تاریخ انتشار
جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۴۰
کد مطلب : ۴۰۰۱۹۵
خبرها:

برجام، خرمشهر و افتتاح پروژه‌های روستایی

۰
از همه جای کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد

ادامه برجام کاری اشتباه است/ساختن کشور تنها با روحیه انقلابی‌گری میسر است

فرمانده 8 سال دفاع مقدس گفت: دیروز مقام معظم رهبری اتمام حجت کرد و دیگر نباید با اروپایی‌ها مدل برجام 5+1 را ادامه دهیم.

اصغر حبیبی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد با بیان اینکه شهدای عزیز هر آنچه را داشتند تقدیم کردند تا شهرهای سقوط کرده دوباره به دامن میهن اسلامی بازگردند و ایمان‌ها خدشه‌دار نشود، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس 2 مقطع داشتیم یکی مقطعی که استراتژی ما نظامی بود و استرتژی نظامی دنبال این بود که مناطقی به تصرف دشمن درآمده بود را بازپس گیرد و دشمن را تا پشت مرزهای بین‌المللی عقب براند و نقاطی را که دشمن از حیث اجتماع، سیاست و نظامی‌گری کسب گیرد بشکند یعنی برتری نظامی، سیاسی و اجتماعی ما بر دشمن احاطه پیدا کند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس، عنوان داشت: در استراتژی نظامی ما دنبال این هستیم که سرزمین‌های از دست رفته و تمامیت ارضی اشغال شده خود را باز پس بگیریم.

وی با بیان اینکه مقطع دوم بعد از فتح خرمشهر بود، اضافه کرد: بعد از فتح خرمشهر، استراتژی ما از نظامی بودن به سیاسی بودن تمایل پیدا می کند.

حبیبی، ادامه داد: آیا موانعی که امروز برای امت اسلامی ما با برجام یا سیاست های نابجا و غلط ایجاد شد سنگین تر از موانع شمال، جنوب، شرق و غرب خرمشهر بود، قطعا نیست و ما می توانیم با روحیه انقلابی‌گری کشور را توسعه دهیم و اختلاس‌گرها را با روحیه انقلابی گری از این کشور اخراج کنیم و می توانیم خودخواهی، حزب خواهی و خودستایی را در این مملکت از بین ببریم.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: دیروز مقام معظم رهبری اتمام حجت کرد و دیگر نباید با اروپایی‌ها مدل برجام 5+1 را ادامه دهیم و نگوییم که آیا شما تضمین می دهید بلکه بگوییم آیا شما می توانید خارج از بازی آمریکا بازی داشته باشید.پپپپ




حماسه آزادسازی خرمشهر به عنوان نگین ایثارگری همواره برای نسل آینده تبیین شود

فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا گفت: آزادسازی خرمشهر به عنوان یک حماسه و نگین ایثارگری همواره باید مورد توجه قرار گیرد و برای نسل آینده به خوبی تبیین و تشریح شود.

 محسن بدرقه در نشست برگزاری برنامه‌های آزادسازی خرمشهر با تبریک آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: علمیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر در سوم خرداد نماد وحدت، ایمان، مقاومت و ایثار و از خودگذشتگی است.

فرمانده حوزه مقاومت چاروسا بیان کرد: در طول دفاع مقدس عملیات های مختلفی با ایثار و فداکاری رزمندگان مخلص سپاه اسلام صورت گرفته است و سوم خرداد سال 1361 مظهر و تجلی اراده و نماد غرور ملت مسلمان ایران در مقابله با استکبار جهانی است.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر به عنوان یک حماسه و نگین ایثارگری همواره باید مورد توجه قرار گیرد و برای نسل آینده به خوبی تبیین و تشریح شود.

بدرقه به برنامه های آزادسازی خرمشهر اشاره و تصریح کرد: غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری زیارت عاشورا، تجلیل از جانبازان و ایثارگران، سرکشی و تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس و حضور بسیجیان در نماز جمعه از مهمترین برنامه‌های آزادسازی خرمشهر در چاروسا است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا ادامه داد: برگزاری جزء خوانی قرآن کریم، دیدار با امام جمعه و برگزاری مراسم زیارت عاشورا در کنار شهدای گمنام شهر قلعه رئیسی از مهمترین برنامه های آزادسازی خرمشهر چاروسا است.



رفتار برخی مسؤولان خلاف آرمان‌های شهداست

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رفتار برخی مسؤولان خلاف آرمان‌های شهداست، گفت: اگر انقلابیون سکوت کرده‌اند به خاطر این است که گوش به حرف رهبر انقلابند.

حجت‌الاسلام سید امرالله درخشان در همایش «حماسه فتح» بزرگداشت شهدای نقش آفرین در آزادسازی خرمشهر با استناد به آیاتی از سوره توبه در تبیین جایگاه والای شهیدان اظهار داشت: اگر به این آیات توجه کنیم عظمت و جایگاه شهدا نزد پروردگار را در می‌یابیم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شهدا با پروردگار خود معامله کردند؛خریدار خداست و جان و مالشان را به خداوند فروختند.

وی،با بیان اینکه انسان باید به درجه‌ای از کمال برسد تا این جایگاه را فتح کند گفت: خداوند در مقابل این جانفشانی بهشت جاودان را به آنان هدیه می‌دهد.

درخشان بیان کرد:اگر امروز یادواره شهدا دل دشمن را به لرزه می‌آورد چون می‌داند گرامیداشت یاد شهدا یعنی ایجاد نشاط و شجاعت در دل فرزندان انقلاب است و دشمن از این می‌ترسد.

وی برگزاری یادواره‌ها را زنده کردن اهداف مقدس شهیدان خواند و بیان کرد:شهیدان اول با نفس خود جنگیدند این غبارروبی‌ها نشانه این است که ما باید افسار نفس را بدست گیریم.

درخشان تصریح کرد: آمدیم به شهدا بگوییم دنباله رو اهداف و آرمان شما هستیم. گرچه عده ای امروز با قلم و رفتارشان دل خانواده شهدا و جامعه اسلام را خون می‌کنند اما ما صبر می‌کنیم و گوشمان به حرف رهبر انقلاب است.

این استاد حوزه خطاب به عده مورد نظر گفت:مسئولی که در شهرستان ما و دیگر جاها کاری می‌کنید که علیه آرمانهای شهداست اگر می‌بینید انقلابیون سکوت کرده‌اند به خاطر این است که گوش به فرمان رهبر هستیم.

 در پایان این مراسم،شرکت کنندگان با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.



شناسایی 93هزار سند از دوران دفاع مقدس/ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیازمند حمایت مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: 93 هزار سند مربوط به دوران دفاع مقدس شناسایی، ضبط و الکترونیکی شده است.

 امیرعباس آسمند در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به دلاوری‌های رزمندگان استان در جنگ هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد 35 هزار و 787 رزمنده در طول دوران دفاع مقدس داشته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استان در جنگ هشت ساله دفاع مقدس یک هزار و 883 شهید، 318 آزاده و قریب به 10 هزار نفر جانباز تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به در دست ساخت بودن 21 یادمان شهدا در استان گفت: 12 مورد از این یادمان‌ها به بهره‌برداری رسیده، 6 یادمان پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارد و پیشرفت فیزیکی 4 یادمان بیش از 20 درصد است.

این مسؤول با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های فاقد مراکز فرهنگی دفاع مقدس است، افزود: در صورت تأمین اعتبار مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استان کلنگ‌زنی می‌شود که نیاز به حمایت و همکاری مسؤولان در این زمینه داریم.



فتح خرمشهر موجب عزت، عظمت و شکوه انقلاب اسلامی شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چرام با بیان اینکه فتح خرمشهر، فتح‌الفتوحی بود در جنگ تحملی که نقطه عطفی در تاریخ میهن اسلامی است، گفت: فتح خرمشهر موجب عزت، عظمت و شکوه انقلاب اسلامی شد.

 حسن رضایی  در آیین صبحگاه مشترک سوم خرداد با بیان اینکه فتح خرمشهر، فتح الفتوحی بود در جنگ تحملی که نقطه عطفی در تاریخ میهن اسلامی است، اظهار کرد: این فتح، باعث عزت، عظمت و شکوه انقلاب اسلامی شد، در جنگی که به انقلاب اسلامی تحمیل شد، نیروهای ما اعم از سپاه، ارتش و بسیج با دست خالی مقابل استکبار ایستادند و نشان دادند که انقلاب اسلامی می‌تواند در همه زمینه‌ها بر ایادی استکبار و دشمنان ملت انقلاب اسلامی پیروز شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چرام، عنوان داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، این فرهنگ ارزشمند بسیجی بود که توانست بر استکبار جهانی فائق آید گرچه در آن دوران، فرهنگ بسیجی با اتکا بر دانش نظامی توانست مقابل امروز این فرهنگ بسیجی باید برای پیشرفت و آبادانی ملت عزیز ایران گام بردارد و در زمینه‌های علمی، فناوری، نانو و تکنولوژی پیشرفت کند که در این زمینه‌ها ما جز 10 کشور اول در جهان هستیم.

وی، افزود: امروز می‌بینیم که ایران اسلامی از یک امنیت، اقتدار و سواد خوبی در منطقه حاکم است، امروز استکبار جهانی در راس آمریکا می‌خواهد به این امنیت و آرامش ضربه بزند اما کور خوانده‌اند چرا که مردم ما همچنان ایستاده‌اند و با وحدت و همدلی و همراهی این حکومت را به صاحب اصلی تحویل خواهند داد.

رضایی، ادامه داد: امروز نزدیک به سه دهه از جنگ تحمیلی می‌گذرد و متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم آن رشادت‌ها و دلاوری‌های عظیم رزمندگان اسلام را به نسل‌های سوم و چهارم انتقال دهیم و این وظیفه‌ای سنگینی بر عهده ماست که انتقال ارزش‌ها و ایثارگری‌ها را انجام دهیم.


ادامه برجام کاری اشتباه است/ساختن کشور تنها با روحیه انقلابی‌گری میسر است

فرمانده 8 سال دفاع مقدس گفت: دیروز مقام معظم رهبری اتمام حجت کرد و دیگر نباید با اروپایی‌ها مدل برجام 5+1 را ادامه دهیم.

 اصغر حبیبی صبح امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد با بیان اینکه شهدای عزیز هر آنچه را داشتند تقدیم کردند تا شهرهای سقوط کرده دوباره به دامن میهن اسلامی بازگردند و ایمان‌ها خدشه‌دار نشود، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس 2 مقطع داشتیم یکی مقطعی که استراتژی ما نظامی بود و استرتژی نظامی دنبال این بود که مناطقی به تصرف دشمن درآمده بود را بازپس گیرد و دشمن را تا پشت مرزهای بین‌المللی عقب براند و نقاطی را که دشمن از حیث اجتماع، سیاست و نظامی‌گری کسب گیرد بشکند یعنی برتری نظامی، سیاسی و اجتماعی ما بر دشمن احاطه پیدا کند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس، عنوان داشت: در استراتژی نظامی ما دنبال این هستیم که سرزمین‌های از دست رفته و تمامیت ارضی اشغال شده خود را باز پس بگیریم.

وی با بیان اینکه مقطع دوم بعد از فتح خرمشهر بود، اضافه کرد: بعد از فتح خرمشهر، استراتژی ما از نظامی بودن به سیاسی بودن تمایل پیدا می کند.

حبیبی، ادامه داد: آیا موانعی که امروز برای امت اسلامی ما با برجام یا سیاست های نابجا و غلط ایجاد شد سنگین تر از موانع شمال، جنوب، شرق و غرب خرمشهر بود، قطعا نیست و ما می توانیم با روحیه انقلابی‌گری کشور را توسعه دهیم و اختلاس‌گرها را با روحیه انقلابی گری از این کشور اخراج کنیم و می توانیم خودخواهی، حزب خواهی و خودستایی را در این مملکت از بین ببریم.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: دیروز مقام معظم رهبری اتمام حجت کرد و دیگر نباید با اروپایی‌ها مدل برجام 5+1 را ادامه دهیم و نگوییم که آیا شما تضمین می دهید بلکه بگوییم آیا شما می توانید خارج از بازی آمریکا بازی داشته باشید.



انتخاب یک رئیس‌جمهور دیوانه از جمله سیاست‌‌های آمریکا بود/زبان زور مقابل آمریکا جواب می‌دهد

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات ترامپ گفت: انتخاب یک رئیس‌جمهور دیوانه از جمله سیاست‌‌های آمریکا بود.

 سردار یدالله بوعلی صبح امروز در آیین بزرگداشت سال روز سوم خرداد که در محل سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با تبریک این روز به همه مردم استان اظهار کرد: سوم خرداد روز سربلندی و مقاومت و پیروزی ملت ایران است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به برکت اسلام و قرآن و ولایتمداری این ملت همواره در مقابل دشمنان خود به پیروزی رسیده که یکی از این پیروزی‌ها حماسه فتح خرمشهر است.

آزادی خرمشهر نصرت الهی بود

بوعلی با اشاره به این که اگر خرمشهر 34 روز مقاومت کرد و سپس به دست توانمند فرزندان انقلاب دوباره به آغوش کشور بازگشت همه به واسطه ایمان و اراده جوانان کشور بود اظهار کرد: آزادی خرمشهر فتح و نصرت الهی بود که رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند همه عملیات‌ها در آن حضور داشتند.

فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه دشمنان با همان خط سیر مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند افزود: آن‌ها غافل از این هستند که ملت ایران همان کسانی هستند که پشت آن‌ها را در خارج از مرزهای کشور شکسته‌اند.

بوعلی به سخنان رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا اشاره کرد و گفت: ملت ایران هیچ گاه زیر بار ننگ یک رئیس‌جمهور دیوانه نخواهد رفت.

آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمد

وی افزود: شروطی که رئیس جمهور آمریکا گذاشته به معنای آن است که ایران نمی‌تواند از خود دفاع کند در منطقه حضور نداشته باشد و فناوری و موشک هم نداشته باشد.

بوعلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: در همه دوران ثابت شده که امریکا تنها زبان زور می‌فهمد و جواب خود را در سوریه و عراق و یمن گرفته است.

این فرمانده نظامی با بیان اینکه رهبری فرموده‌اند که نصرت الهی حتمی است و با دلایل مختلف ثابت کرده‌اند که هیچ نتیجه‌ای در اعتماد به اروپا و امریکا نیست اظهار کرد: عهدشکنی‌ها تنها مربوط به این دوره و این رئیس‌جمهور آمریکا نیست.

دلیل ترس دشمن از حضور ایران در منطقه

وی گفت: سیاستمداران آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که در برهه کنونی یک رئیس جمهور دیوانه را حاکم کنند تا دنیا از او بترسد و این سیاست آمریکاست.

فرمانده سپاه فتح به غیر قابل اعتماد بودن اروپایی‌ها هم اشاره کرد و گفت: باید بنا به فرموده رهبری انقلاب باورمان به داخل کشور باشد.

وی گفت: اگر آمریکایی‌ها قدرت مقابله با ایران را داشتند شرط نمی‌گذاشتند و به همین دلیل است که می‌خواهند ما در سوریه و یمن و عراق و در منطقه حضور نداشته باشیم.



    
980هزار مترمکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد ذخیره شد

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آبی زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با انسداد چاه های غیر مجاز کشاورزی و نصب کنتور هوشمند از سال گذشته تاکنون 980 هزار متر مکعب آب از ذخایر سفره های زیر زمینی این استان صرفه جویی و ذخیره شد.
980هزار مترمکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد ذخیره شد
محمدرضا کایدونی  افزود: 12 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در این استان با حکم قضایی مسدود شده که تأثیر مستقیم آن بر ذخایر دشت کم آب این استان است.
وی بیان کرد: با انسداد چاه‌های غیر مجاز کشاورزی بیش از 48 هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیر زمینی استان صرفه جویی و ذخیره شد.
کایدونی ابراز کرد: 11 محدوده مطالعاتی این استان با تنش شدید آبی مواجه هستند.
وی با بیان اینکه دشت‌های این استان از نظر ذخایر منابع زیرزمینی شرایط بحرانی دارد گفت: انسداد چاه‌های غیرمجاز نیز در راستای اثرگذاری بر کسری مخازن سفره‌های زیر زمینی در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده است.
وی ادامه داد: با نصب 48 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی این استان از سال گذشته تاکنون، 500 هزار متر مکعب آب از ذخایر زیر زمینی این استان ذخیره شد.
کایدونی تصریح کرد: برای مدیریت مصرف آب، کنتور هوشمند بر روی 510 حلقه چاه کشاورزی این استان نصب شده است.
وی اظهار داشت: 2 هزار و 884 حلقه چاه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نصب کنتورهای هوشمند است.
کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت و جمعیت کشور در جنوب غربی ایران به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از 10 درصد از روان آب‌های کشور معادل 10 میلیارد متر مکعب را به خود اختصاص داده است.
افت سطح آب منابع زیرزمینی در این استان از سال 1387 آغاز شده و همچنان رو به افزایش است.
سالانه هشت میلیارد متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد تولید که تنها 13 درصد آن در این استان مصرف می‌شود.
براساس برآوردهای جهاد کشاورزی این استان 2 میلیارد مترمکعب آب برای مصرف کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در افق بلندمدت مورد نیاز است.


انسداد بی سوادی اولویت ویژه در کهگیلویه و بویراحمد است

 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: انسداد مبادی بی سوادی در مقطع تحصیلی ابتدایی اولویت ویژه این اداره کل است و با جدیت نیز پیگیری می شود.
هادی زارع پور اظهار داشت: در همین راستا مقوله مهم جذب کودکان ترک تحصیل کرده و بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار مسئولان معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.
وی افزود: شناسایی، جذب و آموزش این دانش آموزان در سال تحصیلی 1398 - 1397 جزء مهمترین برنامه های معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اجرای هر چه بهتر طرح انسداد مبادی بی سوادی در این استان از ظرفیت اداره کل ثبت احوال، خانه های بهداشت، بخشداران، دهیاران،‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا‌، نیروی انتظامی و معتمدان محلی استفاده شود.
زارع پور عنوان کرد: چنانچه مبادی بی سوادی در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مقطع تحصیلی ابتدایی مسدود شود این استان در سال های آینده فرد بی سواد نخواهد داشت.
وی ابراز داشت: رویکرد اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد کیفیت بخشی آموزشی است و برنامه محور بودن نیز اصلی ترین گام برای تحقق آن خواهد بود. 
نرخ باسوادی افراد 10 تا 49 سال به عنوان جمعیت هدف سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد 92.7 درصد بوده که 2 درصد کمتر از میانگین کشوری است.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

آسمند از امضای 17 تفاهم‌نامه با ادارات و سازمان‌های برای اجرای برنامه‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: 93 هزار سند مربوط به دوران دفاع مقدس شناسایی، ضبط و الکترونیکی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه سال گذشته دو مورد فیلم و یک مورد تئاتر تولید شده، گفت: درخواست تشییع شهدای گمنام در سطح استان را ارائه کردیم که در صورت موافقت پیکر پاک دو تن از شهدای گمنام جنگ تحمیلی در استان به خاک سپرده می‌شود.


رفتار برخی مسؤولان خلاف آرمان‌های شهداست

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رفتار برخی مسؤولان خلاف آرمان‌های شهداست، گفت: اگر انقلابیون سکوت کرده‌اند به خاطر این است که گوش به حرف رهبر انقلابند.

حجت‌الاسلام سید امرالله درخشان عصر امروز در همایش «حماسه فتح» بزرگداشت شهدای نقش آفرین در آزادسازی خرمشهر با استناد به آیاتی از سوره توبه در تبیین جایگاه والای شهیدان اظهار داشت: اگر به این آیات توجه کنیم عظمت و جایگاه شهدا نزد پروردگار را در می‌یابیم.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شهدا با پروردگار خود معامله کردند؛خریدار خداست و جان و مالشان را به خداوند فروختند.
وی،با بیان اینکه انسان باید به درجه‌ای از کمال برسد تا این جایگاه را فتح کند گفت: خداوند در مقابل این جانفشانی بهشت جاودان را به آنان هدیه می‌دهد.
درخشان بیان کرد:اگر امروز یادواره شهدا دل دشمن را به لرزه می‌آورد چون می‌داند گرامیداشت یاد شهدا یعنی ایجاد نشاط و شجاعت در دل فرزندان انقلاب است و دشمن از این می‌ترسد.
وی برگزاری یادواره‌ها را زنده کردن اهداف مقدس شهیدان خواند و بیان کرد:شهیدان اول با نفس خود جنگیدند این غبارروبی‌ها نشانه این است که ما باید افسار نفس را بدست گیریم.
درخشان تصریح کرد: آمدیم به شهدا بگوییم دنباله رو اهداف و آرمان شما هستیم. گرچه عده ای امروز با قلم و رفتارشان دل خانواده شهدا و جامعه اسلام را خون می‌کنند اما ما صبر می‌کنیم و گوشمان به حرف رهبر انقلاب است.
این استاد حوزه خطاب به عده مورد نظر گفت:مسئولی که در شهرستان ما و دیگر جاها کاری می‌کنید که علیه آرمانهای شهداست اگر می‌بینید انقلابیون سکوت کرده‌اند به خاطر این است که گوش به فرمان رهبر هستیم.
به گزارش فارس، در پایان این مراسم،شرکت کنندگان با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.





روابط عمومی‌ها بدون مطالعه و اطلاعات کافی موفق نمی‌شوند

فرماندار چرام با بیا این‌که روابط عمومی ارزش و جایگاه بسیار بالایی ارد و موتور محرکه، چشم بینا، گوش شنوا و بازوی توانمند هر دستگاهی است، گفت: روابط عمومی‌ها بدون مطالعه و اطلاعات کافی موفق نمی‌شوند.

 صبح امروز آیین گرامیداشت روز روابط عمومی با حضور فرماندار چرام، روابط عمومی دستگاه‌ها، اصحاب رسانه و جمعی از مسؤولان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و چرام برگزار شد.

هادی فتاحی‌اصل در این آیین با بیان اینکه اصحاب رسانه و روابط عمومی به صورت فردی معمولا با جامعه ارتباط دارند و امروز فرصتی است که خودشان دور هم جمع شوند، اظهار کرد: مهمترین ویژگی هر انسانی قدرت ارتباط است و به واسطه ارتباطات بوده که تجربیات، انتقاد، فرهنگ و دانستنی‌های انسان از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

فرماندار چرام، عنوان داشت: جامعه شناسان و اندیشمندان می‌گویند اگر ارتباط و قدرت انتقال نبود، انسان نمی‌توانست به حیات خود ادامه دهد و این قدرت ارتباط است که انسان می‌تواند از تجربیات دیگران استفاده کند وروز به روز به بلوغ علمی بیشتری دست پیدا کند.

وی با اشاره به این مطلب که ارتباطات از طریق نوستاری، گفتانی و لمسی هست به رسانه‌های جمعی اشاره داشت و ابراز کرد: در جامعه‌های کوچک مردم نیازی به روابط جمعی ندارند اما در جامعه شهرنشیسنی افراد همدیگر را نمی‌شناسند و ارتباطات به سادگی رد و بدل نمی‌شود و همین امر باعث شد که ارتباطات جمعی بر اساس نیاز مردم شکل گیرد.

این مسؤول، ادامه داد: رسانه‌های جمعی نقش بسیار بالایی دارند، می‌توانند در گسترش فرهنگ، علم، انتقال و گسترش امتحان علمی نقش بسیار موثری داشته باشند و همچنین می‌توانند باعث آشفته سازی اجتماع شوند، با یک قلم زنی می‌توانند در جامعه بسیار موثر باشند.

فتاحی‌اصل با تاکید بر فکر و مطاله اصحاب رسانه قبل از نشر خبر، خاطرنشان کرد: اندیشمندان و دانشمندان بعد از جنگ جهانی دوم به فکر افتادند که چه مشکلی وجود دارد که در دنیایی که اقتصاد، صنعت و آرامش هست، بین انسانها اختلاف و جنگ وجود دارد و پس از مدتها تحقیق نتیجه گرفتند که عامل اصلی یک حلقه گمشده‌ای بوده و آن این اینکه انسان به روابط انسانی نیاز دارد و از آن به بعد انسان، فردیت و جامعه انسانی مورد توجه قراتر گرفت و اسم آن را سرمایه اجتماعی گذاشتند.

وی، افزود: سرمایه اجتماعی بسیار بالاتر از سرمایه ارزی، مالی و اقتصادی است، سرمایه مالی شامل اعتماد، ارتباطات و روابط انسانی است که در جامعه امروزی بسیار ضعیف است، ارتباط بین مسئولان و مردم، ارتباط بین خانواده‌ها پایین بوده که از اصحاب رسانه و روابط عمومی‌های انتظار می‌رود در راستای اعتماد سازی بین خود، جوانان، خانواده‌ها، مردم و مسئولان تلاش کنند چرا که سرمایه اجتماعی زیربنای دیگر سرمایه‌ها است.

فرماندار چرام با بیان اینکه اولین بار در شرکت نفت در ایران روابط عمومی به وجود آمد، گفت: روابط عمومی ارزش و جایگاه بسیار بالایی داشته و موتور محرکه، چشم بینا، گوش شنوا و بازوی توانمند هر دستگاهی است که تقویت روابط عمومی‌ها در تسهیل کارهای یک دستگاه و به تبع آن یک اجتماع بسیار مهم است، روابط عمومی باید اطلاعات کافی و وافی در همه زمینه‌ها داشته باشد.

فتاحی‌اصل، ادامه داد: روابط عمومی، مطمئن‌ترین و قابل اعتمادترین فرد به مدیر دستگاه و رابط بین دستگاه و مردم است، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان افرادی هستند که در روابط عمومی کار می‌کنند.

در ادامه با اهدا لوح تقدیر و هدایا از روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه چرام تقدیر به عمل آمد.

برگزاری جشن رمضان با رویکرد قرآن و عترت در گچساران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: جشن رمضان با رویکرد قرآن و عترت همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) تا پایان ماه مبارک رمضان در گچساران برگزار می‌شود.

امیرحسین نوروزی  از برگزاری برنامه‌های متنوع جشن رمضان با رویکرد قرآن و عترت در  سطح شهرستان خبر داد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران  افزود: جشن رمضان از روز ولادت امام حسن مجتبی 15 ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

نوروزی ادامه داد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ قرآنی و سیره اهل بیت (ع)  برگزاری محافل انس با قرآن و برپایی مناسبت‌های مذهبی است که در این زمینه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در راستای  برگزاری برنامه‌های جشن رمضان اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوعی در زمینه‌های فرهنگی کرده است.

 وی گفت: از جمله برنامه‌هایی که در این ماه مبارک برگزار می‌شود می‌توان به برگزاری 10 جلسه تفسیر و تدبر در آیات قرآن کریم  که در مسجد امام حسن مجتبی(ع)  برگزار می‌شود، نام برد.

 نوروزی  از برگزاری دیگر برنامه‌ها در این ماه اشاره کرد و افزود:  برگزاری نمایشگاه آثار هنری قرآن، برگزاری ۲ محفل انس با قرآن کریم در مساجد امام حسین(ع) طالقانی و امام خمینی(ره) گچساران و برگزاری  شب شعر قرآنی در مسجد صاحب‌الزمان(عج) را از ویژه‌برنامه‌های جشن رمضان در شهرستان عنوان کرد.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران  در ادامه ابراز کرد:  در کنار برگزاری نمایشگاه آثار هنری قرآن، کارگاه آموزشی ورکشاپ قرآنی به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  از دیگر برنامه‌های جشن رمضان با رویکرد  قرآن و عترت به برگزاری مستند داستانی چند دقیقه‌ای در خصوص ماه  مبارک رمضان نام برد.

نوروزی  با بیان اینکه برای بهتر برگزار شدن مراسم جشن رمضان در شهرستان نیاز به 300 میلیون ریال اعتبار است، گفت:  در ماه مبارک رمضان نیز از  ۵ نفر فعال قرآنی  تجلیل به عمل خواهد آمد.


اجرای دو پروژه دفع بهداشتی فاضلاب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستاهای تنگاری در شهرستان بویراحمد و تولیان در کهگیلویه وارد فاز اجرایی شد.

به نقل از روابط عمومی آبفار، فیض‌الله پاسره در بازدید فرماندار کهگیلویه از روند اجرایی پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی در دهدشت، گفت: پروژه‌های جمعآوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستاهای پر جمعیت تنگاری و تولیان در کهگیلویه و بویراحمد با سرمایه‌گذاری بانک توسعه اسلامی وارد فاز اجرایی شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت در راستای حفاظت از منابع آب ، حفظ  محیط زیست و توجه به بهداشت همگانی پروژه‌های فاضلاب روستایی را در دستور کار دارد و ما نیز با توجه به اولویت‌هایی از جمله  مراکز جمعیتی، لزوم حراست  از محیط زیست و خطر آلودگی آب شرب روستاها چندین پروژه فاضلاب در روستاهای استان را تعریف کردیم.

وی با اشاره به اینکه پیمان این پروژه‌ها به صورت ملی  توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  منعقد شده، بیان کرد: اگر چه زمانی فقط تامین آب شرب اولویت شرکت‌های آب و فاضلاب  بود اما هم اکنون  پروژه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب  برای  بعضی از روستاهایی که دارای  اولویت‌های زیست محیطی  باشند یک ضرورت است.

وی گفت: چرا که میتوان هم به حفظ محیط زیست و آب آشامیدنی مردم کمک کرد و هم از طرفی با فرایندهای تصفیه پساب فاضلاب ‌ها را به چرخه استفاده برای مصارف صنایع ، مصارف کشاورزی  و آبیاری فضای سبز بازچرخانی کرد.

پاسره گفت: پروژه تصفیه فاضلاب شوتاور می‌تواند مدل خوبی برای ادامه فعالیت در زمینه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌ها باشد، چرا که این پروژه در روستای پر جمعیت شوتاور  که  فاضلاب روستا  عاملی برای آلوده شدن آب روستا شده بود اجرا شد.

وی گفت: هم اکنون با اینکه فرایندهای تصفیه به مرحله 100 درصد نرسیده اما پساب خروجی از تصفیه خانه با راندمان قابل قبولی در مقایسه با استانداردهای تخلیه  پساب روانه محیط پذیرنده می‌شود.

 وی گفت: این یعنی زنگ خطر در منابع آب، علاوه بر لزوم بازسازی خطوط آب، صرفه جویی در آب شرب، استفاده از منابع جدید آبی و بازچرخانی فاضلاب برای استفاده های کشاورزی و صنعت یک ضرورت جدی است که باید با صرف منابع لازم دنبال شود.

فرماندار کهگیلویه در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش های آب و فاضلاب روستایی گفت: باید به دنبال مطالعه پروژه‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب بهداشتی در روستاهای دیگر بود و با توجه به بودجه سعی می‌کنیم در این خصوص منابعی را اختصاص دهیم.

پوزش بیان کرد: پیمانکار پروژه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب تولیان تجهیز کارگاه کرده است و بزودی عملیات فیزیکی این پروژه را آغاز می‌کند.

فرماندار کهگیلویه گفت: مردم باید بدانند اجرای این پروژه یک فرصت است، هم سلامت و بهداشت آنها و هم محیط زیست و آب مردم حفظ می‌شود، قطعاً به فراخور بودجه هایمان به فکر مطالعه و اجرای پروژه‌های این چنینی خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: آب و فاضلاب روستایی عملیات اجرایی جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب تولیان را زودتر شروع کند، اگر در میانه کار معارض اجتماعی وجود داشت با نگاه مثبت مردم عزیز مرتفع خواهیم  کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1