تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۴۰۰۳۲۳
در نشست ستاد تنظیم بازار مطرح شد

جمع‌آوری مراکز غیر مجاز عرضه دام زنده

۰
دام‌های کهگیلویه ممنوع‌الخروج شدند
کبنا ؛نشست تنظیم بازار شهرستان امروز (7 خردادماه) با موضوع بررسی وضعیت گوشت قرمز در فرمانداری دهدشت برگزار شد.
موضوع مهمی که از ابتدای رمضان و به ویژه طی دو روز گذشته بازار را ملتهب و با افزایش خودسرانه قیمت،جیب مردم را تنگ‌تر کرده است.
اعتصاب زیر پوستی قصابان روز گذشته بازار دهدشت را خالی از گوشت قرمز کرده بود. قصابان در حالی نبود دام زنده را علت کشتار نکردن عنوان کرده که فرماندار می‌گوید در بازدید میدانی معاون و متولیان نظارت بر بازار از میدان عرضه دام هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود نداشته است.
علی پوزش، افزود: عده‌ای از قصابان عامل بی نظمی بازار گوشت شده و به مردم فشار وارد می‌کنند.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه ۳۰ واحد عرضه گوشت قرمز(قصابی)در شهرستان فعالیت دارد،افزود: ۵ تا ۶ نفر از این تعداد سعی در ناامنی بازار دارند.
پوزش تصریح کرد: اتحادیه قصابان قصد دارد به صورت خودسرانه قیمت گوشت را افزایش دهد.
رئیس ستاد تنظیم بازار کهگیلویه، تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام بهانه‌ای شده که حتی کالاهایی که متأثر از قیمت ارز نیستند مانند سبزی و واکس زدن کفش در شهرستان ما رشد قیمت داشته باشند! و خیلی عجیب است.
پوزش، با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان، با قاطعیت اعلام کرد: هر گونه تخطی از مصوبات ستاد تنظیم بازار از سوی صنوف مختلف پیگیری و برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.
وی،افزود: متأسفانه در قصابی‌ها نوع گوشت مشخص نیست و گوشت بز به عنوان گوشت بزغاله به خورد مردم می‌دهند و این خلاف است.
*ضعف بازرسی عامل بی‌نظمی بازار است
پوزش ضعف بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی بازار را مشهود دانست و با بیان اینکه در گذشته بازرسی به خوبی انجام می‌گرفت و مشکلی پیش نمی‌آمد، افزود: بازرسان صنعت، معدن انگیزه و رغبتی برای کار ندارند و هر کدام در یک راستا عمل می‌کنند.

فرماندار کهگیلویه، بیان کرد: تا اطلاع ثانوی خروج دام زنده از شهرستان ممنوع است تا بهانه قصابان مبنی بر کمبود دام زنده گرفته شود.
افزایش قیمت خدمات کشتارگاه از مواردی بود که به گفته صالحی رئیس تعزیرات در بالا رفتن قیمت گوشت اثر گذاشته و این در حالی است که بالوایه رئیس شورای شهر حداکثر افزایش قیمت خدمات را تنها 4 هزار تومان دانسته و می‌گوید این قیمت در حدی نیست که روی قیمت گوشت اثرگذار باشد.
بالوایه، افزود: افزایش چهار هزار تومانی خدمات کشتارگاه به ازای هر کیلو دام 400 تومان برآورد می‌شود و این رقمی نیست که از آن به عامل قیمت سرسام‌آور گوشت یاد کرد.

دلداده کارشناس امور دام جهاد کشاورزی اما افزایش قیمت را منطقی خواند و گفت: از سال 92 تاکنون چه تسهیلاتی در اختیار دامدار قرار گرفته و چه برنامه‌ای برای تأمین دام ارائه شده است؟ باید شرایط دامدار هم در نظر گرفته شود.

در تعیین قیمت گوشت، دامدار متضرر نشود

وی، افزود: نباید کاری کنیم که ارزان شدن گوشت به دامدار ضرر وارد کند.با براورد قیمت دام زنده و صرفنظر از حباب‌ها قیمت واقعی گوشت به تصویب برسد.
دلداده برآورد قیمت واقعی گوشت برای بزغاله و بره را هر کیلو 43 هزار و گوسفند را 37 هزار تومان عنوان کرد.

*فعالیت 11 مرکز غیر قانونی عرضه دام زنده

همچنین امید صالحی کنترل خروج دام از شهرستان را در تعدیل قیمت گوشت مؤثر دانسته و گفت: 11 واحد غیر قانونی عرضه دام در شهرستان فعالیت دارند چنانچه جهاد کشاورزی اطلاعات این واحدها را به تعزیرات معرفی کند برخورد قانونی انجام خواهد شد.
رئیس تعزیرات کهگیلویه، با بیان اینکه قبل از نوروز درباره این گونه افزایش قیمت‌ها هشدار داده بودم استفاده از ظرفیت ادارات برای بازرسی افتخاری را یک راهکار در کنترل هر چه بهتر بازار دانست.
اسلام خسروی با اشاره به بازدید از میدان عرضه دام قیمت‌ دام زنده را معقول دانست و گفت: قیمت دام زنده به ازای هر کیلو برای بزغاله تا 20 هزار و بز 16 هزار بود.
معاون فرماندار کهگیلویه، افزود: اما این قیمت در میدان‌های غیر مجاز عرضه دام با اختلاف قیمت 2 تا 8 هزار تومان همراه بود.
خسروی اولویت ستاد تنظیم بازار را جمع‌آوری مراکز غیر مجاز عرضه دام خواند و گفت: از همین امروز دستگاه‌های نظارتی نسبت به جمع‌آوری این مراکز اقدام نمایند.
وی، افزود: خروج دام هم تا اطلاع ثانوی و تا زمان تعدیل بازار گوشت موقتا ممنوع است.
در این نشست قیمت هر کیلو گوشت بزغاله و بره 39 هزار تومان و گوشت گوسفندی 34 هزار تومان مصوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1