کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش:

مسوولین منابع طبیعی شفاف سازی کنند / بالای تپه این روستا چه خبر است؟

29 ارديبهشت 1397 ساعت 10:10

عده‌ای تپه بالای یکی از روستاهای اطراف یاسوج را با دستگاه پیکور خاکبرداری کرده‌اند که با اعتراض شدید مردم مواجه گردیده و لازم است که مسوولان در این رابطه شفاف‌سازی کنند.


مقام معظم رهبری (17 / 12 / 93) در دیدار مسوولان و فعالان محیط زیست، منابع طبیعی و فضای سبز فرمودند که؛ «فراورده‌های روی زمین که همه‌اش مال بشریّت و متعلّق به شما است؛ قضیّه‌ی محیط زیست خیلی قضیّه‌ی مهمّی است. خلاصه‌ی اهمّیّت این قضیّه عبارت است از مسئولیّت انسان در قبال طبیعت؛ باید احساس مسئولیّت کند. همچنان‌که در قبال انسانها احساس مسئولیّت میکنیم، در قبال طبیعت هم باید احساس مسئولیّت کنیم. اسلام و ادیان الهی خواسته‌اند تعادل میان انسان و طبیعت را حفظ کنند؛ این، آن هدف اساسی و اصلی است. عدم حفظ این تعادل ناشی از عواملی است که عمده‌اش خودخواهی‌های انسان است؛ قدرت‌طلبی است؛ قلدری و گردن‌کلفتی بعضی از ما انسانها است. وقتی این اتّفاق نیفتاد - یعنی این تعادل حفظ نشد - آن‌وقت بحران محیط زیست پیش می‌آید؛ بحران محیط زیست به همه‌ی بشر و به‌همه‌ی نسلها آن‌وقت ضرر میزند.»

فرد و یا افرادی با حمایت‌های در یکی از روستاهای چسبیده به یاسوج اقدام به تخریب منابع ملی نموده و با دستگاه پیکور (چکس مکانیکی) بخش زیادی از حاشیه تپه بالای روستا را خاک برداری کرده که با اعتراض شدید مردم مواجه گردیده و منجر به درگیری تعدادی از اهالی با افراد مذکور شده و این فرد خاص و افراد خاطی مدعی هستند، حدود چهار هزار مترمربع از اراضی مذکور را از طریق اداره منابع طبیعی به منظور ساخت و ساز منازل مسکونی مجوز دریافت کرده‌اند.
بنا بر این گزارش، شایان ذکر است طبق نقشه و طرح هادی روستا، تعداد 2441 مترمربع از زمین فوق به عنوان فضای سبز عمومی و مقدار 640 مترمربع به عنوان طرح توسعه آتی و تعداد 1229 مترمربع جزء تخریبی خیابان در نظر گرفته شده است.
برخی از اهالی این روستا بیان کردند: مردم روستا که معتقدند با این اقدام و تصاحب غیره منصفانه اراضی ملی حقوق جوانان فاقد زمین ضایع گردیده، خواهان بررسی، شفاف سازی و اعلام نتیجه از سوی مسولین ذیربط می‌باشد.

*عکس مطلب تزئینی می‌باشد.


کد مطلب: 400065

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400065/مسوولین-منابع-طبیعی-شفاف-سازی-کنند-بالای-تپه-این-روستا-خبر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1