کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای سرمایه‌گذاری:

صدور مجوزها در کهگیلویه و بویراحمد فاجعه‌بار است

1 خرداد 1397 ساعت 20:24

نشست شورای سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استاندار ظهر امروز برگزار شد و به مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران در استان رسیدگی شد.


جعفر گوهرگانی در این نشست با اشاره به اینکه استان از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از سرمایه‌گذاران استفاده خواهد کرد، گفت: برخی از سرمایه‌گذاران تنها به فکر تملک اراضی هستند و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند که فرصت فعالیت به چنین افرادی داده نشود.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه‌گذارانی که زمین به آنها واگذار شده تا دو سال فرصت عمل به تعهدات خود را دارند که این مدت زمان تا سه و چهار سال قابل تمدید است اما بعد از پایان این مدت در کمیسیون ماده 33 باید تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی معارضان اجتماعی اراضی ملی واقعی نیستند و نباید به آنها بها داده شود، افزود: وجود اینگونه معارضات باعث دلسردی سرمایه‌گذاران واقعی می‌شود.

این مسؤول با اشاره به کمبود خاک در کشورهای حوزه خلیج فارس افزود: نباید مواد به ویژه مواد معدنی به صورت خام از استان توسط سرمایه‌گذاران خارج شود، بلکه باید فرآوری‌های لازم روی آنها انجام گیرد.

در ادامه نشست جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: زمان صدور مجوزها و پاسخ به استعلام‌ها در استان کاهش یابد و یک چارچوب برای تعیین مدت زمان صدور مجوزها و پاسخ به استعلام‌ها مشخص شود که طولانی شدن روند صدور مجوزها در استان فاجعه‌بار است.

وی عنوان کرد: در استان‌های دیگر این زمان خیلی کوتاه است و حتی در طی 72 ساعت مجوز صادر می‌شود در حالی که در استان‌ها ما یک سرمایه‌گذار ماه‌ها باید برای دریافت مجوز و استعلام منتظر بماند و با این وضعیت نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذار در استان را داشت.


کد مطلب: 400140

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400140/صدور-مجوزها-کهگیلویه-بویراحمد-فاجعه-بار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1