوده تا سه ساله به اتمام برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خدیوی
United States
وژدانن. هم شد فامیلی
. که نتونه اسم مناسب برا خودش انتخاب کنه
نمیتونه مدریت مناسبی باشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1