تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۴۰۰۰۷۸
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:

پروژه‌ به «کما» رفته گچساران / قارچ‌های سمی یاسوجی‌ها را تهدید می‌کند / آشفتگی بازار دهدشت

۱
پروژه‌ به «کما» رفته گچساران / قارچ‌های سمی یاسوجی‌ها را تهدید می‌کند / آشفتگی بازار دهدشت
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد

پروژه‌ به کما رفته گچساران

فارس نوشت؛ فاز دوم پروژه کمربندی جاده گچساران به طول 7 کیلومتر که در سال 91 با حضور مسوولان کلنگ‌زنی شده بود و قرار بود ابتدای جاده آب‌شیرین را به تقاطع بهشت‌ زهرا گچساران متصل کند که متاسفانه این کار تاکنون سرانجامی نداشته و پروژه به کما رفته است.


  در ورزش  فوتبال همیشه مهاجمانی ناماشان برسر زبان‌ها می‌ماند که توپ‌های مرده و سخت را تبدیل به گل کرده باشند و به نوعی بتوانند بازی را از آب در آورند و گرنه برخی نیز هستند که گل‌های زیادی را به ثمر رسانده‌اند اما هیچ‌گاه نامی از آنها برده نمی‌شود.
 به این مهاجمین در عالم فوتبال آماده خور می‌گویند به طوری که هیچ تلاشی از خود نشان نمی‌دهند و در طول 90 دقیقه وقتشان آماده هستند که اگر توپی آمد آن را اگر شد تبدیل به گل نمایند.
 با نگاهی به پروژه تکمیل جاده کمربندی گچساران ناخود آگاه به یاد مهاجمینی افتادم که نامشان مهاجم است اما....
 علی‌رغم چندین گزارش از تعطیلی فاز دوم تکمیل جاده کمربندی گچساران به طول 7 کیلومتر که در این خبرگزاری درج شده متاسفانه بعد از گذشت چندین سال هنوز شاهد هستیم این پروژه به صورت راکد در این شهرستان مانده است.

 پروژه‌ای که سالهای سال است کلنگ‌زنی شده است و بارهای بار نیز گزارش‌هایی حاکی از آن بوده است که این پروژه دارای معارضینی است و ....
اینکه چگونه بزرگترین پروژه‌ها در کشور با معارضین بزرگتر کنار می‌رود اما در گچساران نمی‌شود، سوالی است که بهتر آن است مسوولان امر پاسخگو باشند.
فاز دوم پروژه کمربندی جاده گچساران به طول 7 کیلومتر  که در سال 91 با حضور مسوولان کلنگ‌زنی شده بود، قرار بود ابتدای جاده آب‌شیرین را به تقاطع بهشت‌ زهرا گچساران متصل کند که متاسفانه این کار تاکنون سرانجامی نداشته و پروژه به کما رفته است.

این پروژه  که عملیات اجرایی آن از سال‌91آغاز شده بود به دلیل کمبود اعتبار تا به  امروز و با گذشت بیش از 6 سال از آغاز طرح تا کنون پیشرفت  فیزیکی 40درصدی را دارد.
تردد خودروهای سنگین از فلکه نماز به سمت خروجی شهر علاوه بر داشتن آلودگی بسیاری موجب ناامنی و ترافیک در این قسمت از شهر شده که این امر موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

 در این خصوص علی محمدی یکی از راننده‌های گچسارانی به خبرنگار ما می‌گوید: نمی‌دانیم آیا مسوولان شهرستان می‌دانند در فلکه نماز گچساران چه خبر است.
 وی ادامه می‌دهد: وجود خودروهای سنگین و عبور از میان این خودروها در این شهر موجب نارضایتی  و ناامنی شده است.

 خانم جوانی که در پشت چراغ قرمز ایستاده است به ما می‌گوید: هر روز باید این مسیر را لابه لای خودروهای سنگین عبور کنیم و سالهاست در انتظار جاده کمربندی هستیم.
 یکی از راننده‌های گچسارانی که برای خرید از خودروی خود پیاده شده است می‌افزاید: اگر می‌توانید از همین خودروهایی که بار ترافیکی در شهر به وجود آوردند تصویر بگیرید و به مسوولان بگویید اگر باریکی از  این تریلر از زنجیر رها شود جان چند نفر را تهدید خواهد کرد.

 پروژه جاده کمربندی که چند سالی است با برگزاری جلسات و حضور مسوولان شهرستانی و استانی هنوز  همچنان نتوانسته‌اند این مشکل را مرتفع نمایند و تا کنون نتوانسته‌اند با پرداخت مبلغی توجه معارضین این پروژه را جلب کنند.
با به بهره‌برداری این پروژه  موجب می‌شود که این شهرستان با بار ترافیکی در طول شبانه روز مواجه است، کاهش یابد.



فعال بودن 47 معدن در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 47 معدن در سطح استان فعال هستند که اشتغال‌زائی خوبی در این بخش ایجاد شده و 765 نفر در معادن مشغول به کار هستند.

داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران به تعداد معادن فعال در استان اشاره کرد و اظهار داشت: معادن فعال استان 47 معدن هستند که شامل 17 فقره لاشه مالون، 6 فقره شن و ماسه، 3 فقره سنگ تزیینی، 3 فقره سنگ گچ و 3 فقره سنگ گچ، بوکسیت 1 فقره، 4 فقره سلستین، مخلوط کوهی 5 مورد، مارن 3 فقره و مواد اولیه سیمان 1 فقره است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد شاغلین بخش معدن استان 765 نفر است و میزان استخراج سالانه معادن 2 میلیون و 400 هزار تن است، ضمن اینکه میزان ذخیره معادن بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تن است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 300 میلیونی در معادن استان گفت: سرانه سرمایه‌گذاری در معادن استان 438 میلیون ریال است.

این مسؤول با اشاره به معضلات و مشکلات بخش معدن گفت: روش استخراج نامناسب، بالا بودن هزینه استخراج، قدیمی و فرسوده بودن تجهیزات استخراج و کمبود ماشین‌آلات بخش معدن، پایین بودن قدرت رقابت، کمبود نقدینگی و عدم مدیریت علمی و برنامه‌ریزی صحیح معضلات پیش‌روی بخش معدن استان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری انتخابات اتحادیه صنفی بویراحمد گفت: براساس ماده 22 قانون نظام صنفی و آیین نامه اجرایی انتخابات 8 اتحادیه صنفی شامل تعمیرکاران خودرو، مشاورین املاک و خودرو، آلومینیوم سازان و رستوران و اغذیه، مرغ ماهی و پروتئین، عکاسان و تاسیسات مکانیکی برگزار شد.
دیویده بیان کرد: این انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شد که انتخابات به این روش موجب افزایش دقت، سرعت و شفافیت در روند برگزاری انتخابات و به حداقل رسیدن اشتباهات می‌شود.

احداث 945 واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از سال 93 تا 96، 945 واحد مسکن مهر را در احداث کرده و آماده برگزاری جشن پایان ساخت مسکن مهر است.

ابراهیم فرزانه به مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در احداث مسکن مهر اشاره کرد و اظهار داشت: از سال 93 تا 96، 945 واحد مسکن مهر احداث شده است و این آمادگی وجود دارد که جشن پایان ساخت مسکن مهر را برگزار کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: احداث 46 واحد مسکن شهری، 32 واحد مسکن محرومین، 132 واحد برای اقشار کم‌درآمد و 72  واحد مسکن مشارکتی دیگر اقدامات صورت گرفته طی سه سال اخیر  است.

وی خواستار همکاری بیشتر بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات بازسازی احداث مسکن روستایی شد و یادآور شد: پرونده دو هزار و 157 واحد برای دریافت تسهیلات بازسازی و احداث مسکن روستایی به بانک‌های استان معرفی شده است که یک هزار و 370 مورد انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

این مسؤول تصریح کرد:در حوزه تسهیلات بهسازی و نوسازی از محل اعتبارات سال 95، 2800 سهمیه مصوب استان بوده که دو هزار و 236 مورد سهمیه ابلاغ شده است و سهمیه جذب شده یک هزار و 237 مورد بوده است.

فرزانه در پایان به تسهیلات بافت فرسوده گچساران اشاره کرد و گفت: سهمیه ابلاغ شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده گچساران 3 هزار مورد است که یک هزار و 120 واحد معرفی شده به بانک‌ها است و از این تعداد سهمیه یک هزار و 54 واحد جذب شده است.

شرکت بیش از 67 درصد دانش‌آموزان ابتدایی استان در هفتمین جشنواره جابربن حیان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 67 درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان در هفتمین جشنواره جابربن حیان شرکت کردند.

به نقل از آموزش و پرورش استان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 67 درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان در هفتمین جشنواره جابربن حیان شرکت کردند

وی افزود: این جشنواره همه ساله با هدف شناسایی ،تقویت و پرورش قوه تفکر و روحیه تحقیق و پژوهش و تقویت مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان و تشویق آنها به سازندگی و کمک به اهداف مهارتی درس علوم تجربی دوره اول برگزار می‌شود.

علی‌شیر زهرایی گفت: در این جشنواره 54 هزار و 200 دانش‌آموز دوره ابتدایی استان با ارائه پروژه‌های علمی در این جشنواره شرکت کردند.

وی گفت:در این دوره 2 هزار و 464 آموزگار در هزار و 85 آموزشگاه ابتدایی دانش‌آموزان را در زمینه‌های جمع‌آوری-نمایش علمی-تحقیق-آزمایش و طراحی وساخت هدایت کردند.

زهرایی گفت: پس از داوری در مرحله شهرستانی و منطقه‌ای،107 پروژه به مرحله استانی راه یافت که در پایان 5 پروژه برای شرکت در جشنواره ملی انتخاب شدند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: در راستای توسعه و تقویت آموزش‌های چند رسانه‌ای و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در سال تحصیلی جاری 436محتوای الکترونیکی توسط معلمان دوره ابتدایی استان تولید که از این تعداد 85 اثر به مرحله استانی راه یافتند.


کشتارگاه‌های دام استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تجهیز هستند

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که وضعیت کشتارگاه‌های استان ساماندهی شود، گفت: کشتارگاه‌های دام استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تجهیز هستند .
 عبدالله بهمنش در جمع خبرنگاران با بیان این که با عرضه کنندگان گوشت به صورت غیرمجاز در استان برخورد می‌شود، اظهار کرد: عرضه کننده گوشت قرمز گرم تنها موظف هستند که گوشت مورد نیاز شهروندان رااز طریق کشتارگاه‌های مورد تائید دامپزشکی تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ایجاد میدان دام در استان یک ضرورت است.

بهمنش به برخی مشکلات مراکز کشتار دام در استان اشاره کرد و گفت: کمبود خودروی مخصوص حمل بهداشتی لاشه‌های گوشت و  پایین بودن ظرفیت سردخانه‌های نگهداری گوشت از مشکلات مهم مراکز دام استان است.

این مسؤول با بیان این‌که کشتارگاه‌های دام استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تجهیز هستند تصریح کرد:  برای رفع مشکلات مراکز عرضه دام در استان باید همه دستگاه‌ها همکاری کنند.

وی با بیان اینکه برخی از کشتارگاه‌های دام استان نیاز به تجهیز دارند، اظهار کرد: باید حوزه بهداشت و سلامت غذایی مردم به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

بهمنش خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها مایحتاج پروتئینی خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و تخلفات بهداشتی را به سامانه 1512 دامپزشکی اطلاع تا در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت پذیرد.

احتمال افزایش مسمومیت های ناشی از مصرف قارچ سمی 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، از احتمال افزایش مسمومیت های ناشی از مصرف قارچ سمی در این استان خبرداد.

« ابراهیم نعیمی» گفت: 5 نفر از اعضای دو خانواده طی چند روز گذشته بعلت مصرف قارچ سمی در یاسوج مسموم شدند.

وی افزود: گزارش اولیه از مسمومیت سه نفر دیگر بوسیله قارچ سمی حکایت دارد که در حال بررسی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام فصل قارچ های کوهی و رویش قارچ های سمی در این ایام، بنابراین در نحوه خرید قارچ های خوراکی دقت کرده و توصیه می شود تحت هیچ شراطی از دلالان و دست فروشان بین راهی و جاهای غیرمجاز قارچ کوهی در این ایام از فصل بهار خریداری نکنید . 

نعیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه از روی ظاهر، طعم و مزه کردن نمی توان پی برد که قارچ کوهی است بلکه تشخیص آن تنها از طریق آزمایشات مختلف صورت می گیرد . 

وی با اشاره به راه های پیشگیری از مسمومیت با قارچ کوهی ادامه داد: پختن یا کباب کردن قارچ های وحشی موجود در طبیعت، سمی بودن آنها را از بین نمی برد و برای تشخیص آن به هیچ وجه نباید آن را در دهان امتحان کرد . 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: به قارچ های وحشی نا آشنا به هیچ وجه دست نزنید و خطر مسمومیت از راه پوست را جدی گرفته و اگر به قارچ نا آشتا دست زدید، چشم و دهان خود را تحت هیچ شرایطی لمس نکنید. 

نعیمی با توصیه به هموطنان تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه مسمومیت با قارچ باید از خود درمانی پرهیز کرد و فرد مسموم شده را در سریعترین زمان ممکن به بیمارستان انتقال و جلوی تخلیه معده فرد مسموم شده با قارچ وحشی کوهی را نگیرید. 

وی اضافه کرد: مردم استان تنها از قارچ های تولید شده در کارخانجات که مورد تایید و به صورت بسته بندی دارای تاریخ مصرف هستند، استفاده کنند. 

آشفتگی بازار دهدشت در ضیافت رمضان

با گذشت سه روز از رمضان،عرضه کالای اساسی با نرخ مصوب دولتی در طرح ضیافت هنوزبه دهدشت نرسیده است.

در حالی که توزیع کالای اساسی ماه رمضان در نقاط مختلف کشور آغاز شده و مردم با مراجعه به مراکز عرضه تعیین شده مایحتاج ضروری خود را با نرخ دولتی خرید می‌کنند اما در دهدشت خبری از این نوع کالا نیست.

مردم دهدشت بر حسب سنت دیرینه معمولا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان نسبت به خرید کالای مورد نیاز اقدام می‌کنند، از پخت نان محلی در طبق‌های بزرگ گرفته تا تأمین اقلام غذایی مورد نیاز.

آشفتگی بازار و یک بام و دو هوای قیمت‌ها خرید مردم را با مشکل مواجه کرده و همچنان منتظر عملی شدن وعده مسؤولان مبنی بر اجرای طرح ضیافت هستند.

این در حالی است که ستاد تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان هفته گذشته طی اطلاعیه‌ای از شهرستان‌ها خواسته بود نسبت به معرفی عاملین توزیع اقلام طرح ضیافت رمضان که شامل برنج، شکر، مرغ منجمد، گوشت گوساله منجمد و تخم مرغ بر اساس سهمیه‌بندی است، اقدام کنند.

قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار بدین شرح آورده شده است:

قیمت برنج برای عاملین از نوع هندی pr11 دانه کوتاه 2300 تومان و برای مصرف کننده 2600 تومان، برنج تایلندی هومالی برای عاملین 3600 تومان و مصرف کننده 3900 تومان ،شکر برای عاملین 2722 تومان و برای مصرف کننده 3000 تومان در نظر گرفته شده است.
مرغ منجمد برای عاملین 5800 تومان و مصرف کننده 6200 تومان ، گوشت گوساله منجمد برای عاملین 22000 تومان و مصرف کننده 23000 تومان ،تخم مرغ  برای عاملین شانه ای 11600 و برای مصرف کننده 12600 تومان در نظر گرفته شده است.

در این اطلاعیه تأکیده شده قیمت‌ها در سطح کل استان یکسان بوده و هیچ عاملی حق افزایش خارج از نرخ مصوب را نداشته و مسئولیت پیگیری و نظارت بر عهده ستاد تنظیم بازار شهرستان‌ها خواهد بود.

سید عمران تقوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: عاملین توزیع برنج برای سهمیه 56 تنی مشخص و معرفی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه، افزود: برای سایر اقلام هر عاملی که اداره صنعت به استان و یا شهرستان معرفی کند در اسرع وقت معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه محدودیتی در میزان سایر اقلام وجود ندارد،تصریح کرد: تعاونی مصرف کارکنان جهاد به عنوان عامل توزیع برنج معرفی شده که با دو عامل دیگر قرارداد بسته است و  ارسال محموله طرح ضیافت به شهرستان صورت می‌گیرد.

با این حال تا امروز(شنبه) هنوز خبری از توزیع کالای طرح ضیافت در کهگیلویه نیست و چندگانگی نرخ‌ در بازار جولان می‌زند.

عدم درج قیمت در واحدهای عرضه گوشت بر بی‌نظمی بازار این کالا افزوده و نشان می‌دهد تا امروز نظارتی بر چگونگی عرضه در قصابی‌ها انجام نشده است.

انتظار می‌رود اجرای طرح ضیافت رمضان با توزیع مایحتاج و کالای اساسی از این هفته در شهرستان شکل اجرایی به خود بگیرد و گشت‌های مشترک دستگاه‌های نظارتی هم با تشدید طرح نظارت متخلفان صنفی را از ادامه تخلفات باز دارند.

برگزاری محفل جزء خوانی قرآن کریم با حضور باشکوه مردم شهر قلعه رئیسی

همزمان با ماه مبارک رمضان محفل جزء خوانی قرآن کریم با حضور باشکوه مردم شهر قلعه رئیسی برگزار می شود.

 همزمان با ماه مبارک رمضان هر روزه از ساعت 19 با حضور جمع کثیری از مردم شهر قلعه رئیسی و روستاهای اطراف این بخش در مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.
 این برنامه با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، انس با آیات روح بخش قرآن کریم، همراه با قرائت روزانه یک جزء کلام‌الله مجید و تفسیر یک آیه از قرآن برگزار می‌شود. 
این برنامه با همکاری بسیج و حوزه مقاومت چاروسا و دفتر امام جمعه قلعه رئیسی برگزار می شود.
این برنامه باشکوه با حضور جمع کثیری از مردان و زنان شهر قلعه رئیسی برگزار می‌شود که روز به روز بر جمعیت آن افزایش می یابد.








 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1