کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

کشتارگاه‌ها بدون حضور «ناظر ذبح شرعی» حق فعالیت ندارند

6 خرداد 1397 ساعت 3:20

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه اداره‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور اطمینان مردم از حلیت گوشت مصرفی، روحانیون ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور کهگیلویه و بویراحمد مستقر و در امر نظارت بر ذبح شرعی فعالیت می‌کنند.


به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان، حجت‌الاسلام خادمی گفت: با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام، آیات قرآن کریم مبنی بر مصرف غذای حلال و طیب بودن غذای روزمره مردم و امتناع و امساک از خوردن غذاهای حرام، این دفتر بر اساس قانون نظارت شرعی بر صید و ذبح مصوب مجلس شورای اسلامی، تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان را موظف به حضور روحانیون ناظر بر ذبح شرعی کرده که این مهم در کهگیلویه و بویراحمد محقق شده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه اداره‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از آموزش همه ذابحین فعال در کشتارگاه‌های دام و طیور استان خبر داد و گفت: هر ساله آموزش‌های لازم به ذابحین داده می‌شود که در پایان هر دوره آزمون‌های لازم بعمل آمده و کارت شناسایی صادر می‌شود.

وی گفت: که این ذابحین می‌توانند در فعالیت‌های این دفتر در ایام عید سعید قربان و ماه‌های محرم و صفر که مردم نسبت به ذبح دام بعنوان نذورات اقدام می کنند می‌توانند با این دفتر همکاری کنند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: حضور ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی برای همه کشتارگاه‌ها الزامی بوده و بدون حضور آنها فعالیت کشتارگاه ممنوع است.

این مقام مسؤول در دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به سایر فعالیت‌های دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: بازدید مستمر از نحوه نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان به صورت ماهیانه و فصلی ، ساماندهی ذابحین آموزش دیده و صدورت کارت شناسایی ویژه ذبح شرعی ، برگزاری دوره‌های آموزشی و عقیدتی جهت کارکنان و ... از جمله فعالیت‌های این دفتر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم استان نسبت به حلال بودن و بهداشت گوشت و مرغ استحصالی از کشتارگاه‌های دام و طیور استان که زیر ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی روانه بازار مصرف شده اطمینان خاطر داشته و مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.


کد مطلب: 400274

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400274/کشتارگاه-ها-بدون-حضور-ناظر-ذبح-شرعی-حق-فعالیت-ندارند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1