کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی اورژانس خبر داد

 وقوع ۶۹۵ مورد مسمومیت و 8 فوتی بر اثر استفاده از قارچ‌های سمی

28 ارديبهشت 1397 ساعت 23:24

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در حال حاضر 9 استان درگیر مسمومیت با قارچ‌های خودرو هستند.


سخنگوی اورژانس کشور گفت: در حال حاضر 9 استان درگیر مسمومیت با قارچ‌های خودرو هستند.
 
مجتبی خالدی از افزایش شمار مسمومین با مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت در ۹ استان کشور تا دیروز خبر داد و گفت: کل مسمومین ۶۹۵ نفر اعلام شده‌اند که از این تعداد ۴۹۶ نفر تحت در مان قرار گرفته و پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شده‌اند.
خالدی با اعلام اینکه تا کنون ۱۹۱ نفر به دلیل مصرف قارچ‌های خودرو در بیماستان بستری هستند و مراحل درمانی خود را طی می‌کنند افزود: متاسفانه آمار فوتی‌ها به ۸ نفر افزایش پیدا کرده است.
استان کرمانشاه با ۲۸۶ مسموم و ۷ نفر فوتی و استان لرستان با ۱۵۴ نفر مسموم و یک نفر فوتی بیشترین میزان آسیب بر اثر استفاده از قارچ‌های سمی خودرو در طبیعت را داشته‌اند.
در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین و چهارمحال و بختیاری نیز مواردی از این نوع مسمومیت گزارش شده است که بیشتر افراد درمان و ترخیص شده‌اند.
گفتنی است، سازمان محیط زیست هم با اشاره به اینکه شناسایی و تشخیص قارچ خوراکی از قارچ سمی بسیار مشکل است و تنها افراد متخصص و با تجربه، توانایی تفکیک بین این قارچ‌ها را دارند، اعلام کرده بود: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیرسمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین‌اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به کبد و سایر اعضای بدن شود، لذا توصیه می‌شود افراد غیر متخصص در این زمینه، به هیچ وجه از قارچ‌های خودرو استفاده نکنند.


کد مطلب: 400062

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400062/وقوع-۶۹۵-مورد-مسمومیت-8-فوتی-اثر-استفاده-قارچ-های-سمی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1