تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۴۰۰۱۴۹
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:

کشف سلاح غیرمجاز در گچساران / سخت‌گیری برای واگذاری زمین در استان

۱
۰
کشف سلاح غیرمجاز در گچساران / سخت‌گیری برای واگذاری زمین در استان
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد

توزیع 78 تن اقلام مورد نیاز مصرف کنندگان در ماه رمضان در گچساران

رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: در راستای تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان 78 تن اقلام مورد نیاز مصرف کنندگان در شهرستان گچساران در حال توزیع است.

علی مرادی اظهار کرد: در راستای تنظیم بازار اقلام مورد نیاز در ایام ماه مبارک رمضان، ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی گچساران در طرح ضیافت جهت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، دسترسی آسان  و تعدیل قیمت کالاهای اساسی در ماه مبارک این اقلام را در اختیار عاملان توزیع در شهرستان قرار داده است.

 وی  افزود: سهمیه اختصاص یافته شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر، مرغ منجمد، گوشت قرمز و تخم مرغ است که به نرخ مصوب دولتی و زیرقیمت بازار در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

 رئیس جهاد کشاورزی گچساران با بیان اینکه هم اکنون 33 تن مرغ منجمد در اختیار عاملان برای توزیع قرار گرفته است، گفت: هر کیلو مرغ منجمد به قیمت 6 هزار و 200 تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

 مرادی در ادامه  تصریح کرد: 33 تن انواع برنج در حال حاضر برای تنظیم بازار در اختیار عاملان فروش قرار گرفته است،که از مجموع این تن 18 تن برنج تایلندی و 15 تن برنج هندی برای مصرف کنندگان در اختیار عاملان فروش قرار گرفته است.

  وی ادامه داد: همچنین برای تنظیم بازار  در ماه مبارک رمضان هفت تن گوشت گوساله منجمد و پنج تن تخم مرغ در بازار این شهرستان عرضه می‌شود.

 رئیس جهاد کشاورزی گچساران  با بیان اینکه 55 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی این شهرستان برای تامین گوشت مرغ مصرفی در ماه  مبارک رمضان امسال انجام گرفته است، خاطرنشان کرد:  با انجام این جوجه ریزی  81 تن گوشت سفید وارد بازار مصرف شده است.


کشف 2 قبضه سلاح غيرمجاز و دستگیری 27 نفر متخلف در گچساران

فرمانده انتظامي شهرستان گچساران گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و درخواست‌هاي مردمي، پليس اين شهرستان موفق به دستگيري 27 نفر و توقيف 8 دستگاه خودرو و 3 دستگاه موتورسيکلت کشف 4 گرم هروئين و 2 قبضه سلاح غيرمجاز شدند.

 به نقل از پایگاه خبری پلیس سید محمد موسوی  از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده  این شهرستان که به مرحله اجرا گذاشته شد که منجر به دستگیری 27 نفر، توقیف 11دستگاه خودرو و موتور سیکلت، کشف سلاح غیرمجاز 2 قبضه و کشف 4 گرم هروئین شد، خبر داد.
وی در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و درخواست‌های مردمی، پلیس این شهرستان موفق به دستگیری 27 نفر و توقیف  8 دستگاه خودرو و 3 دستگاه موتورسیکلت کشف 4 گرم هروئین و کشف 2 قبضه سلاح غیرمجاز شدند.
فرمانده انتظامی گچساران با بیان اینکه ماموران در این طرح تعداد 27 نفر را دستگیرکردند عنوان کرد: پس از تشکیل پرونده مجرمین در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

وی افزود: خودروهای  و موتورسیکلت های متخلف به پارکینگ منتقل شدند و در خصوص خودروهای شیشه دودی نیزاعمال قانون گردید.
موسوی خاطرنشان کرد: ارتقای کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، جمع آوری معتادان  پرخطر برخورد با سارقان و ارازل اوباش و مزاحمین خیابانی در جهت آسایش مردم بوده و از اولویت های پلیس است.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرحهای مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرایم و ناهنجاری اجتماعی در شهرستان، از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم ودستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.


عملیات لکه‌گیری آسفالت معابر و خیابان‌های دهدشت آغاز شد

شهردار دهدشت گفت: عملیات لکه‌گیری آسفالت معابر و خیابان‌های شهر از امروز آغاز شد.

اسفندیار برخه با اشاره به اینکه ترمیم و بهسازی آسفالت خیابان‌ها از جمله مطالبات جدی شهروندان است، از آغاز عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر خبر داد.

شهردار دهدشت، افزود: سه اکیپ کار مرمت و لکه‌گیری آسفالت را به صورت اصولی انجام می‌دهند، گفت: عملیات لکه‌گیری آسفالت بر اساس اولویت است.

به گفته برخه، عملیات ترمیم چاله چوله‌ها از 60 دستگاه شروع شده و در خیابان‌هایی از میدان جهاد، کوی آزادگان و کمربندی دوم در حال کار است.

برخه، بیان کرد: وضعیت آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری یکی از مهمترین ویژگی‌های شهر زیبا است که تأثیر زیادی بر منظره شهری از نگاه هر رهگذری دارد.

وی همچنین از روکش 5 هزار متر مربع از آسفالت ورودی چرام خبر داد و گفت: در صورت تأمین قیر روکش آسفالت سایر ورودی‌ها هم ترمیم خواهدشد.

شهردار دهدشت تصریح کرد: از مهر ماه سال گذشته 90 هزار متر مربع زیرسازی، 80 هزار متر مربع آسفالت، هفت هزار و 500 متر جدول‌گذاری در سطح شهر انجام شده است.

این مسؤول نصب یکهزار و 500 متر پل، آسفالت 40 کوچه خاکی و احداث یکهزار متر سیل بند را از دیگر اقدامات صورت گرفته شهرداری عنوان کرد.


ارجاع125 پرونده طلاق برای انجام مشاوره‌های قبل از طلاق به بهزیستی گچساران

رئیس بهزیستی گچساران گفت: سال گذشته تعداد 125 پرونده طلاق برای انجام مشاوره‌های قبل از طلاق به بهزیستی گچساران ارجاع داده شد.

سید مهران کشاورز اظهار کرد:  متاسفانه امروزه فضاهای مجازی تاثیر بسیار منفی بر روی زندگی جوانان  ما اثر گذاشته است.

 وی با بیان اینکه کارگاه‌هایی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی بهزیستی گچساران برگزار می‌شود، عنوان کرد: این کارگاه‌های به منظور کاهش طلاق در جامعه، شناخت دقیق زوجین برگزار می‌شود.

 رئیس بهزیستی گچساران گفت: متاسفانه بیشترین طلاقی که در جامعه صورت گرفته در جامعه اعتیاد به موادمخدر، دخالت والدین و سوءظن و بدبینی زوجین نسبت به یک دیگر در جامعه رخ می‌دهد.

 کشاورز اذعان کرد: در سال گذشته تعداد 125 پرونده طلاق برای انجام مشاوره‌های قبل از طلاق به بهزیستی گچساران ارجاع داده شد.

 وی ابراز کرد: 50 درصد از پرونده های ارجاعی طلاق به بهزیستی این شهرستان مربوط به بدبینی و سوء ظن بوده و مابقی نیز مربوط به اعتیاد و دخالت والدین است.

 رئیس بهزیستی گچساران خاطرنشان کرد: بیشترین پرونده‌های ارجاعی طلاق برای انجام مشاوره‌های قبل از طلاق مربوط به دوران عقد زوجین است.

کشاورز  با بیان اینکه روزانه تعداد چهار پرونده طلاق برای انجام مشاوره  پیش از طلاق به بهزیستی ارجاع داده می‌شود، افزود: ایجاد شکاف طبقاتی بین خانواده‌ها، بالا بودن توقعات زوجین از یک‌دیگر و وجود چشم و هم‌چشمی در جامعه موجب شده که زندگی بسیاری از زوجین که در دوران عقد به سر می‌برند به طلاق کشیده شود.

    
واگذاری زمین در کهگیلویه و بویراحمد سخت گیرانه باشد

 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: واگذاری زمین یا تغییر کاربری در این استان برای اجرای طرح های اشتغالزا، اقتصادی و خدماتی همراه با سخت گیری های بیشتری باشد.
 عزیز فیلی در نشست کارگروه امور زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این استان با کمبود زمین برای اجرای طرح های اشتغالزا، اقتصادی و خدماتی مواجه است و چنین مشکلی نیز در سال های آینده جدی تر خواهد شد.
وی افزود: اولویت نخست در زمینه واگذاری زمین یا تغییر کاربری در کهگیلویه و بویراحمد با اراضی ملی و پس از آن نیز با زمین های کشاورزی است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پاسخگویی دستگاه های اجرایی این استان به استعلام های مورد نیاز برای واگذاری زمین یا تغییر کاربری همراه با دقت و شتاب بخشی لازم باشد. 
فیلی عنوان کرد: باید تمامی جوانب امر از جمله مسائل زیست محیطی، نبود معارضات اجتماعی، رعایت حریم جاده ها و حفظ فاصله قانونی محل اجرای طرح تا روستاها و مناطق مسکونی با حساسیت ویژه ای در کهگیلویه و بویراحمد لحاظ شود.
تغییر کاربری اراضی ملی یا زمین های کشاورزی برای اجرای 10 طرح در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعتی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد در این نشست بررسی شد.
با هشت مورد از این تعداد طرح موافقت شد و 2 مورد نیز مستلزم بررسی مجدد است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نیکنام
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت منابع طبیعی که همه بهش چشم دوختن و زمین مفت میخوان جهاد کشاورزی برای تغییر کاربری معادل دوسوم قیمت منطقه ای زمین پول میگیرن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1