تاریخ انتشار
جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۴۰۰۲۲۸
امام جمعه چرام:

دستگاه دیپلماسی اهداف بلند انقلاب را دنبال کنند

۰
دستگاه دیپلماسی اهداف بلند انقلاب را دنبال کنند
کبنا ؛حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته با اشاره به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رمضان به ‏دلیل وجوب روزه و نیز ترک هرگونه معاصى و رفتارهایى که موجب بطلان این عبادت الهى می‌شود، همچون دروغ و تهمت به انبیا و اولیاى الهى و گناهان و معاصى دیگر، و نیز سفارش به انفاق و اطعام فقرا و مسکین‌ها و رفتارهاى اخلاقى و معنوى مانند این‏ها، بهترین فرصت براى تبعیت از الگوى اخلاق اسلامى و نهادینه کردن آن در شخصیت و رفتار انسان مومن است. 

امام جمعه چرام،عنوان داشت: رمضان فرصتى است که اگر انسان آن‏را براى خود زمینه‌سازى و این شیوه رفتارى را در خود نهادینه ‏سازى کند، در شکل دادن شخصیت برتر اخلاقى انسان مسلمان و الگو شدن او بسیار مغتنم است.

وی،افزود: به همین ‏دلیل است که توجه به وجوه گوناگون تقوا در ماه مبارک رمضان از آن‏جا بیش از ماه‏‌هاى دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد که به تعبیر قرآن کریم تقوا روح روزه است.

خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی،عبادی با بیان اینکه مخالفت و دشمنی عمیق آمریکا با ایران به دلیل روحیه مقاومت و بلند کردن پرچم اسلام است،عنوان کرد: اعتقاد عمیق جمهوری اسلامی به الاسلام یعلو ولا یعلی علیه است،اگر اسلام علوی در طول تاریخ با بنی‌امیه، بنی عباس و.. کوتاه آمد جمهوری اسلامی نیز کوتاه خواهد آمد، دشمنی آمریکا با چنین اسلامی است.

وی با تاکید بر این مطلب که بر اساس سنت الهی شکست دشمنان قطعی است،به جنگ بدر اشاره داشت و گفت: از الطاف خداوند متعال در جنگ بدر بر اهل ایمان، ایجاد رعب و وحشت در دل کافران بود، خودباختگی، و تزلزل روحیه دشمنان اسلام، از آثار همین لطف خداوند بود، آنان چنان خود را باخته بودند که با آن همه نیروهای مسلح و مجهز، از رویارویی و درگیری با مسلمانان سخت وحشت داشتند.

وی،افزود: سران کفر در جنگ بدر ذلیل شدند و مسلمانان وعده و نصرت الهی را دیدند،بدانیم شکست دشمن از سنت‌ها و وعده‌های الهی است اگر ما ثبات قدم داشته باشیم.

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند آمریکا حتی با نوکران خود مثل محمدرضا پهلوی و حسنی مبارک بد قولی کرد، خاطرنشان کرد: آمریکای‌ها حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق مصر را که روابط نزدیکی با رژیم صهیونیستی و آمریکا داشت برکنار کردند یا بعد از فرار شاه از ایران محمد رضا پهلوی را به خاک آمریکا راه ندادند.

حجت الاسلام افشار،ادامه داد: وقتی آمریکا با دوستان خود چنین برخوردی دارد باید درسی برای ما باشد و تاریخ را الگوی خود در بدعهدی آمریکای‌ها بدانیم.

وی،افزود: رهبری فرمودند که  راه جلوگیری از دشمنی آمریکا انعطاف و نرمش نیست، در دولت اصلاحات یکی از شعارهای آن دولت تعامل با دنیا و گفتگوی تمدن‌ها بود، اما جواب آمریکا چه بود، جناب بوش پسر رئیس جمهور آمریکا ایران را محور شرارت نامید، یا در همین توافق هسته‌ای علی رغم کوتاه آمدن ایران در غنی سازی اورانیم از بیست درصد به سه ونیم درصد بدعهدی آمریکای‌ها را مشاهده کردیم.

امام جمعه چرام،تصریح کرد: اروپا و آمریکا در رابطه با سیاست‌های منطقه‌ای ایران با هم اتفاق‌نظر دارند و موضوع مورد اختلاف آمریکا و اروپا در ‌این ‌مورد نحوه برخورد با ایران است، ترامپ چهره بدون روتوش آمریکا از برجام خارج شد اما سیاست اروپا حفظ برجام و مذاکره در بحث نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی و برد موشکی ایران است یعنی بدین واسطه امتیاز‌های دیگری از ایران بگیرند.

وی،گفت: اروپا قابل اعتماد نیست چون هم پیمان آمریکای‌ها است، مراودات بانکی و صادرات و واردات ۳۸۰ میلیارد دلاری با یکدیگر دارند، اگر ایران بین اسرائیل و حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی را انتخاب کرد که چنین نخواهد شد اروپا هم آمریکا را رها می‌کند و ایران را شریک خود محسوب می‌کند، اگر کسی چنین فکری داشته باشد انسان ساده لوح سیاسی است.

حجت‌الاسلام افشار، ابراز کرد: توقع همه جریان‌های فکری درون نظام است که دستگاه دیپلماسی با رعایت اصل عزت و حکمت و تجربه بدعهدی‌های اروپا و آمریکا اهداف بلند انقلاب اسلامی را دنبال کنند و فریب لبخندهای دشمنان را نخورند و سرنوشت کشور را مقید به بحث مذاکرات نکنند، زیرا عاقبت اروپا نیز با روش‌ها و شیوه‌های دیگر ایران را فریب خواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1