کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اعزام خلاف قانون زائران عتبات با کاروان‌های آزاد

2 خرداد 1397 ساعت 1:07

رئیس حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعزام زائران عتبات و اربعین در قالب "کاروان‌های آزاد" خلاف قانون است.



"رحمان فاضلی" سه شنبه، یکم خرداد 97 با بیان اینکه افزایش امنیت زائرین در گرو پوشش ساماندهی در قالب سازمان حج و زیارت است، افزود: حج و زیارت استان در حوزه زیارت در کشور عراق پوشش عادی و اربعین را انجام می‌دهد که پنج هزار و ۱۴۴ نفر در سال گذشته به زیارت کربلا اعزام شدند.
 
وی اظهارکرد: در راهپیمایی اربعین، باوجود تاکیدات صریح قانونی که باید زیارت‌ها توسط حج و زیارت و با ساماندهی آن انجام شود، افرادی تحت عنوان "آزاد بر" نسبت به انتقال افراد اقدام می‌کنند.
 
رئیس حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آسیب‌های مختلفی در قالب این اعزام‌ها به وجود می‌آید که مشکلاتی را نیز رقم می زند.
 
فاضلی تصریح کرد: حج و زیارت قرارداد امنیتی دارد و پوشش افراد در حوزه خدماتی نیز مناسب بوده و این در حالی است که "آزادبرها" خدمات مطلوبی ندارند.
 
وی بیش از ۹۷ درصد سوانح به وجود آمده در کشور عراق برای زائران جامعه هدف را در حوزه خارج از پوشش حج و زیارت دانست و ادامه داد: نحوه بررسی و پوشش مشکلات مردم توسط "آزادبرها" مشخص نیست.
 
رئیس حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باید با اولویت فرهنگ سازی نسبت به رفع مشکلات این بخش اقدام کرد و در کنار آن اقدامات قهری و قانونی ضروری است. گاها دیده می‌شود که دستگاه‌ها و ادارات دولتی نیز از طریق "آزادبرها" نسبت به اعزام‌ها اقدام می‌کنند.
 
فاضلی اضافه کرد: در حال حاضر هشت دفتر مجاز زیارتی در سطح استان فعالیت‌های پوششی اعزام را انجام می‌دهند و در زمان اربعین نیز دفاتر زیارتی موقت فعال می‌شوند.
 


کد مطلب: 400152

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400152/اعزام-خلاف-قانون-زائران-عتبات-کاروان-های-آزاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1