کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ساماندهی بازار روز دهدشت مطرح شد

کاظمی: باید در عمل «کهگیلویه» بزرگ شود نه به زبان

2 خرداد 1397 ساعت 9:36

مدیر کل دفتر فنی استانداری مطرح کرد: اینکه بسیاری می گویند کهگیلویه بزرگ باید گفت، زمانی می‌توانیم بگوییم کهگیلویه بزرگ که جلوی مهاجرت وخالی از سکنه شدن شهردهدشت را بتوانیم بگیریم تا درکهگیلویه در عمل بزرگ شود نه فقط در زبان و نباید بی تفاوت از کنار این موضوع گذشت!


عصر امروز جلسه هم اندیشی در خصوص سامان دهی بازار روز دهدشت با حضور مدیر کل دفتر فنی استانداری، مدیر کل مدیریت شهری استان معاون فرماندار کهگیلویه در شورای شهر دهدشت برگزار شد.
شهردار دهدشت در این جلسه اظهار کرد: بازار روز دهدشت از جمله املاک شهرداری است که در مجموع بدون معابر شامل ۵ هزار متر مربع (بازار قدیم، بازار جدید و پارکینگ) است.
اسفندیار برخه با بیان اینکه متاسفانه معبر بازار روز با عرض ۱۵ متر الان به ۵ متر رسیده است و عملاً پیاده روی از آن ممکن نیست تصریح کرد: در صورت بروز حادثه ای عملاً نمی‌توان آن را مدیریت کرد و همچنین منازل مسکونی منتهی به این معابر در صورت بیمار شدن یا مواقع اضطراری نمی‌توانند از این معابر به راحتی عبور کنند.
 
برخه ادامه داد، نیاز هست این بازار جهت سامان دهی تخلیه شود با توجه به اینکه شورای پنجم و شهرداری راه قانونی را طی می‌کنند نیاز به حمایت مسولین در این راه داریم.
وی با اشاره به امکانات در نظر گرفته شده برای بازار جدید افزود: این بازار شامل ۸۰ مغازه، فضای سبز، سرویس بهداشتی، نماز خانه و.. است ولی دغدغه ما در خصوص سامان دهی بازار قدیم است که فاقد سرویس بهداشتی، نماز خانه و محلی برای استراحت و.. است.
مدیر کل دفتر فنی استانداری در این جلسه نیز اظهار کرد: طی بازدیدی که پیش از جلسه از بازار روز صورت گرفت وقتی دیدم معابر گرفته شده‌اند و از اینکه چرا تا کنون گزارشی در این خصوص به ما ارائه نشده با توجه به حساسیتمان در این خصوص تعجب کردم! این معابر باید آزاد شوند.
کاظمی عنوان کرد: بازار روز دهدشت اتش زیر خاکستر است که هر لحظه امکان رخ دادن حادثه ای وجود دارد و برای رخ ندادن پلاسکویی دیگر سامان دهی آن ضروری است، همچنین در خصوص کمربندی سوم نیز نیاز است شورا و شهرداری دهدشت با مالکان جلسه ای داشته باشند و ما نیز در کمیسیون طرح کم کردن عرض کمر بندی را مطرح می‌کنیم چرا که عرض ۹۰ هیچ توجیهی ندارد و زیاد است!
وی افزود سمغان نیز دو هفته پیش به شهر الحاق شد که شهرداری باید خدمات به آن‌ها ارائه دهد و بنیاد مسکن فعلاً باید در قالب طرح هادی به آن‌ها خدمات ارائه دهد.
مدیر کل دفتر فنی استانداری مطرح کرد: اینکه بسیاری می گویند کهگیلویه بزرگ باید گفت، زمانی می‌توانیم بگوییم کهگیلویه بزرگ که جلوی مهاجرت وخالی از سکنه شدن شهردهدشت را بتوانیم بگیریم تا درکهگیلویه در عمل بزرگ شود نه فقط در زبان و نباید بی تفاوت از کنار این موضوع گذشت! روحیه ما در استان این است که ا گر کسی بخواهد در دهدشت سرمایه گذاری کند همه کمکش می‌کنیم.
شهامت نیز در این جلسه اظهار کرد: ضرورت سامان دهی بازار روز بر هیچ کس پوشیده نیست اما نکته ای که شهرداری باید به ان توجه کند این است که نباید نگاه انتفاعی به این موضوع داشته باشد چرا که سامان دهی املاک از وظایف شهرداری است همانطو ر که وقتی فضای سبزی یا پارکی احداث می‌کند پولی دریافت نمی‌کند چرا که رفاه شهروندان جز وظایف شهرداری است که باید انجام دهد.
وی ادامه داد: طی بازدید صورت گرفته از بازار روز متقاضیان حاضر به سامان دهی و خرید غرفه خود هستند، که برای این ساماندهی حتماً باید یک مدیریت واحد باشد که اگر خود شهرداری این کار را به عهده بگیرد سامان دهی بهتر پیش می‌رود.
 


کد مطلب: 400150

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400150/کاظمی-باید-عمل-کهگیلویه-بزرگ-شود-نه-زبان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1