کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست سالانه انجمن‌های فرهنگی و هنری:

دهبانی: بودجه اندک ارشاد جوابگوی هنرمندان نیست/ بانک اطلاعات هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود

27 ارديبهشت 1397 ساعت 12:57

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۰ میلیون تومان مجموع بودجه پیشنهادی دولت برای فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد سال ۹۶ بود.


رضا دهبانی‌پور در نشست سالانه انجمن‌های فرهنگی و هنری که با حضور هنرمندان استان در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه یاسوج برای ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان و نویسندگان استان منعقدشده است، که فعالیت‌های هنری هنرمندان در صفحه اختصاصی ثبت می‌شود.

دهبانی پور با اشاره به فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جدید، افزود: کتاب آثار و بیوگرافی هنرمندان برجسته استان چاپ می‌شود، و همچنین جشنواره هنرهای تجسمی در استان برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای اصل نیست، تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی برای نویسندگان استان ضرورت دارد، که سال گذشته در شهرستان‌ها کارگاه‌های شعر، داستان و خبرنگاری برگزار شد، اما متأسفانه این کارگاه‌ها با استقبال اندک هنرمندان روبرو شد.

دهبانی پور خطاب به انجمن‌های هنری استان گفت: انجمن‌های ادبی و هنری باید برای دریافت شناسه در سامانه ثبت‌نام کنند، که هر درخواستی از دولت و استفاده از حمایت‌های دولتی نیازمند شناسه دار بودن این انجمن‌ها است.

وی اظهار داشت: متأسفانه وزارت ارشاد اعتباراتی برای برگزاری جشنواره سوگواری استانی تعزیه اختصاص نداده است، که این جشنواره در استان به‌صورت شهرستانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: سازمان سینمایی بودجه‌هایی را برای پروژه‌های عمرانی اختصاص داده است، که کلوپ سینماگران، سینمای سیار، سینمای جوان و سینما در شهرستان‌های استان افتتاح می‌شود.

دهبانی پور بابیان اینکه از هنرمندان برجسته حمایت خواهم کرد، گفت: از هنرمندان برای تولید آثار هنری و فرهنگی حمایت می‌کنم، و همچنین برای بیمه هنرمندان استان هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: انجمن شاهنامه فعالیت‌های خوبی را در سطح استان داشته است، و این انجمن نیاز به حمایت ویژه دارد.

دهبانی پور بیان داشت: بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون تومان مجموع بودجه پیشنهادی دولت برای فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد سال ۹۶ بود، که سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های هزینه شد، که این بودجه اندک جوابگوی هنرمندان نیست.


کد مطلب: 400018

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400018/دهبانی-بودجه-اندک-ارشاد-جوابگوی-هنرمندان-نیست-بانک-اطلاعات-کهگیلویه-بویراحمد-افتتاح-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1