کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسوولان صورت گرفت

برگزاری ویژه برنامه «حماسه فتح» در دهدشت / خرمشهر سرفصل تاریخ ملت ایران است (+تصاویر)

3 خرداد 1397 ساعت 23:53

سوم خرداد ماه در تاریخ ما ماندگار شده است لذا می‌طلبد این روز و ادبیات غرور آفرین بیت المقدس را از زوایای مختلف برای نسل جدید باز نمایی کنیم تا بدانند خرمشهر سرفصل تاریخ ملت ایران است.


عصر امروز (سوم خرداد ماه) ویژه برنامه «حماسه فتح» جهت پاسداشت 18 شهید نام آور خونین شهر به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه با همکاری سپاه پاسداران در دهدشت برگزار شد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه اظهار کرد: سوم خرداد ماه در تاریخ ما ماندگار شده است لذا می‌طلبد این روز و ادبیات غرور آفرین بیت المقدس را از زوایای مختلف برای نسل جدید باز نمایی کنیم تا بدانند خرمشهر سرفصل تاریخ ملت ایران است.
 
 
سید کمال الدین دولت خواه افزود: خرداد، ماهی که ابتدای آن سراسر شور و اشتیاق است، میانه آن عروج ملکوتی بزرگ مرد تاریخ تشیع و ایران اسلامی (امام خمیتی (ره)) است، پایان آن نیز علو انسان‌های بزرگی چون «شهید چمران» و «دکتر علی شریعتی» است که اندیشه و تفکر آن‌ها در تاریخ ملت ایران ماناو ماندگار شده است و شایسته است چنین روزهایی را پاس بداریم و مفاهیم والای آن‌ها را به نسل آینده منتقل کنیم.
 
 صبر علی گونه رهبری، علت سکوت انقلابیون

حجت الاسلام سید امرالله درخشان نیز در این یادوراه اظهار کرد: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای والا مقامی را که در سوم خرداد ماه 61 فجر آفرینی کردند، شهدایی که خداوند متعال می‌فرماید به راستی رستگاران بزرگند و به درجه‌ای از ایمان و کمال رسیدند تا لایق معامله با پروردگا ر شده و جان را تقدیم کنند و خداوند نیز می‌فرماید من به وعده خود با شما وفا دارم.
درخشان عنوان کرد: شهدا با نفس خود مبارزه کرده، دنیا و خانواده خود را رها کردند برای پیشبرد اهداف اسلام و امروز باید آئین غبار روبی های ما از قبور مطهر شهدا، نماد مهار و مبارزه با نفس باشد و دنباله رو بودن اهداف و آرمان‌های شهدا باشد.
وی ادامه داد: با حضور خود در این یادواره به شهدا می گوییم اگر چه امروز عده‌ای در هر پست و جایگاهی با هر نیش و کنایه‌ای، با حمایت‌های خود از قلم و بیانات افرادی که اسلام را زدند و می‌زنند خون به دل شماها می‌کنند ما بیداریم و دنباله رو شما هستیم، رهبری نیز می‌داند چه عده‌ای با رفتار و قلمشان خون به دل شما و جامعه اسلام می‌کنند اما علی گونه به خاطر اسلام صبر می‌کند!
درخشان افزود: مسولینی که حتی در شهرستان کهگیلویه و جاهای دیگر بارها اقداماتی علیه اهداف شهدا انجام می‌دهید و حرف‌هایی می‌زنید اگر امروز می‌بینید جوانان و انقلابیون سکوت اختیار می‌کنند، دلیلش تنها این است که گوش به فرمان رهبری هستند و این سکوت به خاطر اسلام است!
وی در پایان مطرح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا دل دشمنان را به درد می‌آورد چرا که می‌دانند این یادواره‌ها نشاط و شجاعت را در دل فرزندان انقلاب زنده می‌کند و دشمن از این می‌ترسد!
به گزارش کبنا از دهدشت، در پایان یادواره مسولین و مردم با غبار روبی و عطر افشانی از قبور مطهر شهدا با مقام شامخ شهدا تجدید پیمان کردند.
همچنین مسولین اداره میراث فرهنگی کهگیلویه نیز جهت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و سوم خرداد ماه در این آئین شرکت نمودند.







کد مطلب: 400213

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400213/برگزاری-ویژه-برنامه-حماسه-فتح-دهدشت-خرمشهر-سرفصل-تاریخ-ملت-ایران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1