تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۴۰۰۲۹۰
در شورای آموزش و پرورش بویراحمد مطرح شد

انتقاد معاون فرماندار بویراحمد از بی توجهی به آموزش و پرورش

۰
آموزش و پرورش بویراحمد «زورش» نمی‌رسد / موضوع از چه قرار است؟
کبنا ؛ امروز دومین شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در سال ۹۷ در محل فرمانداری شهرستان بویراحمد در حالی برگزار شد که علاوه بر انتقاد معاون فرماندار از اعضا مدیر آموزش و پرورش بویراحمد از  برگزار شد در حالیکه در این نشست با  انتقاداتی از نبود برخی اعضا و اجرایی نشدن برخی مصوبات همراه بود.
 
انتقاد معاون فرماندار بویراحمد از بی توجهی به آموزش و پرورش
 
معاون سیاسی فرماندار بویراحمد در این نشست گفت: شرایط آموزش و پرورش در شهرستان بویراحمد به گونه‌ای است که نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها است.
 
عبد الحمید پناهی افزود: با توجه به اینکه شخصاً چند سالی در آموزش و پرورش بوده‌ام کاملاً شرایط آن را درک می‌کنم و می‌بینم که برخی مدارس این شهرستان از چه کمبودهایی رنج می‌برند یا معلمانی که چه مسافت‌هایی را طی می‌کنند تا به روستاهایی دورافتاده و مدرسه‌ای با کمترین امکانات رسیده و با عشق و علاقه تدریس کنند به همین دلیل نمی‌توانم ذلیلی آموزش و پرورش را ببینم.
 وی افزود: پویایی، نشاط و سعادت هر جامعه‌ای ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش دارد و نمی‌دانم بیماری بر اثر بی توجهی مسئولان به آموزش و پرورش کی درمان خواهد شد؟!
 پناهی گفت: در همه نقاط کشور و حتی استان دستگاه‌ها سعی می‌کنند به نحوی کمک کار آموزش و پرورش باشند اما در بویراحمد برعکس شده است و دستگاه‌ها هر کدام به نحوی برای مهمترین دستگاه فرهنگی آموزشی شهرستان مشکل درست می‌کنند.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حامل‌های انرژی و بدهی مدارس به دستگاه‌های خدمات رسان گفت: در دولت قبل مصوب شده بود که مدارس نیازی به پرداخت قبوض ندارند و بدهی‌هایی هم انباشت شده بود که موجب دردسرهایی هم شد. اما به هر جهت ما هم در جلسات استانی و شهرستانی مصوب کرده‌ایم که هیچ دستگاه خدمات رسانی حق قطع نمودن خدمات خود به آموزش و پرورش را ندارد.
 پناهی در ادامه افزود: مهم‌ترین شورا در سطح شهرستان همین شورای آموزش و پرورش است که سرنوشت فرزندان و آینده‌ی جامعه ما در گرو موفقیت برنامه‌های این دستگاه فرهنگی، تربیتی قرار دارد، اما متاسفانه برخی از اعضا در این نشست حاضر نمی‌شوند که لازم است در این زمینه حتماً جدیت وجود داشته باشد.

فضاهای آموزش و پرورش توسط دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد تخلیه شوند
 
 وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فضاها و ساختمان‌های آموزش و پرورش که در اختیار دیگر دستگاه‌ها قرار دارد، اشاره کرد و گفت: لازم است موضوع تخلیه این ساختمان‌ها و واگذاری به آموزش و پرورش اقدامات صورت گیرد و در صورت عدم همکاری موضوع از طریق مراجع قضایی و بازرسی پیگیری شود.
 معاون سیاسی فرماندار بویراحمد گفت: در بحث اوقات فراغت، برخی موازی کاری‌ها صورت می‌گیرد که اولیاء دانش آموزان را در تصمیم گیری به زحمت می‌اندازد و به نظر می‌رسد لازم است که یک مدیریت واحد در برنامه ریزی اوقات فراغت بین همه‌ی دستگاه‌ها وجود داشته باشد.
 معاون فرمانداری شهرستان بویراحمد در پایان با اشاره به در پیش بودن عید فطر و تعطیلات تابستانی لزوم آمادگی آموزش و پرورش برای اسکان میهمانان را ضروری دانست. 
 
مصوبات اجرایی نشود در شورا شرکت نمی‌کنیم
 
مدیر آموزش و پرورش در این نشست با بیان برخی مشکلات در حوزه‌ی آموزش و پرورش بویراحمد گفت: با توجه به بعد جمعیتی در شهرستان بویراحمد به تنهایی بخش عظیمی از اقدامات آموزشی و پرورشی استان را بر عهده داریم و این موضوع، همکاری بیشتر دستگاه‌ها را با این نهاد آموزشی و پرورشی می‌طلبد.
 علی حسن زاده با اشاره به کمبود فضاهای هرنگی در این شهرستان، افزود: آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به عنوان مرکز و پیشانی استان و دارا بودن بیش از 5 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته و بیش از 60 هزار دانش آموز، فاقد حتی یک مجتمع فرهنگی، رفاهی و آموزشی برای اجرای برنامه‌هایی در همین زمینه‌ها می‌باشد این در حالی است که در برخی از شهرستان‌های کوچکتر استان چنین مجتمع‌هایی وجود دارد.
  حسن زاده به ضرورت توجه به اوقات فراعت از نگاه قرانی او علمی اشاره کرد و گفت: اوقات فراغت در کشف استعدادها، خلاقیت‌ها و شکوفایی فکری و علمی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد و ضروری است که بین اولیاء و آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم جهت شرکت دانش آموزان برای غنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان، صورت گیرد.
 وی در ادامه افزود: از طرف آموزش و پرورش سه مرکز برای سپری نمودن اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان در دو کانون، شهید رجایی، فاطمیه و همچنین دارالقران امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.

  حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مصوبات شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعدادی از این مصوبات به دلیل عدم همکاری برخی از دستگاه‌های خدمات رسان به مرحله اجرا نمی‌رسد که همین موضوع باعث ایجاد مشکلات متعددی برای آموزش و پرورش شده است.
 وی بیان کرد: در خصوص فضاهای آموزشی متاسفانه، تعدادی از بهترین مکان‌های آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، در اختیار دیگر دستگاه‌ها است که به هر راهی برای باز گرداندن این فضاها به چرخه آموزش و پرورش متوسل شده‌ایم اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پایان با گلایه از عدم اجرایی نشدن برخی مصوبات ضروری، عدم واگذاری فضاها علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته گفت: در صورت استمرار این رویه، در جلسات شورا شرکت نخواهیم کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1