تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۰۰۰۶۷
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

۶۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد

۰
۶۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛در نشست مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجازی امام‌جمعه گچساران بر لزوم فرهنگ‌سازی کمک به محکومین مالی و برگزاری باشکوه جشن گل‌ریزان تأکید شد.
اسماعیل جمیاری که به شهر گچساران سفر کرده بود در دیدار با حجت‌الاسلام حجازی امام‌جمعه این شهر ضمن ارائه گزارشی از اقدامات تأمینی، اصلاحی و تربیتی گفت: حقاً سازمان زندان‌ها و به‌تبع آن زندان‌های استان بر محور فرهنگ دینی و آموزه‌های اسلامی برپاشده و در این مراکز و ندامتگاه‌ها با رویکرد اصلاحی و بازسازی شخصیت افراد به خطا رفته گام‌های مفید و اثرگذاری برداشته‌شده است.
وی اظهار داشت: سازمان زندان‌ها خود را یکی از ارکان مهم برقراری امنیت اجتماعی می‌داند که بر این وظیفه خطیر به خود می‌بالیم.
جمیاری افزود: مهم‌ترین خصیصه زندان‌های کشور در نظام مقدس اسلامی رسالت قرآنی در راستای احیاء افراد به خطا رفته است، وظیفه ما در زندان‌ها علاوه بر امنیت پایدار پر کردن اوقات فراغت زندانیان با ایجاد برنامه‌های فرهنگی تربیتی، اشتغال، حرفه‌آموزی، سوادآموزی، برگزاری نمازهای جماعت، آموزش احکام دینی و مسائل مبتلا به برگزاری کلاس‌های عقیدتی، اخلاق و احکام، اعزام زندانیان به مراسم اعتکاف و اجرای برنامه‌های متنوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی و… با شرکت حداکثری مددجویان بوده که توفیقات خوبی نیز در این زمینه‌ها حاصل‌شده است.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: اعتقاد ما بر این است که ضعف باورهای دینی و عقیدتی و دوری افراد از اخلاقیات اسلامی باعث بزه و آسیب و درنتیجه زندانی شدن آنان شده است لذا همکاران ما به مشکلات فراروی زندان‌ها توانسته‌اند با برنامه‌ریزی‌های مدون نسبت به مأموریت مقدس خود که همان اصلاح افراد به خطا رفته است گام بردارند.
مدیرکل زندان‌ها خاطر نشان کرد: در سیستم زندانبانی اسلامی جزء سلب آزادی افراد که به‌واسطه ارتکاب جرم و به‌حکم قانون انجام‌گرفته سایر حقوق زندانیان محترم شمرده می‌شود و نگاه ما به زندانی بر خواسته از رأفت اسلامی و کرامت انسانی افراد است.
این مقام ارشد زندان‌های استان با توجه به ایام مبارک رمضان و اجر و ثواب انفاق، دستگیری و کمک به نیازمندان به زندانیان محکومین مالی در زندان‌ها اشاره نموده و افزود: قریب به ۶۰۰ نفر از زندانیان زندان‌های استان را بدهکاران غیر بزهکار تشکیل می‌دهند که ماندن این افراد در زندان چاره کار نبوده بلکه پیامدهای منفی برای سازمان و خانواده‌های آنان به وجود می‌آید که علاوه به تراکم جمعیت کیفری و صرف هزینه‌های سنگین جهت نگهداری آنان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هرساله در ایام ماه مبارک رمضان جشن‌های گل‌ریزان جهت فرهنگ‌سازی امر انفاق و نیکوکاری و همچنین جلب مشارکت‌های خیرین برای آزادسازی زندانیان محکومین مالی غیر عمد برگزار می‌کنیم لذا انتظار می‌رود تا در مساجد و مصلای نماز جمعه نسبت به این موضوع فرهنگ‌سازی شده تا باهمت همه‌جانبه و یاری و حمایت خیرین و نیکوکاران و همراهی دیگر نهادها و دستگاه‌های حمایتی و اجتماعی بتوانیم این آمار را به حداقل برسانیم.
در این نشست حجت‌الاسلام حجازی امام‌جمعه شهر گچساران با اشاره به نقش زندان در سلامت جامعه و نیاز کمک به زندانیان جرائم غیر عمد و همچنین حمایت از خانواده‌های زندانی، اقدامات انجام‌گرفته را با مدیریت دلسوز زندان‌ها اثرگذار دانست و به بخشی از راهکارهای تسهیل در این همکاری‌ها اشاره نموده و با اعلام آمادگی جهت هرگونه همکاری به‌خصوص تبلیغ و فرهنگ‌سازی جهت کمک به زندانیان و محکومین مالی غیر عمد با اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه استان قول مساعد داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1