تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب : ۴۰۰۲۷۴
مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

کشتارگاه‌ها بدون حضور «ناظر ذبح شرعی» حق فعالیت ندارند

۰
کشتارگاه‌ها بدون حضور «ناظر ذبح شرعی» حق فعالیت ندارند
کبنا ؛به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان، حجت‌الاسلام خادمی گفت: با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام، آیات قرآن کریم مبنی بر مصرف غذای حلال و طیب بودن غذای روزمره مردم و امتناع و امساک از خوردن غذاهای حرام، این دفتر بر اساس قانون نظارت شرعی بر صید و ذبح مصوب مجلس شورای اسلامی، تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان را موظف به حضور روحانیون ناظر بر ذبح شرعی کرده که این مهم در کهگیلویه و بویراحمد محقق شده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه اداره‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از آموزش همه ذابحین فعال در کشتارگاه‌های دام و طیور استان خبر داد و گفت: هر ساله آموزش‌های لازم به ذابحین داده می‌شود که در پایان هر دوره آزمون‌های لازم بعمل آمده و کارت شناسایی صادر می‌شود.

وی گفت: که این ذابحین می‌توانند در فعالیت‌های این دفتر در ایام عید سعید قربان و ماه‌های محرم و صفر که مردم نسبت به ذبح دام بعنوان نذورات اقدام می کنند می‌توانند با این دفتر همکاری کنند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: حضور ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی برای همه کشتارگاه‌ها الزامی بوده و بدون حضور آنها فعالیت کشتارگاه ممنوع است.

این مقام مسؤول در دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به سایر فعالیت‌های دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: بازدید مستمر از نحوه نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان به صورت ماهیانه و فصلی ، ساماندهی ذابحین آموزش دیده و صدورت کارت شناسایی ویژه ذبح شرعی ، برگزاری دوره‌های آموزشی و عقیدتی جهت کارکنان و ... از جمله فعالیت‌های این دفتر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم استان نسبت به حلال بودن و بهداشت گوشت و مرغ استحصالی از کشتارگاه‌های دام و طیور استان که زیر ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی روانه بازار مصرف شده اطمینان خاطر داشته و مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1