تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۴۰۰۱۳۶
سلامت|

توصیه‌های مهم معاون دانشگاه علوم پزشکی استان به روزه‌داران

۲
۰
توصیه‌های مهم معاون دانشگاه علوم پزشکی استان به روزه‌داران
کبنا ؛
به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان؛ امام‌بخش قائدی اظهار داشت: با توجه به اینکه معده انسان در هنگام خواب فعالیت ندارد، بنابراین هیچگاه با شکم پر نخوابید چرا که این امر باعث فساد شدن غذا در معده و عدم هضم صحیح آن می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از صرف سحری حداقل به مدت یک ساعت نباید خوابید، بیان کرد: با توجه به نوع مواد غذایی که مصرف می‌کنید باید حدود یک تا دو ساعت بیدار بمانید تا غذا در معده هضم شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه سلامت آب، نمک و روغن از اصلی‌ترین موادی هستند که باید روزه داران رعایت شوند، یادآور شد: آب باید بدون مواد افزودنی بوده و روغن‌های خوبی چون روغن کنجد و زیتون و همچنین روغن‌های محلی که با حرارت دادن چسبندگی نگیرد مصرف کنید.

 قائدی ادامه داد: نمک خوب، نمکی طبیعی است و به علت وجود منیزیم باعث کاهش فشار خون می‌شود.

این مسئول گفت: دیابتی‌‌ها می‌توانند روز بگیرند و برای آنها مفید است ولی اگر کلیه آنها مشکل دارد باید با پزشک خود مشورت کرده و در سحری از نان سبوس‌دار استفاده کنند.

وی اذعان داشت: هرگز مواد خوراکی پخته شده را خام مصرف نکنید، سعی کنید بعد از افطار و قبل از سحر از مواد خامی چون میوه‌ها و تنقلات مفید بهره‌مند شوید.

 قائدی خوردن سحری را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: افراد در هنگام سحر باید چند لقمه مختصر هم که شده، مصرف کنند زیرا گرسنگی زیاد معده را مجبور می‌کند رطوبت و مواد مفید بدن را هضم و در بدن پخش کند که پخش شدن آنها موجب بروز بیماری می‌شود.

وی تصریح کرد: در وعده سحری از مصرف نوشیدنی‌های گازدار، غذاهای پرچرب و شور پرهیز کنید.

وی با بیان اینکه در هنگام افطار از نوشیدن آب سرد جدا خودداری کنید چرا که این کار سبب تضعیف معده می‌شود، افزود: یکی از معضلات مهم در غذا خوردن افراد، تسریع در روند خوردن غذا است و گاه ممکن است دلیل، محدودیت زمانی باشد که با استرس داشتن در موقع غذا خوردن، تاثیرات مضر بسیار زیادی بر روی معده خواهد داشت.

 قائدی تصریح کرد: پس در ماه مبارک رمضان باید دقت داشت تا در خوردن غذا به هنگام افطاری و سحری تعجیل صورت نگیرد زیرا آرامش در غذا خوردن و نخوردن در شرایط استرس و نگرانی در تأمین سلامت دستگاه گوارش بسیار موثر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دکتر از کی تا حالا نمک باعث کاهش فشار خون میشه؟ م
کلا متن چیزای ضد و نقیض زیاد داشت.
Canada
اقاي دكترقائدي بجاي توصييه هاي پزشكي كه تخصص نداري بفرماييد به مشكلات حوزه خودت برسيد از /داروخانه هاي دكترنيكبخت ودكتر حكمتي رسيدگي بكن
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1