کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه علنی شورای دهدشت مطرح شد

«شورای شهر دهدشت» مسیر را اشتباه می رود!

3 خرداد 1397 ساعت 0:47

آقای بالوایه تعجب می‌کنم، شما دارید مسیر را اشتباه می‌روید! شما فقط سازمان بازرسی را بلدید، برای تفسیر قانون به سازمان بازرسی مراجعه می‌کنید، برای امور شهری به سازمان بازرسی مراجعه می‌کنید و ... در حالی که اگر تخلفی مشاهده کردید باید به سازمان بازرسی مراجعه کنید!


جلسه علنی شورای شهر دهدشت (سه شنبه 1 خرداد ماه) با حضور معاون فرماندار کهگیلویه و اعضای شورا با موضوع ماده 80، قانون 6 توسعه (معافیت ممدجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی برای یکبار از هزینه انشعابات و پروانه ساخت) برگزار شد که به دلیل استعلام نگرفتن شهرداری و شورای شهر دهدشت از امور شهری و شوراها در استان در این خصوص، نهایتاً تصمیم بر این شد که کما فی السابق این معافیت‌ها صورت گیرد تا نتیجه استعلام‌ها به شهرداری و شورای شهر دهدشت اعلام شود.
 
خسروی معاون فرماندار کهگیلویه در این جلسه اظهار کرد: آقای بالوایه تعجب می‌کنم، شما دارید مسیر را اشتباه می‌روید! شما فقط سازمان بازرسی را بلدید، برای تفسیر قانون به سازمان بازرسی مراجعه می‌کنید، برای امور شهری به سازمان بازرسی مراجعه می‌کنید و ... در حالی که اگر تخلفی مشاهده کردید باید به سازمان بازرسی مراجعه کنید!
اسلام خسروی با بیان اینکه این موضوع (برگشت مبلغ معافیت ممدجویان به شهرداری توسط نهادهای حمایتی) هیچ ارتباطی با سازمان بازرسی ندارد تصریح کرد در مورد این قانون که 5 ساله است باید آیتم‌های لازم سال به سال در بودجه سنواتی دیده شود و از طرفی قانون 6 توسعه، باید آئین نامه اجرایی داشته باشد و از آنجایی که مواد مختلف این قانون به وزارت‌های مختلف بر می‌گردد و برخی وزارت خانه‌ها بندهای مربوط به خود را تهیه و آیین نامه اجرایی را تنظیم کردند مثلاً (مواد 72؛25 یا 8) ولی در خصوص ماده 80 در قانون 6 توسعه که بحث امروز جلسه ماست آیین نامه اجرایی هنوز دیده نشده است!
وی ادامه داد: بند یک و بند دوم که شما می‌فرمایید هیچ ارتباطی با هم ندارند و الگوی مصرف که دربند دوم به آن اشاره شده است، ما چیزی به نام الگوی مصرف در متراژ نداریم و در واقع  منظور در این بند الگوی مصرف انرژی است نه متراژ، چرا که متراژ پایین به لحاظ اجتماعی و اقتصادی بسیار مورد انتقاد است چون ناگهان در یک مساحت کم، جمعیت زیادی حاکم می‌شود که در پی آن نمی‌توان جوابگوی ارائه مدرسه و...باشیم ودولت به وجه راغب نیست متراژ واحد مسکونی کم شود و عوارض بدداشته باشد!
معاون فرماندار کهگلویه افزود: بحث الگوی مصرف که اشاره شده مربوط به الگوی مصرف در انرژی است چرا که در بعضی از آپارتمان‌ها انشعابات (آب، برق و..) مشترک خریداری می‌شود که این بند تخفیف انشعابات برای آن واحد مسکونی که مددجو است را شامل می‌شود.
خسروی همچنین مطرح کرد: شما هنوز هیچ استعلامی در این خصوص (برگشت مبلغ معافیت مددجویان به شهرداری توسط نهادهای حمایتی) نگرفتید و فقط سازمان بازرسی را بلدید! باید برای دفتر امور شهری و شوراها در استان نامه دهید نه سازمان بازرسی تا آن‌ها نیز از وزارت کشور و جاهای دیگر استعلام بگیرند ونتیجه را به شما اعلام کنند.
وی گفت: پیشنهاد من است که در اسرع وقت شما پیگیری کنید که اولاً در بحث  معافیت چیزی به عنوان محدودیت در متراژ وجود دارد یا خیر؟ و دوما اگر شهرداری طبق قانون که موظف به معافیت و تخفیف به مدد جویان تحت پوشش حمایتی است، طبق چه قانون و بندی و چه راه‌هایی این پول باید به شهرداری که یک نهاد غیر دولتی است برگردد؟


کد مطلب: 400188

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400188/شورای-شهر-دهدشت-مسیر-اشتباه-می-رود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1