تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۴۰۰۲۰۸
مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

آزادی 214 زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد

۰
آزادی 214 زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛اسماعیل جمیاری عصر روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: این تعداد زندانی با بدهی بیش از 30 میلیارد از زندان‌های استان آزاد و به کانون خانواده و جامعه برگشتند.
وی بیان کرد: 600 نفر از زندانیان جرائم مالی و غیر عمد در زندان‌های این استان چشم‌انتظار کمک‌های نیکوکاران برای آزادی از زندان هستند.
جمیاری تصریح کرد: این تعداد افراد به دلیل جرائم غیرعمدی مانند چک‌های بلامحل، مهریه، دیه و بدهی مالی در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد زندانی هستند.
وی گفت: وجود این تعداد جرائم غیرعمدی در زندان‌های استان علاوه برافزایش تراکم جمعیت کیفری موجب صرف هزینه‌های زیاد جهت نگهداری آنان می‌شود، ضمن اینکه پیامدهای زیادی متوجه خانه و خانواده این افراد و نهایتاً بلاتکلیفی طلبکاران خواهد شد.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از همراهی و مساعدت کارکنان صنعت نفت در جشن گل‌ریزان سال گذشته تشکر کرد و گفت: انتقال زندان گچساران به خارج از شهر در دستور کار سازمان زندان‌ها قرار دارد که در صورت تأمین اعتبار جهت ساخت و همچنین فروش زندان فعلی این امکان انجام خواهد گرفت.
جمیاری اظهار داشت: اولویت واگذاری زندان فعلی به‌واسطه هم‌جواری، با شرکت نفت است و چنانچه این شرکت اعلام آمادگی بکند ما با هماهنگی و اخذ مجوز این کار را پیگیری خواهیم نمود.
مدیرعامل شر کت بهره‌برداری نفت گچساران نیز در این نشست نسبت به موضوع جابه‌جایی زندان به خارج از شهر ابراز خرسندی نموده و اظهار داشت: در بحث خرید زندان علاوه بر مشکلات اعتباری، مجوزی نداریم ولیکن چنانچه این موضوع در سطح سازمان زندان‌ها و وزارت نفت پیگیری شود، مشکلات فرا روی زندان و شهر گچساران کاهش می‌یابد.
هوشنگ صیدالی گفت: کارکنان این صنعت با حضور در جشن گل‌ریزان در سال جاری تمام تلاش خود را برای زندانی‌های جرائم غیر عمد انجام خواهند داد.
سال 95، 123 نفر زندانی جرائم غیرعمدی با مبلغ 41 میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1