کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران مطرح شد

۵۳۸۷۳۶ کهگیلویه و بویراحمدی با ضریب نفوذ ۷۵٫۵۵ اینترنت دارند

26 ارديبهشت 1397 ساعت 19:00

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۳۸۷۳۶ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با ضریب نفوذ ۷۵٫۵۵ درصد اینترنت دارند.


جواد غلام‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط عمومی، اظهار کرد: مجموعه وزارت ارتباطات از سال ۹۲ سامانه راه‌اندازی کرده به نام سامانه سپاس که هر کسی که سوال، انتقاد، پیشنهاد و یا شکایتی داشته باشد، در این سامانه می‌تواند آن را اعلام کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر خدمات گیرنده اینترنت می‌تواند در این سامانه شکایت‌های خود را مطرح کنند.
غلام‌‌پور با اشاره به ضریب نفوذ تلفن‌های همراه در سطح استان، اظهار کرد: ضریب نفوذ، تعداد مشترکین فعال تقسیم بر جمعیت استان ضربدر ۱۰۰ محاسبه می‌شود که ضریب نفوذ همراه اول ۷۴٫۲، ایرانسل ۳۵٫۸۹ و رایتل ۳٫۶ درصدد می‌باشد.
وی افزود: تلفن همراه ۹۸٫۱ جمعیت را پوشش می‌دهد و اپراتورهای ایرانسل ۶۶٫۷ و رایتل ۴۴٫۹ جمیعت را پوشش می‌دهند.
غلام‌پور گفت: ۳۵ نقطه در سطح استان دارای اختلالات شبکه‌ای است.
وی افزود: ۱۱۱ هزار و ۲۹۷ مشترک دائمی «همراه اول» و ۴۱۷ هزار و ۷۷۳ خط اعتباری در سطح استان داریم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ سیم کارتی بدون نام و نشان در شبکه وجود ندارد، گفت: ایرانسل دو هزار و ۵۵۹ مشترک دائمی و ۲۵۳ هزار ۳۳۸ مشترک اعتباری در سطح استان دارد.
غلام‌پور گفت: اپراتور رایتل ۱۳۹ مشترک دائمی و ۲۴ هزار مشترک اعتباری و همچنین سیم کارت دیتا هزار و ۳۸ مشترک دارد.
وی گفت: ۶۳ درصد از جاده‌های اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط اپراتورها پوشش داده می‌شوند.
این مسوول در ادامه با اشاره به عملکرد اپراتورهای استان در حوزه خدمات اینترنت، اظهار کرد: مهمترین اپراتور استان متعلق به شرکت مخابرات می‌باشد که این اپراتور ۲۷ هزار ۹۵۵ پورت ADSL در سطح استان ایجاده کرده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۶ نفر از شرکت مخابرات ADSL خریداری کرده‌‎اند.
غلام‌پور با بیان اینکه ۱۷ شرکت‌در سطح استان خدمات اینترنت ارائه می‌دهند، افزود: این شرکت‌ها ۳۳ هزار و ۶۲۴ پورت فراهم که شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد از این شرکت‌ها ۱۵ هزار و ۸۶۵ خطوط اینترنت خریداری کرده‌اند.
وی افزود: ۶۳ هزار مشترک «وایفا» در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و اینترنت وایمکس چهار هزار و ۵۷۲ مشترک داریم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به طور کلی ۵۳۸ هزار و ۷۳۶ مشترک اینترنت ثابت و سیار در این استان با ضریب نفوذ ۷۵٫۵۵ درصد داریم.


کد مطلب: 400012

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400012/۵۳۸۷۳۶-کهگیلویه-بویراحمدی-ضریب-نفوذ-۷۵-۵۵-اینترنت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1