تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۴۰۰۳۲۷
آذرصفایی:.

انتصاب «معاونان» مدیران کل از بانوان به دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه وبویراحمد ابلاغ شد

۰
انتصاب «معاونان» مدیران کل از بانوان به دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه وبویراحمد ابلاغ شد
کبنا ؛ آذر صفایی در جمع مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی به عنوان نخبگان، عوامل و عناصر ایجاد توسعه پایدار در دستگاه‌های اجرایی، پیگیر اشتغال فراگیر جامعه زنان استان باشند.

وی با بیان اینکه استان با شرایطی که دارد برای عبور از مشکلات باید همه در کنار هم تلاش کنیم، افزود: اگرچه مشکلات زیادی در حوزه زنان استان داریم اما اگر همه باهم متحد باشیم از این مشکلات عبور می‌کنیم.

صفایی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری و دولت در استفاده از توانمندی بانوان در مشاغل مدیریتی گفت: تلاش می‌کنیم تا نخبگان زنان که دغدغه‌ای جز رفع مشکلات جامعه ندارند، بتوانند در این عرصه ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه تهدیدات و آسیب‌ها در حوزه زنان جدی است و همواره وجود دارد، افزود: شما رابطان باید در این خصوص تلاش کنید تا تمام دستگاه‌ها در خصوص زن و خانواده نگاه جامع و فرا بخشی داشته باشند.

صفایی با بیان اینکه، اگر احساس می‌کنید انجام و توانایی امور را ندارید خود را کنار بکشید، افزود: قرار نیست بدون توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌ها از بانوان استفاده شود.

وی به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های دولت درخصوص  تولید و اشتغالی بخصوص جامعه زنان روستایی اشاره کرد و افزود: هر چند تاکید شده در این سیاست‌ها تمامی اقشار دیده شوند ولی در اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی دولت توجه خاصی به اشتغال زنان دارد.

صفایی به اختصاص پنج صدم درصد اعتبارات هزینه ای استان در این حوزه اشاره کرد و گفت: این اعتبار باید برای بخش‌های فرهنگی، آموزش، پژوهش و... هزینه شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمار بیکاری در بانوان خیلی بیشتر از آقایان است، ادامه داد: دولت تسهیلاتی تحت عنوان طرح فراگیر، تسهیلات زنان روستایی و اشتغال خانگی در اختیار بانوان قرار می‌دهد تا به اشتغال آنان کمک شود.

صفایی تصریح کرد: کارگروه‌های زیادی در حوزه اقتصادی، تولید و اشتغال در استان فعالیت دارند که در این رابطه برای اشتغال حوزه زنان روستایی، عشایری، شهری و تحصیل کردگان دانشگاهی هم برنامه های مهم و سازنده‌ای دارند.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید بخشی از مشکلات بیکاری جوانان تحصیل کرده را مرتفع و بستر را برای فعالیت بانوان فراهم کرد، تصریح کرد: نزدیک به نیمی از جمعیت دانشگاهی به بانوان اختصاص دارد و از همین رو مهارت های لازم به آنها آموزش داده می شود.

صفایی با بیان اینکه در استان برای رسیدن به عدالت جنسیتی باید طرح برنامه داشته باشیم، افزود: در اجرای برنامه‌ها  فراتر از قانوان نداریم و مسئولیم که کمتر از قانون هم اجرا نکنیم و مکلف هستیم در راستای تاکیدات رهبری و سیاست های دولت گام برداریم. 

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور که باید بتوانیم  30 درصد از پست‌های مدیریتی را به زنان و جوانان اختصاص داد، گفت: در استان به ادارات ابلاغ شده که در حوزه‌های مدیریتی خودشان در رده معاونین از زنان و جوانان استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1