کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«بنام» می‌رود

آیا استاندار از «سهراب بنام» رضایت دارد؟

1 خرداد 1397 ساعت 21:24

در این نشست که استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی را در بحث خوشه‌ها زیر سؤال برد یکی از مواردی که از سوی شخص اول اجرایی استان دستور پی‌گیری آن داده شد همین تنها 2 کارخانه ریسندگی و بافندگی بود.


آیا در شرکت شهرک‌های صنعتی ضرورت برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار نباید وجود داشته باشد آیا آقای بنام در دوران مدیریتشان موفق به انجام چنین مهمی شدند. صنعت این استان در ابتدای راه است و بسیاری از اقلام مصرفی روزانه مردم نیز از بیرون از استان وارد می‌شود در حالی که باید مدیریت حوزه صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان به عنوان بخش مهمی از این مدیریت از حالت بخشنامه‌ای خارج شوند و با ارایه مشوق و تضمین‌های مناسب و زمینه سازی برای سرمایه گذاران داخل وبیرون از استان و حتی خارجی به این بخش نفس تازه‌ای می‌بخشید ولی امروز بعد از 5 سال از مدیریت بنام بر این مجموعه هیچ نشانه‌ای نه تنها از پیشرفت رو به جلو به نسبت سال 92 دیده نمی‌شود که گویی درب ورودی تمام شهرک‌های صنعتی استان یا بسته است و یا نیمه بسته.
طبیعی است زمین یک عنصر بسیار مهم در حوزه شهرک‌های صنعتی است وبدون اینکه زمین خریداری شود هیچ شانسی برای رشد در این بخش وجود ندارد و تاکنون امار رسمی و سند متقنی از اینکه حتی یک متر زمین به شهرک‌های صنعتی استان اضافه شده باشد وجود ندارد.
حال باید منتظر ماند و دید تدبیر آقای استاندار در این بخش چیست او که مدام بر توسعه اقتصادی و برنامه ریزی برای صادرات از استان تاکید دارد چگونه به رتق و فتق این حوزه خواهد پرداخت آیا راه حل را در رفتن بنام خواهد دید و یا خود نیز به این رکود اخت خواهد گرفت و فعلاً این سازمان را در لیست سازمان‌های مهم مورد بررسی برای خود قرار نخواهد داد.

در نشست اخیر شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که بحث و جدل بر روی خوشه‌ها و عملکرد آن‌ها در استان صورت گرفت همه توجهات بر روی دو کارگاه ریسندگی و بافندگی در استان جلب شد که استاندار بر روی آن دست گذاشت و محل مناقشه شد.
 استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های با بافت عشایری در ایران است که شغل اصلی مردمان آن از دیرباز بر پایه کشاورزی و دامداری بوده است.
از همین رو مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه جامعه عشایری با صنعت ریسندگی و بافندگی چندان ناآشنا نیستند.
اما با وجود زمینه‌های لازم برای توسعه این صنعت در استان کهگیلویه و بویراحمد ریسندگی و بافندگی در استان تعطیل است و سرمایه‌گذاری بر روی آن نشده است.
استاندار عملکرد خوشه دست بافته‌ها را زیر سؤال برد
چند سالی هست که بحث خوشه‌های صنعتی در کشور و استان مطرح شده که متولی آن شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان متولی صنایع کوچک است.
خوشه دست بافته‌ها در میان همه خوشه‌های صنعتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته هر چند که با گزارشی که در نشست اخیر شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت داده شد معلوم گردید که در این زمینه هم کار آن چنانی صورت نگرفته است.
در نشست اخیر شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که بحث و جدل بر روی خوشه‌ها و عملکرد آن‌ها در استان صورت گرفت همه توجهات بر روی دو کارگاه ریسندگی و بافندگی در استان جلب شد که استاندار بر روی آن دست گذاشت و محل مناقشه شد.
سرنوشت 2 کارخانه‌ تعطیل شده که مسؤولان به فکر آن‌ها نبودند
در این نشست که استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی را در بحث خوشه‌ها زیر سؤال برد یکی از مواردی که از سوی شخص اول اجرایی استان دستور پی‌گیری آن داده شد همین تنها 2 کارخانه ریسندگی و بافندگی بود.
مسؤول یکی از این واحدها در منطقه سرآب‌تاوه یاسوج با بیان اینکه خط تولید ریسندگی داریم و و یک واحد شست‌وشو هم داشتیم اظهار کرد: از سال 69 کار خود را در استان آغاز کردیم.
حسینی افزود: تا سال 83 این واحد ریسندگی در یاسوج فعال بود ولی از سال 83 به علت معارضات محلی که با تبانی منابع طبیعی صورت گرفته بود ما را مجبور به تعطیلی واحد تولیدی کردند.
سرانجام آن 11 کارگر مظلوم
وی افزود: سرانجام با دوندگی‌های زیاد 10 ساله در سال 96 رفع معضل کردیم و در این 10 سال تعداد 11 نفر کارگر که سه نفر آقا و 8 نفر خانم بودند کار خود را از دست دادند.
حسینی با بیان اینکه الان 15 سال است که از بازار کار دور هستیم افزود: قرار شد ما را برای فعالیت مجدد به سازمان صنایع کوچک معرفی کنند و اکنون نیز مصمم هستیم که پس از ظرفیت‌سنجی کار خود را آغاز کنیم.
مدیر کارگاه ریسندگی در سراب‌تاوه یاسوج خاطرنشان کرد: در این 11 سال کسی سراغ ما نیامد در روزگاری که یک پای ما منابع طبیعی بود و یک پای دیگرمان در دادگاه و 11 کارگر از کار بیکار شده بودند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که هم در زمینه عملکرد نه چندان خوب در بحث خوشه‌ها و همچنین عملکرد ضعیف در خصوص تعطیلی این دو واحد تولیدی به خشم آمده بود اظهار کرد: اگر امروز ما این واحدها را بررسی نمی‌کردیم تا 300 سال دیگر شماها به دنبال آن‌ها نمی‌رفتید که مشکلات این واحدهای تولیدی را برطرف کنید.

به گزارش کبنا، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد این روزها نشان داده که فعال شدن واحدهای تولیدی برای او خیلی مهم‌تر از هر چیز دیگری است، احمدی می‌داند با فعال کردن این واحدها تولید کالای ایرانی، اشتغال جوانان و رونق اقتصادی شکل می‌گیرد. و باید ببینم که آیا او با سهراب بنام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کنار می‌آید و یا خیر؟


کد مطلب: 400143

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400143/آیا-استاندار-سهراب-بنام-رضایت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1