تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۴۰۰۱۹۲
در جلسه علنی شورای دهدشت مطرح شد

مددجویان، معاف از عوارض و انشعابات/ ضرورت جبران نهادهای حمایتی

۰
مددجویان، معاف از عوارض و انشعابات/ ضرورت جبران نهادهای حمایتی
کبنا ؛
جلسه علنی شورای شهر دهدشت (سه شنبه 1 خرداد ماه) با حضور معاون فرماندار کهگیلویه، اعضای شورای شهر و نمایندگانی از نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.
بالوایه رئیس شورای شهر دهدشت در این جلسه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به معرفی موضوع جلسه پرداخت و اظهار کرد: جلسه امروز با موضوع قانون 6 توسعه، ماده 80(معافیت مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی برای یکبار از پرداخت هزینه‌های انشعابات و عوارض) و هم اندیشی جهت جبران هزینه این معافیت‌ها و تخفیفات به شهرداری توسط نهادهای حمایتی است.

حجت تقوی معاون شهرداری دهدشت در این جلسه اظها کرد: تبصره 3، ماده 5 قانون ارزش افزوده هرگونه بخشودگی و تخفیف را لغو کرده است و بر اساس این تبصره و ماده شهرداری الزاماً بایستی اگر تخفیفی ایجاد کند نهاد حمایتی باید آن را به شهرداری پرداخت کند.
حجت تقوی افزود: در سنوات گذشته شهرداری تخفیف‌هایی را اعمال می‌کرد ولی اکنون اعلام شده با استناد به همین تبصره و ماده قانون ارزش افزوده هر گونه تخفیف و بخشودگی غیر قانونی است لذا از نهادهای حمایتی می‌خواهیم در حد توان مبلغ را به افراد تحت پوشش خود پرداخت کنند تا آن‌ها این مبلغ را به شهرداری واریز نمایند.
نماینده کمیته امداد نیز در این جلسه عنوان کرد: با توجه به اینکه از سال 76 تا 92 شخصاً در کمیته امداد مسئول معرفی مددجو برای معافیت عوارض و انشعاب به شهرداری برای یکبار بودم، هیچ نهاد خدمت رسانی از کمیته امداد و بهزیستی مبلغی دریافت نکرده است.
و این یک قانون است که مصوب شده است نه مصوبه استان است که ما بتوانیم از مسولان خود بخواهیم پرداخت کنند! و هر شخصی که تحت پوشش کمیته امداد است باید از تمام مزایای کمیته امداد برخوردار شود ولی ما پیشنهاد می‌دهیم شهرداری یک بانک اطلاعاتی از افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی تهیه کنند تا در بحث معافیت برای یکبار سو استفاده نشود.
وی در پایان عنوان کرد، البته افراد معرفی شده توسط نهاد حمایتی کمیته امداد تعدادشان زیاد نیست شاید در طول سال بتوان گفت 10 نفر معرفی شده داریم!
سخن سنج عضو شورای شهر دهدشت نیز در این جلسه بیان کرد: همانطور که شهرداری برای یکبار به مددجویان تحت نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد تخفیف و معافیت در بحث عوارض و انشعابات را می‌دهد باید نهادهای حمایتی نیز در قبال این کار از سازمان‌های خود در کشو بخواهند این تخفیف‌ها و معافیت‌ها به حساب شهرداری برگردد چرا که شهرداری درآمدی ندارد و اکثر جامعه محروم هستند اگ ر قرار است همه مشمول تخفیف باشند در آمد از کجا بیاوریم که روی فضای سبزو...مانور بدهیم لذا باید از کشور این تخفیفات را به شهرداری بپردازند.
آذریان عضو شورا نیز مطرح کرد: چه اشکالی دارد شهرداری چون دیگر نهادهای حمایتی آستین بالا بزند و در خدمت رسانی به افراد نیازمندی که شاید در طول سال تعدادشان به 10 نفر هم نرسد و توان ساخت و ساز را ندارند سهیم شویم؟
اسفندیار برخه شهردار دهدشت در پاسخ آذریان گفت ما این تخفیفات و معافیت‌ها را به مدد جویان تحت نهادهای حمایتی می‌دهیم ولی باید این نهادها که در سطح کلان و کشوری اعتباراتی در این خصوص برایشان تخصیص داده می‌شود به شهرداری‌ها هم بپردازند تا این مبالغ در شهرداری‌ها جبران شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1