تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۴۰۰۰۵۲
در این هفته:

در نماز جمعه‌های کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

۰
در نماز جمعه‌های کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد

بیشتر از این هزینه برای مذاکره با آمریکا و غربی‌ها نکنیم/چیزی از مذاکرات عایدمان نشد

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان این که مسوولان نباید انتظار از آمریکا داشته باشند که دشمنی را کنار بگذارد گفت: خیلی هزینه کردیم و از میان آن چیزی بیرون نیامد که دیگر نباید بیشتر هزینه کرد.

 حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی اعظم در خطبه‌های جمعه امروز شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: باید قدر این ماه مبارک را بدانیم و برای خودسازی گام برداریم.

وی عظمت ماه مبارک رمضان را به واقع شدن شب‌های قدر در این ماه اشاره کرد و گفت: مقدرات ما در این ماه و در شب‌های قدر رقم می‌خورد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج با تاکید این که عبادات ما نباید منحصر به ماه مبارک رمضان باشد تصریح کرد: نباید مسجد رفتن و نماز جماعت را تنها مختص به ماه مبارک رمضان بدانیم.

موسوی‌اعظم به فیوضات سحر اشاره کرد و گفت: سحرگاه و سحر در همه ماه‌های سال با ارزش است و این ارزش و در ماه مبارک رمضان بیشتر است.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه دوم اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با بیان حدیثی از معصوم اظهار کرد: هر کس معصیت کار و گناهکار را دوست بدارد خودش هم معصیت کار است و کسی که انسان‌های مومن را دوست داشته باشد خودش هم مومن است و در زمره مومنان قرار دارد.

وی به شایعات و دروغ پردازی‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت:کسانی که به دنبال بر باد دادن آبروی افراد هستند در زمره ظالمین قرار دارند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج به گروه منحرف و حلقه به گوش سعودی اشاره کرد و گفت: این‌ها به دنبال ایجاد اختلاف در میان مسلمانان هستند و اعمال شنیع و کریه آن‌ها در تاریخ همیشه وجود داشته است.

موسوی اعظم به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آن‌ها هم به یهودیت و پیامبر خدا اعتقادی ندارند و با همکاری برخی اعراب بی‌غیرت منطقه را به آشوب کشیده‌اند.

وی افزود: آن‌ها به هیچ مسلمانی رحم نخواهند کرد که در سوریه و یمن و عراق و سایر کشورهای اسلامی شاهد توطئه‌های این دشمنان هستیم.

موسوی اعظم با بیان این که مسوولان نباید انتظار از آمریکا داشته باشند که دشمنی را کنار بگذارد گفت: خیلی هزینه کردیم و از میان آن چیزی بیرون نیامد که دیگر نباید بیشتر هزینه کرد.

سکوت مرگبار مجامع بین‌الملل در کشتار مردم مظلوم فلسطین/دست پلید حکام آل سعود در کشتار بی‌گناهان

امام جمعه دهدشت با اشاره به کشتار مردم مظلوم فلسطین، گفت: حکام خبیث آل سعود و سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی این جنایات را بیشتر می‌کند.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: یکی از پایه‌های تقوا و تقرب به پروردگار عالم و از ابزارهای تطهیر جان و مال ، زکات است.

امام جمعه دهدشت به استناد آیات و روایات از زکات به عنوان یکی از پایه‌های اساسی اسلام نام برد و گفت: در قران غالباً هر جا دعوت و امر به اقامه نماز دارد در کنار آن امر به پرداخت زکات هم شده است.

حسینی بیان کرد: مالی که زکاتش پرداخت نشود تطهیر نیست و مال تطهیر نشده درون انسان تاریکی ایجاد می‌کند.

وی، ادامه داد: از طرفی مالی که زکات و خمس آن پرداخت شود وقتی انسان مصرف کرد درونش نورانیت ایجاد می‌شود .

حسینی با تشریح شاخص‌های انسان مؤمن در سوره مؤمنون، گفت: انسان‌های مؤمن در نمازشان خاشع‌اند، خوف از خدا دارند،از باطل دوری می‌کنند و زکات پرداخت می‌کنند.

امام جمعه دهدشت،در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ماه رمضان این ماه را دارای آثار معنوی و سرشار از خیر و برکت دانست و افزود: از محافل نورانی قرآن و مجالس معنوی کمال استفاده و بهره را ببریم.

حسینی، روزه‌خواری در ملأعام را حرمت شکنی احکام الهی خواند و گفت: هم دستگاه‌های دولتی هم مردم با کسانی که علنا روزه‌خواری می‌کنند مقابله کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه، گفت: کسی که به صورت آشکار روزه می‌خورد به روزه‌داران بی‌احترامی کرده و حقوق شهروندان را زیر پا می‌گذارد.

وی، به در پیش بودن هفته صرفه‌جویی اشاره کرد و گفت: هم دولت هم ملت به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک کنند.

حسینی با بیان اینکه اسراف در مصرف این نعمت الهی باعث مشکلات جبران ناپذیر خواهد شد، افزود: اگر مصرف مدیریت نشود با بحران آب مواجه می‌شویم.

امام جمعه دهدشت، همچنین سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و روز مقاومت و ایثار را یادآور شد و افزود: فتح خرمشهر نمونه‌ای از مقاومت بود.

حسینی با بیان اینکه رژیم بعث از بسیج امکانات همه کشورهای استکباری شرق و غرب برخوردار بود، تصریح کرد: کشور ما در دوران دفاع مقدس شرایط ویژه‌ای داشت اما مقاومت رزمندگان دشمنان را متلاشی کرد و اهداف شوم آنها را در هم شکست.

حسینی با اشاره به کشتار مردم مظلوم فلسطین و حمایت آل سعود از جنایات اسرائیل گفت: سازمان‌های بین‌الملل با سکوت مرگبار خود به این جنایات و کشتارها کمک می‌کنند.

وی، ادامه داد: حکام خبیث آل سعود دست به دست اسرائیل داده تا مسلمانان را کشتار کند.

حسینی یادآور شد: همان طور که امام راحل فرمودند هر چه بدبختی داریم از آمریکاست و باید هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشید.


سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شرم‌آور است/همواره باید بدانیم آمریکا دشمن است

امام جمعه موقت گچساران گفت: آمریکای جنایتکار در روزهای گذشته سفارت خود را به بیت‌المقدس منتقل کرده است و مردم فلسطین در مقابل این ظلم ایستادند اما رژیم صهیونیستی رحم نکرد و چندین هزار نفر را مجروح و به شهادت رساند و سکوت در مقابل این اقدام شرم‌آور است.
 حجت‌الاسلام علیرضا صفایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی این هفته با توصیه و دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک به مناسبت فرار رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد که بتوانیم در این ماه مورد رحمت خداوند واقع شویم.

 امام جمعه موقت گچساران با اشاره به خطبه شعبانیه و تفسیر این خطبه گفت: ماه رمضان اولش رحمت و میانه آن مغفرت و آخر آن نجات از آـش جهنم است.

 صفایی افزود: روزها و شب‌های ماه رمضان بهترین روزها و شب‌ها و ساعت‌هایی است که انسان مومن  به مهمانی خدا دعوت شده است و باید بتواند با اعمال خود ثواب این روزها را ببرد.

وی با اشاره به ثواب افطاری دادن در این ماه مبارک اذعان کرد: پیامبر ما می‌فرماید، افطاری دادن در این ماه مبارک برابر است با آزاد کردن بردگان و چه خوب است که انسان مومن در این ماه به فکر کمک به همه نوعان خودش باشد که اگر چنین کرد خودش را نجات داده است.

 خطیب جمعه امروز گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های پیش رو  به سالروز آغاز تحریم‌ها بر علیه کشور اشاره و بیان کرد: دو سال از پیروزی انقلاب نگذشته بود که آمریکای جنایتکار ایران را تحریم کرد  و تا امروز هم ادامه داشته است.

صفایی تصریح کرد: همواره باید بدانیم آمریکا دشمن است و دشمنی خودش را همیشه با ملت ایران داشته است و این ما هستیم که باید بصیرت داشته باشیم چرا که امام راحل ما  به ما آموخت که آمریکا دشمن درجه یک ایران اسلامی است و هر چه فساد است زیر نظر آمریکا است.

 امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری پس از امام راحل راهگشای ما  است، عنوان کرد: مسوولان باید  بیشتر به این نکات توجه کنند چرا که مردم مشاهده کردند مقام معظم رهبری در طول مذاکرات مرتب به مسوولان چه به صورت خصوصی و چه به صورت عموم فرمودند، من به آمریکا اعتمادی ندارم و مشاهده کردیم که آمریکا به راحتی از برجام جدا شد و پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب همه مردم مشاهده کردند.

وی افزود: آمریکا  هسته‌ای و داشته‌های ما را گرفت و بعد هم به توافق عمل نکرد و از برجام جدا شد اما آن چیزی که ما این بود که این ملت با بصیرت بیدار هستند اما آن که بیشتر باید بیدار باشند مسوولان هستند.

صفایی در ادامه با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: آن روز ملت ما ایستادگی و ایثار کرد تا به پیروزی رسید و فتح خرمشهر درس بزرگی برای ما  و به خصوص مسوولان است که هرکس عزت می‌خواهد راه آن مقاومت در مقابل شرق و غرب است.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه یادمان نرفته جنگ ما تنها  با عراق نبود بلکه با شرق و غرب بود و از صدام حمایت می‌کردند، خاطرنشان کرد: امروز ملت ما راه خود را به رهبری امام خامنه‌ای پیدا کرده است و با صلابت هر چه تمام به راه خود ادامه خواهد داد.

 وی در ادامه با اشاره به انتقال سفارت آمریکا افزود: شاهد بودیم آمریکای جنایتکار در روزهای گذشته سفارت خود را به بیت المقدس منتقل کرده است و مشاهده کردیم مردم فلسطین در مقابل این ظلم ایستادند اما رژیم  صهیونیستی رحم نکرد و چندین هزار نفر را مجروح و به شهادت رساند و این شرم آور است که چرا ملت‌های مسلمان در برابر این غده سرطانی نمی‌ایستند.

 خطیب جمعه گچساران افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، بیت المقدس پایتخت فلسطین است و به امید خدا از دست دشمنان خلاص خواهد شد و آمریکا و همراهان آن هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

 صفایی خاطرنشان کرد: باید دولت‌های اسلامی به خود بیایند و با وحدت و اتحاد در مقابل آمریکا موضع‌گیری کنند اما امروز در اوج خونریزی  شاهد بی‌تفاوتی حکام اسلامی هستیم که به دستورات قرآن عمل نمی‌کنند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1