تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۰۰۰۵۰
در خطبه‌های نماز جمعه چرام مطرح شد

آقای استاندار اگر درد را می‌شنوید به فکر درمان هم باشید

۸
۰
انتقاد شدید امام جمعه چرام از سازمان مدیریت
کبنا ؛
حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه رمضان نام یکی از ماه‌های قمری و تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است، اظهار کرد: این ماه، یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده و در این ماه کتاب‌های آسمانی قرآن کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.
امام جمعه چرام، عنوان داشت: آنچه در رساله‌های عملیّۀ مراجع معظّم تقلید آمده، شرایط صحت روزه است، روزۀ صحیح با روزۀ مقبول فاصلۀ زیادی دارد زیرا روزۀ صحیح آن است که قضا و کفاره را ساقط می‌کند اما روزۀ مقبول علاوه بر شرایط صحت روزه، به امور دیگری نیز نیازمند است.
وی افزود: تمامی اعضاء و جوارح انسان باید روزه باشند، چشم او به نامحرم نگاه نکند و گوش او شنوندۀ غنا و غیبت نباشد و همچنین زبان او گویندۀ غیبت و تهمت نباشد، روزه‌ای که با این امور همراه است، اگر چه قضا و کفاره ندارد، امّا روزه‌ای نیست که پروردگار عالم آن را بپذیرد و روزه‌ای نیست که وقتی روزه‌دار هنگام افطار می‌گوید: «اللهم لک صمت»، ملائکه گفتۀ او را تصدیق کنند.
حجت‌الاسلام افشار در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی این هفته با اشاره به اقدام آمریکا و صهیونیست‌ها در انتقال سفارت به قدس در این مقطع زمانی،گفت: سازش اعراب و بن سلمان دلیل اصلى وسوسه صهیونیست‏‌ها است، یکى از سوالات مهم چرایى این اقدامات در برهه کنونى، سازش اعراب و بن سلمان با صهیونیست‌‏هاست. پاسخ این مسأله در خیانت کارانى چون بن سلمان نهفته است که گویا براى کسب نظر صهیونیست‌‏ها بسیار مشتاق‏اند.
وی به مصاحبه اخیر ولیعهد جوان و قدرت‏ طلب عربستان با نشریه آمریکایى آتلانیتک،اشاره داشت و خاطرنشان کرد: وی بیشتر از قبل عیان ساخت که ریاض در پى عادى‏ سازى هرچه بیشتر روابط با رژیم صهیونیستى است، چنین روندى، پذیرش این رژیم را براى برخى کشورهاى عربى دیگر نیز آسان خواهد ساخت. 
وی با بیان این مطلب که بن سلمان در این مصاحبه به حماس و سایر گروه‏‌هاى مقاومت حمله کرد، تصریح کرد: بن سلمان در پاسخ به سوالات نشریه آتلانتیک با یهودى نامیدن صهیونیست‏ها، سعى می‌کند با توجیه حقوق بشرى براى اشغالگران فلسطین، حق «سرزمین و کشور» قائل شود؛ ادعایى که از سوى سران آل سعود در نوع خود کم‏ نظیر است.
وی افزود: بن سلمان سعى کرد این استدلال را به منافع اقتصادى براى کشور عربستان و دیگر کشورهاى عربى ضمیمه کند و عادی ‏سازى روابط با رژیم صهیونیستى را امرى مفید براى همه کشورهاى عربى معرفى کند و خواهان رخداد این سیاست خیانت گونه شود.

امام جمعه چرام، گفت: وقتی حمایت جدی از فلسطین توسط کشورهای عربی صورت نگیرد و برخی از این کشورها روابط دوستانه با صهیونیست‌ها برقرار کنند صهیونیست‌ها در این اقدامشان بی پرده اقدام می‌کنند که چنین امری نیز محقق شد.

خطیب جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود به وضعیت مصلی چرام اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اولین نشانه انسان‌های صالح و پرهیزگار در زمان حکومت‌داری اقامه نماز است، ابراز کرد: اقامه نماز به این معناست که مکان‌هایی برای اقامه نماز مومنین احداث شود، اما کم توجهی مسئولان نسبت به مصلای چرام جای نگرانی دارد، محلی که در فصل گرما خطبه خواندن در آن مشکل است.

وی، متذکر شد: مردم مومن چرام از حقوق شهروندی فقط نام آن را از مسئولان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این زمینه شنیده‌اند، آقای استاندار شما به عنوان نماینده عالی دولت باید به حقوق مردم در این زمینه توجه کنید و اگر درد را می‌شنوید باید به فکر درمان نیز باشید، درد فعلی مردم مومن چرام در حوزه مسائل دینی تکمیل روند ساخت مصلا هست که این مورد را به شما عرض کردم اما جوابی نشنیدم.

وی، اضافه کرد: اگر وضعیت بی توجهی مسئولان برنامه بودجه استان ادامه داشته باشد،به مدت سه هفته نمازجمعه را در اعتراض به این بی توجهی تعطیل خواهیم کرد و به دفتر مقام معظم رهبری،ریاست جمهور و وزارت کشور نامه می‌زنیم و گلایه خود را اعلام خواهیم کرد.

خطیب جمعه چرام، ادامه داد: مسؤولیت این امر هم شخص استاندار خواهد بود زیرا مشکلات را عنوان کردیم ولی جوابی نگرفتیم، باید از سردار هاشمی نماینده محترم کهگلویه بزرگ که کمکی کردند در بحث سرمایشی مقداری از مشکلات نمازگذاران را کم کردند، تشکر کنیم و خداوند به ایشان جزای خیر دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسن ودرود بر شما امام محترم کاملا درست فرمودید
عدالت
باور کن تا چهار ماه هم تعطیلش کنی چیزی دستت رو نمیگیره
از خود چرام
Iran, Islamic Republic of
شما واقعا میتونید نماز جمعه رو تعطیل کنید؟؟؟ خود شما که .د مربی کانون پیروان ولایت کمیته امداد چرام شدید.با مدرک و سند میتونم براتون ثابت کنم که زمانی که آقای مظاهری رییس کمیته امداد چرام بودند بابت این کار و خواندن نماز ظهر و عصر در کمیته امداد چرام . درآمد دارید... شماها اول خودسازی کنید بعد دنبال خدا بروید و مردم را نصیحت. آیا واقعا .صحیح است؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خود امام جمعه چرام هم/ و /.... افشار شما هم رفتنی هستی
Iran, Islamic Republic of
مثلا شما نشان دهدنده/هستی؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شماامام جمعه ها دارید خیلی زیاده روی میکنیدو همش فقط انتقاد میکنید ولی انتقادناپذیرید
Iran, Islamic Republic of
احسن
رها
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا راست میگه باید درآمد اختصاص به مناطق نفت خیز گچساران را به چرام بدهند . چون اعتراض آقا به این مسئله است اونجا سر شار از باغات تفریحی و آب و هوایی مناسب است حیف نباشد این پولها صرف شهر آلوده ای مثل گچساران شود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1