تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۴
کد مطلب : ۴۰۰۳۰۲
در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد

عملیات احداث اردوگاه «کوه‌گل» متوقف شود / میدان دام نداریم

۲
۱
عملیات احداث اردوگاه «کوه‌گل» متوقف شود / میدان دام نداریم
کبنا ؛نبود زیرساخت‌های لازم در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر مشکلات عدیده‌ای که رقم می‌‌زند، مردم را بیش از پیش نگران می‌کند، به طور مثال نبود میدان عرضه دام و کشتارگاه‌های مجهز رنج بسیاری را بر مردم این استان متحمل می‌کند.

 علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست پیش از ظهر امروز ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی با تأکید بر توجه بیشتر دستگاه‌ها به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: عملکرد دستگاه‌های استان در حوزه اقتصاد مقاومتی به صورت مطلوبتری انجام گیرد.
احمدی گفت: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی از مهم‌ترین این سیاست‌ها است که با اجرای آن تصدی‌گری دولت کاهش می‌یابد.
وی به ظرفیت تولید گوشت سفید در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: این استان با توجه به شرایط آب و هوایی مناسبی که دارد از ظرفیت خوبی برای احداث واحدهای مرغداری برخوردار است این در حالی است که تعداد واحدهای مرغداری استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور کمتر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم‌اکنون ظرفیت تولید گوشت سفید در استان 50 درصد است در حالی که باید یکی از صادرکنندگان عمده گوشت سفید باشیم.
احمدی به بحث مدیریت مصرف آب اشاره داشت و ابراز کرد: با توجه به اینکه در بحث آب با مشکل مواجه هستیم باید سیاست‌های دولت را به کشاورزان دیکته کنیم که متناسب با کشت، مدیریت آب را دنبال کنند تا بهره‌وری آب بالا برود.
وی بیان کرد: گزارشی از میزان آب مصرفی از طریق ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌های آب و روش‌های سنتی تهیه و در نشست بعدی کارگروه اقتصاد مقاومتی ارائه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست در خصوص احداث اردوگاه میراث فرهنگی در مناطق حفاظت شده محیط زیست در شهرستان دنا گفت: با توجه به اینکه این اردوگاه‌ها در منطقه حفاظت شده احداث شدند لذا عملیات احداث اردوگاه در منطقه کوه‌گل متوقف شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص گزارش سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر تامین کالاهای اساسی در پایان برنامه ششم توسعه گفت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت خوبی در تولید گوشت سفید دارد اما تعداد واحدهای مرغداری موجود در استان از سایر استان‌های کشور کمتر است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حال حاضر 50 درصد نیاز مرغ در استان تامین می‌شود و 50 درصد دیگر از سایر استان‌ها تامین می‌شود که استان این ظرفیت و پتانسیل را دارد که علاوه بر تامین مرغ مورد نیاز، در این زمینه صادرات هم داشته باشد.
احمدی تصریح کرد: با وزارت جهاد کشاورزی رایزنی خواهیم کرد که با توجه به شرایط مناسب استان با ارائه تسهیلات واحدهای مرغداری افزایش پیدا کنند و تمام این کالای اساسی در استان تأمین شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکلات در زمینه گوشت قرمز و نبود دام زنده گفت: همه این مشکلات به نبود میدان دام در استان برمی‌گردد که میدان دام در استان راه‌اندازی و کشتارگاه یاسوج به سیستم بسته‌بندی مجهز شود.
وی تصریح کرد: زنجیره بین کشتارگاه و شبکه فرآوری وجود ندارد و همین مسئله موجب ایجاد مشکلات در این خصوص شده است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌وری در سیستم آبیاری اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: منظور از اقتصاد مقاومتی بهره‌وری، اشتغال و بحران آب است، گفت: با بحران آب مواجه هستیم لذا سیاست‌های سازمان کشاورزی در خصوص بهره‌وری در مصرف آب به کشاورزان تزریق شود.
احمدی تصریح کرد: در نشست آینده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی میزان آب استفاده شده در ایستگاه پمپاژ، چاه آب و روش‌های سنتی آبیاری ارائه شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نیک
Iran, Islamic Republic of
بخدا احمدی با این وضعی.نه وهم جدا نمیکنی
مهندس
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت استاندار محترم
بنده يكي از جوانان با مدرك فوق ليسانس و بيكار اين استانم كه در عرضه دام داشتي و گوشتي فعاليت ميكنم ولي متاسفانه مديران استاني كه شما ازشون حرف ميزني هيچ حمايتي ندارن و دام استان همش داره بارگيري ميشه برا شيراز و اصفهان به دليل بيشتر مشكلاتي كه مديران فقط دارند نگاه ميكنن و حرف از نبود دام زنده تو استان ميزنن از جوانان جوياي كار و توانايي بالا در اين زمينه متاسفانه استفاده نمي شود من همين جا امادگي خود را جهت ميدان دام تو استان مي نمايم ولي كدوم مسوول حمايت ميكند
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1