کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگویی مطرح شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هنگام شایعه زلزله کجا می‌خوابید

4 خرداد 1397 ساعت 18:59

مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد شایعه‌های زلزله‌ای را بی اساس می‌داند و می‌گوید: بعد از سال‌ها خدا دو فرزند دوقلو به من داد که در همین بازار داغ شایعه‌ها جز چند روز، مابقی در منزل حضور دارند.


صبح 12 اردیبشهت ماه زلزله‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر یاسوج و سی‌سخت را لرزاند و مردم از آن روز هراسان از منزل بیرون آمده تا بازار شایعات داغ شود و دیگر عطای ماندن در خانه را به لقایش ببخشند.

بازار شایعات داغ شد هر روز در فضای مجازی خبر از وقوع زلزله‌های مهیب بود و البته اولین شایعه‌ای که به واقعیت نزدیک شد مربوط به زلزله 4.8 ریشتری 17 اردیبشهت ماه بود، قبل از آن خبری در گروه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که امشب شاهد وقوع زلزله هستیم و مدیران از طریق رسانه‌ها مدام این شایعه را تکذیب می‌کردند تا اینکه زلزله آمد و مردم باورشان شد که مسئولان دروغ می‌گویند و شبکه‌های مجازی راست.

مردم آواره پارک‌ها، معابر و میدان‌های شهر شدند و برخی نیز کیف خود را برداشته و از شهر خارج شدند و حتی هنوز برنگشته‌اند تا به گمان خود آب از آسیاب بیفتد برخی از صب تا شب جلوی در جمعیت هلال احمر جا خوش کرده بودند تا چادری دریافت کنند تا جایی که شاهد ضرب و شتم کارکنان این جمعیت بودیم.

در این زمینه گفت‌وگوی کوتاهی با امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد داشتیم که از سختی و نگرانی‌این روزها بپرسیم و جویا شویم آیا از محل اسکان استاندار در این مدت خبری دارد.

 آقای مدیرعامل با شایعه‌های زلزله‌ای اخیر چکار کردید؟

 باور کنید رواج شایعات بی اساس در این مدت به یک معضل تبدیل شده به طوری که آرامش را از مردم و مسئولان گرفته است.

 خانواده حضرتعالی از ترس زلزله از خانه بیرون آمدند؟

 واقعیت امر بعد از سال‌ها خداوند دو فرزند دوقلو به من داد که در این مدت جز دو روز که به گرمسیر رفتند مابقی روزها در خانه حضور داشتند و بیرون نیامدند.البته برخی شب‌ها در کانکسی در محوطه جمعیت هلال احمر و در نزدیکی منزل خوابیدم.

 این روزها خبر از محل اسکان استاندار دارید؟ آیا از هلال احمر چادر گرفتند؟

واقعیت امر اطلاعی از اسکان آقای استاندار ندارم و هیچ چادری از هلال احمر برای وی گرفته نشد.

 آیا در این مدت حادثه‌ نگران کننده‌ای را شاهد بودید؟

 بله .زمان وقوع زلزله 5.2 ریشتری یکی از امدادگران هلال احمر به نام مهدی رسولی در قالب کوهنوردی در دنا حضور داشت که هنگام نجات دو کوهنورد خانم ریزش سنگ پایش را شکست ولی آن دو خانم را نجات داد.
---------------------------------
گفت و گو از سجاد نوبهار


کد مطلب: 400242

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400242/استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-هنگام-شایعه-زلزله-کجا-می-خوابید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1