تاریخ انتشار
شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۰۰۲۶۲
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

پرداخت ۱۹۴۷ مورد تسهیلات اشتغال به مددجویان استان/ ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی

/پرداخت ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان
۰
پرداخت ۱۹۴۷ مورد تسهیلات اشتغال به مددجویان استان/ ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی
کبنا ؛
پرداخت ۱۹۴۷ مورد تسهیلات اشتغال به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

هزار و ۹۴۷ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی بااعتبار ۳۰ میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان از محل منابع بانک ملی از سال گذشته تاکنون به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور تعامل و همکاری هرچه بیشتر در راه خدمت به نیازمندان با مدیر امور شعب بانک ملی استان دیدار کرد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه نسبت به سایر بانک‌های عامل استان سهم بانک ملی در اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد بیشتر بوده است، گفت: با توجه به بررسی‌های به‌عمل‌آمده از عملکرد بانک‌ها درخصوص پرداخت تسهیلات اشتغال و توانمندسازی مددجویان ، بانک ملی رتبه برتر را کسب کرده است.
وی بابیان اینکه ۱۹۴۷ طرح اشتغال از محل منابع بانک ملی از سال گذشته تاکنون برای نیازمندان و مددجویان این نهاد اجرا شد، افزود: مبلغ تسهیلات دریافتی در این خصوص ۳۰ میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان بوده است.
محبی تصریح کرد: ۶۸۶ پرونده بااعتبار  ۱۲ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان  در بانک ملی پشت نوبت دریافت تسهیلات است که در این خصوص انتظار همکاری بیشتر داریم.
وی بابیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار از موارد مهم و موردتوجه کمیته امداد برای مددجویان است، خاطرنشان کرد: این نهاد با معرفی مددجویان به بانک جهت گرفتن تسهیلات اشتغال سعی دارد تا با ایجاد کسب‌وکار برای جامعه هدف، آنان را به توانمندی رسانده و پاره‌ای از مشکلات آن‌ها را حل کند.
احدالله امیری مدیر امور شعب بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: خوشحالیم که خدماتی که پرداختی می‌کنیم برای خانواده‌های نیازمند است و امیدواریم که رضایت خاطر آن‌ها را فراهم آورده باشیم.
وی در خصوص پرداخت تسهیلات پرونده‌های باقی‌مانده قول همکاری داد.
شایسته ذکر است در این دیدار با اهداء لوح سپاس از طرف مهندس فتاح رئیس کمیته امداد و احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیر امور شعب بانک ملی استان تجلیل شد.


۳۴ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

۳۴ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی و کارگشایی از محل منابع صندوق امداد ولایت در سال گذشته به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با معاونان توانمندسازی،مسئولان مالی و عوامل صندوق امداد ولایت گزارشی از عملکرد این صندوق ارائه داد.
 فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی و کارگشایی از محل منابع صندوق امداد ولایت سال گذشته به مددجویان این نهاد پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه صندوق امداد ولایت به‌منظور ترویج سنت قرض‌الحسنه امداد ولایت و برطرف کردن نیازهای مددجویان کمیته امداد تأسیس شد، افزود: در این زمینه پنج هزار و ۹۲۲ مورد تسهیلات کارگشایی به‌صورت کاملاً قرض‌الحسنه و اقساط بلندمدت بااعتبار ۱۷ میلیارد و ۸۲ میلیون تومان به مددجویان و اقشار نیازمند در سال گذشته پرداخت شد.

محبی تسهیلات خودکفایی پرداخت‌شده از محل صندوق امداد ولایت به مددجویان را ۹۷۲ مورد اعلام و بیان کرد: در این خصوص ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی برای ورود مددجویان به بازار کسب‌وکار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۸ هزار کارت‌بانکی برای مددجویان تحت حمایت صادر و توزیع شد، افزود: در حال حاضر نیز پنج هزار و ۵۴۹ کارت‌بانکی برای ایتام تحت حمایت صادرشده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: از خیران و نیکوکاران انتظار داریم که با مشارکت در برنامه‌های کمیته امداد به‌خصوص سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت یاری‌رسان نیازمندان باشند.


ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

۸۰۰ واحد مسکونی روستایی در مناطق محروم با مشارکت کمیته امداد، سپاه پاسداران، بنیاد برکت و صندوق امداد ولایت برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ساخته می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در جمع معاونان توانمندسازی کمیته امداد ادارات استان گزارشی از وضعیت مسکن مددجویان ارائه داد.
 فرید محبی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد را ساخت مسکن و سرپناهی امن برای مددجویان اعلام کرد و گفت: تأمین مسکن مقاوم، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویی از اولویت‌های کاری این نهاد به‌منظور توانمندسازی مددجویان است.
وی بابیان اینکه کمیته امداد برای حل مشکل مسکن مددجویان به حمایت خیران نیاز دارد، افزود: ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی در مناطق محروم با مشارکت کمیته امداد، سپاه پاسداران، بنیاد برکت و صندوق امداد ولایت برای مددجویان این نهاد ساخته می‌شود.
محبی با اشاره به اینکه شناسایی خانوارها برای ساخت مسکن در این طرح خیلی مهم است، گفت: ۱۸ میلیون تومان بلاعوض از طرف کمیته امداد، سه میلیون تومان بنیاد برکت، پنج میلیون تومان از طرف سپاه در قالب خدمات فنی و اجرایی، پنج میلیون تومان تسهیلات از صندوق امداد ولایت و چهار میلیون تومان نیز آورده مددجو برای ساخت این واحدهای مسکونی است.
وی در خصوص تسهیلات صندوق امداد ولایت برای مشارکت در ساخت مسکن‌های مددجویی تصریح کرد: اگر خانواده شناسایی‌شده برای ساخت مسکن، قبلاً از صندوق امداد ولایت وام دریافت کرده‌ باشد به شرطی که معوقی نداشته باشد مجدداً به آن‌ها وام پرداخت می‌شود.
محبی با اشاره به اینکه رفع مشکل مسکن مددجویان علاوه بر توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت، آن‌ها را از بروز هرگونه آسیب‌های اجتماعی حفظ می‌کند یادآور شد: هزار و ۷۸۳ مورد عملیات عمرانی بااعتبار شش میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان برای اجرای برنامه‌هایی ازجمله بهسازی و مقاوم‌سازی، خرید و ساخت مسکن مددجویی، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام، تعمیرات و بهسازی در مناطق محروم و سرویس‌های بهداشتی در سال گذشته هزینه شده است.
وی ساخت سه هزار مسکن مددجویی را یکی از نیازمندی‌های کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد و گفت: ساخت سرپناه مناسب و ایمن نیاز اساسی مددجویان تحت حمایت و از وظایف اصلی کمیته امداد است که امیدواریم در سال جاری با برنامه‌ریزی مناسب و با کمک خیران و مردم نیکوکار بتوانیم گام‌های اساسی در این خصوص برداریم.  


کمک ۱,۶ میلیارد تومانی به مددجویان در رمضان سال گذشته
مردم خیر کهگیلویه و بویراحمد یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در رمضان سال گذشته به‌صورت نقد، کالا و خدمات به مددجویان کمیته امداد کمک کردند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه با صداوسیمای مرکز استان برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال را تشریح کرد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه فضای معنوی ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انجام امورات خیر است، گفت: مردم خیر و نوع‌دوست استان یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در ماه مبارک رمضان سال گذشته به‌صورت نقدی، کالا و خدمات به نیازمندان تحت حمایت این نهاد کمک کردند.
وی بابیان اینکه کمیته امداد در ماه مبارک رمضان جشن رمضان را برگزار می کند،افزود: طرح مفتاح الجنه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در این ماه است که در این طرح خیران و مسئولان استانی و شهرستانی از خانواده‌های نیازمند مددجو بازدید و با کمک‌های خود مشکلات اساسی نیازمندان را رفع می‌کنند.
محبی حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین را یکی دیگر از برنامه‌های اساسی کمیته امداد در ماه مبارک رمضان اعلام و اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته هزار حامی برای ایتام و هزار و ۵۰۰ حامی برای فرزندان محسنین این نهاد جذب شد.
وی با اشاره به اینکه چهار و ۴۰۰ حامی دو هزار یتیم زیر ۱۸ سال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را حمایت می‌کنند، تصریح کرد: دو هزار و ۲۰۰ حامی نیکوکار نیز حمایت دو هزار و ۶۰۰ نفر از فرزندان محسنین را برعهده دارند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: در حال حاضر هفت هزار نفر از فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد این استان بدون حامی هستند که امیدواریم با برپایی پایگاه‌های حامی یابی در ایام ماه مبارک رمضان بخصوص در شبهای قدر برای آن‌ها حامی جذب شود.
محبی اطعام و افطاری نیازمندان با مشارکت مردم، خیران و مسئولان به‌صورت غذای گرم و سبدهای غذایی را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان اعلام کرد و گفت: ۱۲۰ هزار نفر بااعتبار ۸۶۳ میلیون تومان در قالب نقد، کالا و خدمات در رمضان سال گذشته اطعام شدند.
وی طرح شفاء برای حمایت از ۹۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد با مشارکت ستاد دیه استان و جمع‌آوری فطریه و کفارات در پایان ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد اعلام کرد.
محبی در پایان ضمن دعوت از مردم خیر و نیکوکار برای مشارکت در برنامه‌های کمیته امداد به‌خصوص در ماه مبارک رمضان، افزود: پرداخت کمک‌های نقدی به شماره‌حساب ۰۱۰۲۲۲۹۰۵۶۰۰۹ بانک صادرات، پرداخت کمک آنی با شماره‌گیری #۰۷۴*۸۸۷۷* و ارسال عدد یک به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۴ از مهم‌ترین روش‌های آسان کمک به نیازمندان این نهاد است.


ارائه ۸میلیارد تومان خدمات درمانی به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

هشت میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیرعامل مجمع خیرین سلامت این استان گزارشی از خدمات درمانی ارائه‌شده به مددجویان در سال گذشته ارائه داد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با یادآوری اینکه ده هزار و ۹۰۰ نفر از مددجویان ساکن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان از کارت بیمه خدمات درمانی این نهاد بهره‌مند هستند، گفت: هشت میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان در سرفصل‌های درمان ازجمله بیمه درمان و بیمه مکمل و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی در سال گذشته برای مددجویان تحت حمایت هزینه شد.
محبی بابیان اینکه حفظ سلامت مددجویان و ارائه خدمات درمانی به آن‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: در حال حاضر این نهاد از ۹۰۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص حمایت می‌کند که ۲۴۰ نفر بیمار زمین‌گیر و بستری در منزل هستند.
وی بابیان اینکه برای بیماران بستری در منزل ماهیانه صد هزار تومان حق نگهداری پرداخت می‌شود، تصریح کرد:  ۴۰۹ میلیون و ۷۷۸ میلیون تومان در زمینه فرانشیز خدمات ویژه درمانی، پاراکلینیک، بستری و فرانشیز دارو برای بیماران صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت در سال گذشته پرداخت شد.
محبی به حمایت مجمع خیرین سلامت از بیماران این نهاد اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم‌نامه با این مجمع، ۱۴۵ نفر از بیماران صعب‌العلاج این نهاد به موسسه خیریه سرطان نور معرفی و حمایت شدند.
وی در پایان ضمن تقدیر از خدمات ارائه‌شده مجمع خیرین سلامت استان در حمایت از بیماران نیازمند، افزود: با توجه به هزینه‌های سنگین درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت از خیران و افراد نیکوکار انتظار داریم که کمیته امداد را در زمینه کمک به این بیماران یاری رسانند.
سالار جوکار مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از فعالیت‌های مؤثر کمیته امداد به‌خصوص در زمینه خدمات درمانی و بهداشتی مددجویان،گفت: کمیته امداد از زمان تأسیس تاکنون برای رسیدگی به وضعیت محرومان خدمات اثربخشی انجام داده است که قابل وصف نیست.
  وی افزود: مجمع خیرین سلامت باهدف شناسایی و ساماندهی خیران فعال در امر سلامت کشور و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و کمک به بیماران نیازمند تشکیل‌شده است.
شایسته ذکر است مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد در اولین گام همکاری با کمیته امداد در سال جاری ۳۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به ده بیمار صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد اختصاص داد.   


۲۰۰۰ خانوار پشت نوبت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

دو هزار خانوار از جمله ۵۰۰ خانوار زن سرپرست و ۱۸۰ خانوار زندانی پشت نوبت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های این نهاد با امام‌جمعه و بخشدار پاتاوه دیدار کرد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه خدمات‌رسانی به نیازمندان و تلاش برای توانمندسازی آنان از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است، گفت: ۱۳۶ روستا تحت حمایت بخش پاتاوه است و دو هزار و ۴۰۰ خانوار از خدمات معیشتی و سایر حمایت‌های این نهاد در پاتاوه بهره‌مند هستند.
وی با اشاره به اینکه عمق محرومیت آن‌قدر زیاد است که منابع کمیته امداد پاسخگو نیست، افزود:  مشارکت مردم و خیران در عرصه ارائه خدمات مطلوب به مددجویان کمیته امداد می‌تواند موفقیت هرچه بیشتر اقدامات و فعالیت‌های این نهاد را رقم بزند.
محبی ادامه داد: در بخش کمک‌های مردمی در حوزه ایتام و محسنین ۸۰درصد از حامیان و خیران ما خارج استان و تنها ۲۰ درصد داخل استانی هستند که ما باید در خصوص جذب نیکوکاران بومی فرهنگ‌سازی کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر خانواده‌هایی که دارای ضریب محرومیت بالا هستند خدمت‌رسانی بهتری به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: دو هزار خانوار پشت نوبت حمایت هستند که ۵۰۰ خانوار زن سرپرست و ۱۸۰ خانوار زندانی از این جمله‌اند.
محبی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما موضوع طلاق است، بیان کرد: تلاش ما این است که در کمیته امداد با ارائه خدماتی از جمله فرهنگی، جهیزیه، اشتغال و مسکن زمینه توانمندی مددجویان را فراهم کنیم تا با خروج آن‌ها، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت قرار گیرند تا در مقابل آسیب‌ها محفوظ بمانند.
حجت‌الاسلام ابراهیم چراغی امام‌جمعه پاتاوه در این دیدار گفت: کمیته امداد یک ویژگی خاصی دارد که مستقیم با نام امام راحل همراه است و یکی از نهادهایی است که زیر نظر رهبری اداره می‌شود و طبق رهنمودهای رهبری باید با محرومان در ارتباط باشیم تا بتوانیم رفع محرومیت کنیم.
امام‌جمعه پاتاوه تصریح کرد: سعی شود محرومیت منطقه‌ای تعریف نشود و افراد را در نظر بگیریم و با این وسیله خیلی از محرومیت‌ها مرتفع می‌شود.
وی با اشاره به خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تلاش‌های کمیته امداد عبادتی ارزشمند است چرا که کمک به ضعفا و نیازمندان است و این نهاد توانسته رضایتمند عمل کند.
کرامت بزرگمهر بخشدار پاتاوه نیز در این دیدار با اعلام رضایت از عملکرد کمیته امداد در پاتاوه گفت: هدف همه ما این است که زمینه خدمت‌رسانی به مردم و بخصوص نیازمندان را فراهم کنیم.
در پایان جهانبخش بزرگ امیدرئیس کمیته امداد پاتاوه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در سال گذشته ارائه داد.


۳,۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به نیازمندان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

۲۸۷ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی بااعتبار سه میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان از محل منابع بانک تجارت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و سایر نیازمندان پرداخت شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور تعاملات بیشتر با مدیر امور شعب بانک تجارت این استان دیدار کرد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، ضمن قدردانی از همکاری بانک تجارت به‌منظور ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان، گفت: طی ارزیابی کمیته امداد در رابطه با تعامل با بانک‌ها و جذب اعتبارات خوداشتغالی بانک تجارت به‌عنوان بانک برتر شناخته‌شده است.
وی با اشاره به اینکه درمجموع ۴۱۵ پرونده بااعتبار پنج میلیارد و ۸۹۴ میلیون تومان در سال گذشته به بانک تجارت ارسال شد، گفت: از محل منابع این بانک ۲۸۷ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی بااعتبار سه میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و نیازمندان معرفی‌شده این نهاد پرداخت شد.
محبی به پرونده‌های پشت نوبت دریافت تسهیلات در بانک تجارت اشاره و بیان کرد: ۱۲۸ پرونده بااعتبار دو میلیارد و ۲۰۲ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات در بانک تجارت مانده و در این زمینه خواهان همکاری بانک هستیم.
محسن ده محسنی مدیر امور شعب بانک تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن تقدیر از کمیته امداد در خصوص ارائه خدمات ارزنده به نیازمندان، گفت: افتخار این بانک خدمت به همه مردم بخصوص نیازمندان و محرومان است.
وی ضمن ابراز رضایت از تعامل با کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان، آمادگی بانک تجارت را در‌خصوص عمل به تعهدات خود و همکاری مطلوب‌تر با این نهاد اعلام کرد.
شایسته ذکر است در این دیدار با اهداء لوح سپاس از طرف مهندس فتاح رئیس کمیته امداد  از مدیر امور شعب بانک تجارت کهگیلویه و بویراحمد تجلیل و تقدیر شد.   

کمک ۶۴۷ میلیون تومانی آستان قدس رضوی به مددجویان
نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد ۶۴۷ میلیون تومان از ابتدای سال گذشته تاکنون به مددجویان کمیته امداد این استان و اقشار آسیب‌پذیرکمک کرده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور بررسی عملکرد و هم‌افزایی بیشتر با مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان دیدار کرد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تقدیر از همکاری نمایندگی آستان قدس رضوی استان با این نهاد، گفت: با هم‌افزایی و تعامل بین دو مجموعه گام‌های خوبی برداشته‌شده است.
وی با اشاره به اینکه نمایندگی آستان قدس رضوی ۶۴۷ میلیون تومان از ابتدای سال گذشته تاکنون به مددجویان کمیته امداد استان کمک کرده، افزود: درمجموع در سال گذشته سه هزار و ۱۲۸ نفر از مددجویان این نهاد از خدمات آستان قدس رضوی ازجمله سبد غذایی، کارت اعتباری جهت بیماران زمین‌گیر بااعتبار ۳۱۸ میلیون تومان بهره‌مند شدند.
محبی ادامه داد: ۳۲۹ میلیون تومان نیز در سال جاری برای توزیع سبدهای غذایی بین دو هزار و ۹۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از طرف نمایندگی آستان قدس رضوی در استان هزینه شد.
وی ایجاد اشتغال را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین ۵۵۰ طرح اشتغال‌زایی با مشارکت ۵۰ درصدی این نهاد و دفتر آستان قدس رضوی برای نیازمندان باید ایجاد شود که در مجموع ۴۵ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی با اعتبار ۷۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۲۲ مددجوی تحت حمایت و ۲۳ نیازمند غیر تحت حمایت در روستای سادات محمودی برای اجرای طرح‌های اشتغال پرداخت‌شده است.
محبی مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری جهت ایجاد تعامل با دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی را ادامه هم‌افزایی کالایی، هم‌افزایی در ساخت مسکن، تهیه جهیزیه، اشتغال، حمایت از کودکان زیر ۱۲ سال و بیماران صعب‌العلاج، اعزام زائرین  اعلام کرد و خواستار همکاری بیشتر در این خصوص شد.
ستار هدایت خواه مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها با کمیته امداد جهت خدمت به ولی‌نعمتان جامعه در سال گذشته مطلوب بود امید است که در سال جاری گسترده‌تر و مطلوب‌تر باشد.
وی با بیان اینکه امروز در جامعه ما فقر و محرومیت با توجه به سخت شدن شرایط اقتصادی وجود دارد گفت: وظیفه‌ همه ما در هر صنف و قشری خدمت به محرومان و نیازمندان و از بین بردن فقر در جامعه و برقراری عدالت اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.
هدایت خواه گفت: دفتر آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس، بخش سلامت، کمک به دانشجویان و دانش آموزان کم‌بضاعت، اشتغال، ازدواج محرومان، وقف، نذر، اعزام گروه‌های جهادی و فعالیت‌های عمرانی فعالیت دارد که تاکنون خدمات خوبی در استان ارائه داده است.
وی افزود: برای ماه مبارک رمضان هزار بسته ارزاق توزیع خواهیم کرد و همه تلاش ما این است که خانوارهای نیازمند و به‌خصوص مددجویان کمیته امداد در اولویت خدمت‌رسانی باشند.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر خدمتی که ارائه می‌دهیم باید پیوست فرهنگی داشته باشد افزود: خدمات آستان قدس رضوی متنوع و یکی از بخش‌های مهم آن درمان بیماری‌ها است کاشت حلزون گوش و درمان شکاف کام و لب نیز به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد.
هدایت خواه در زمینه همکاری با کمیته امداد و افزایش تعاملات قول مساعد داد.


حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از ۹۰۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص
۹۰۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هستند که از این تعداد ۷۸۱ بیمار صعب‌العلاج و ۱۱۹ نفر بیماران خاص‌اند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از خدمات ارائه‌شده به بیماران صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت این نهاد ارائه داد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد از  ۹۰۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت پوشش حمایت می‌کند که از این تعداد ۷۸۱ بیمار صعب‌العلاج مبتلا به انواع سرطان، سندرم، اختلالات شدید جسمی و حرکتی، اختلالات مزمن عصبی، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های شدید استخوانی و ۱۱۹ نفر بیماران خاص شامل بیماران مبتلا به پیوند کلیه، تالاسمی، دیالیزی و ام‌اس هستند.
وی با اشاره به اینکه از مجموع بیماران صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت ۲۴۰ نفر بستری در منزل هستند، افزود: برای نگهداری این بیماران در منزل ماهیانه صد هزار تومان به آن‌ها کمک می‌شود.
محبی با بیان اینکه  ۴۰۹ میلیون و ۷۷۸ میلیون تومان در زمینه فرانشیز خدمات ویژه درمانی ، پاراکلینیک، بستری و فرانشیز دارو برای بیماران صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت در سال گذشته پرداخت شد، افزود: همچنین درخصوص حق بیمه پایه درمانی این بیماران به مراکز درمانی ۲۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۲ مرکز درمانی دولتی و خصوصی برای ارائه خدمت به مددجویان با این نهاد قرارداد دارند،  اظهار کرد: ده هزار و ۹۰۰ نفر از مددجویان ساکن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان از جمله یاسوج، دهدشت و دوگنبدان از کارت بیمه خدمات درمانی کمیته امداد بهره‌مند هستند.
محبی با بیان اینکه حفظ سلامت مددجویان و ارائه خدمات درمانی به آن‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: با توجه به هزینه‌های سنگین درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت از خیران و افراد نیکوکار انتظار داریم که کمیته امداد استان را در زمینه کمک به این بیماران یاری دهند.

۴۰۰ واحد مسکن مددجویی در کهگیلویه و بویراحمد آسیب دید
۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ساکن در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بر اثر زمین لرزه از ۱۰ تا ۶۰درصد آسیب دیدند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از منازل مسکونی مددجویان تحت حمایت گزارشی از میزان خسارت وارده به خانوارهای مددجو بر اثر وقوع زمین‌لرزه ارائه داد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه در نخستین روز پس از وقوع زلزله از منازل مسکونی مددجویان بازدید به عمل آمد گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه اخیر در شهرستان‌های بویراحمد و دنا به ۴۰۰ خانوار مددجوی این نهاد از ۱۰ تا ۶۰ درصد خسارت واردشده است.
وی با اشاره به اینکه پنج هزار خانوار در مناطق زلزله‌زده ساکن هستند افزود:  طبق ارزیابی‌های صورت گرفته بیشترین خسارت مربوط به منازل مسکونی قدیمی بوده است و اکثر خانه‌های روستایی دچار ترک‌خوردگی دیوارها و سقف منازل شده و همچنین خساراتی به لوازم ضروری واردشده است.
محبی با بیان اینکه تمامی واحدهای مسکونی مددجویی از بیمه زلزله و آتش‌سوزی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: با تعامل با بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد و همچنین شرکت بیمه‌گذار  به دنبال حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده در کوتاه‌ترین زمان خواهیم بود.
شایسته ذکر است زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵,۲ ریشتر ساعت ۸ و ۳۸ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در ۱۰ کیلومتری سی سخت و ۱۹ کیلومتری یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1