تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۴۰۰۰۷۴
زارعی:

پتروشیمی بویراحمد ظرف دو هفته، «ایل راه» عشایری را ایجاد کند

۱
۰
پتروشیمی بویراحمد ظرف دو هفته، «ایل راه» عشایری را ایجاد کند
کبنا ؛
به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بویراحمد و دنا، غلام محمد زارعی با بیان اینکه پس از واگذاری زمین پتروشیمی دنابویراحمد، نگرانی‌هایی در خصوص «ایل راه» عشایری موجود در منطقه وجود داشت، گفت: عشایر عزیز بابت ایلراهی که در زمین پتروشیمی وجود داشت نگرانی‌هایی داشتند و مراجعات و درخواست‌های مکرری به ما واصل شد.
 وی افزود: از همان ابتدا هم به نهادهای مسئول تذکر دادم و هم از مجری پروژه خواستم که راه عشایری باید پیش بینی شود و قبل از هر اقدامی برای احداث مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد، باید «ایل راه» عشایری ایجاد شود.
 نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه به علت دغدغه و نگرانی‌ای که برای راه عشایری منطقه داشتم در چند روز گذشته جلسه‌ای را با سرمایه گذار و مجری طرح برگزار کردیم، تصریح کرد: با توجه به فصل کوچ و رفت و آمد عشایر منطقه، مجری باید ظرف حداکثر دو هفته آینده نسبت به ایجاد «ایل راه» عشایری در جوار زمین پتروشیمی اقدام کند.
 زارعی در ادامه از تلاش‌های فراوان برای اخذ مجوز احداث این پتروشیمی در منطقه خبر داد و بیان کرد: مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد حاصل یک تلاش جمعی برای برخورداری منطقه بویراحمد و دنا از مزایای نفت و گاز و خطوط لوله‌ای است که در دل زمین‌هایشان وجود دارد.
 وی افزود: در بحث سرمایه گذار نیز واسواس زیادی به خرج دادیم که پروژه را معطل سرمایه گذارانی که می‌خواهند اعتبارات دولتی دریافت کنند، نکنیم و حتماً بخش خصوصی توانمند و امتحان پس داده پای کار باشد تا پروژه‌ای با این عظمت گرفتار امروز و فردا کردن یک سرمایه گذار نشود.
 نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه دغدغه‌های مردم منطقه را به خوبی می دانیم و معتقدیم که اکثریت قریب به اتفاق مردم منطقه به علت آگاهی از مزایای پتروشیمی دنابویراحمد خواستار اجرای این طرح هستند، عنوان کرد: این پتروشیمی تنها کمتر از یک درصد آب رودخانه بشار را مصرف می‌کند و به علت استفاده از گاز طبیعی هیچگونه آلودگی‌ای برای محیط زیست ندارد.
 زارعی با اشاره به اینکه برای احداث مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد در منطقه ویژه پتروشیمی استان، حتی قرار نیست که یک اصله درخت هم قطع شود، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری پروژه، مشارکت شرکت‌های خارجی، سرمایه گذار تجربه شده و پای کار و ایجاد 6500 شغل مستقیم و غیر مستقیم از مزایای پروژه هستند که هر استانی راغب بود که این طرح بزرگ آنجا ایجاد شود.
 وی «ایل راه» عشایری را یکی از دغدغه‌های موجود در خصوص این پتروشیمی دانست و تصریح کرد: این مشکل نیز به زودی توسط مجری طرح برطرف می‌شود و راه مناسبی برای عشایر در حاشیه زمین پتروشیمی احداث خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

صدرا
Iran, Islamic Republic of
امیدوا ریم پروژه مانند ذوب آهن بویر احمد و لوله ساز. همین قشر نباشد به صحبت های استاندار محترم در مورد ذوب آهن در هفته گذشته توجه فرمایید سرمایه گذاران عزیز قنبری و باقری و زارعی عزیز.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1