کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه کارگروه اشتغال مطرح شد

نیکمرام: عملکرد «صفر» بانک‌های کهگیلویه در طرح اشتغال فراگیر و روستایی/ مسوولان با سهل‌انگاری اعتبار اشتغال‌زایی را از کهگیلویه خارج نکنند!

26 ارديبهشت 1397 ساعت 18:31


صبح امروز جلسه  کارگروه اشتغال و سرمایه  گذاری شهرستان کهگیلویه با حضور مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، فرماندار  کهگیلویه، مدیران دستگاه‌های خدمت رسان  شهرستان کهگیلویه با دو دستور کار اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی عشایری در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: وقتی سخن از کار و اشتغال است همه ذهن ها معطوف  به اداره کار می شود در حالی که ما  معتقدیم  اگر همه دستگاه های  اجرایی  تلاش و همت کنند و تعامل و همکاری داشته  باشند قطعاً نرخ  بیکاری که  امروزه  با  آن  مواجه هستیم این  نخواهد بود  و اشتغال  روند  بهتری پیدا می کند.

پروانه نیکمرام عنوان کرد: در ابتدای  سال ۹۶ طرحی  تصویب و در ابتدای  بهمن ماه  این طرح  اجرایی شد و  در پی  آن  دستگاه‌های  اجرایی  در تکاپو هستند تا طرح‌هایی  را به سامانه  کارا بفرستند و طرح‌هایی  که قا بلیت  اجرایی  داشتند  تایید  شدند  و سهم  استان در بحث  اشتغال  فراگیر ۲۱۰ میلیارد تومان  با نرخ  تسهیلات ۱۲ درصد و در بحث  تسهیلات  اشتغال  روستایی نیز سهم استان ۱۴ میلیارد  تومان   و با نرخ ۶ درصد  است که علاوه  بر این  یارانه نیز تعلق  می‌گیرد.
نیکمرام  ادامه داد اهداف کلی این  طرح در واقع  اشتغال  جوانان  بیکار به خصوص فارغ  التحصیلان  دانشگاهی، حفظ و صیانت از نیروهای  کار موجود، جلوگیری   مهاجرت  از روستا به شهر است تا  اشتغالی  پایدار برای  جوانان بیکار و همچنین  مناطق  روستایی عشایری ایجاد  شود که این زمانی  تحقق  پیدا می‌کند که دستگاه‌های  اجرایی و بانک‌های  عامل تلاش  نمایند تا  بتوان برنامه ریزی‌های  دولت را محقق  کرد.
وی افزود: در بحث  اشتغال  روستایی و عشایری در شهرستان  کهگیلویه ۳۲ طرح  تایید و در شهرستان  چرام ۱۶ طرح تایید شده است  و همچنین در بحث  اشتغال فراگیر در شهرستان  کهگیلویه ۲۱ طرح در سامانه کارا ثبت نام کردند که ۹ طرح تایید شد و ما نیز در کارگروه  ۹ طرح را تایید  کردیم  و  برای این ۹ طرح ۳ میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان  و اشتغال زایی  برای ۹۸ نفر به بانک‌ها معرفی کردیم  که عملکرد  بانک‌های  کهگیلویه در پرداخت تسهیلات  چه در اشتغال  فراگیر و چه در اشتغال  روستایی عشایری  صفر بوده  است!
مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان  اینکه  غیر از طرح اشتغال  و فراگیر و روستایی و عشایری با چند  برنامه دیگر از جمله کارورزی و کار آموزی مواجه  هستیم که  از ۲۵۴۲ نفری  که  از کهگیلویه، چرام  و لنده  برای  کارورزی  ثبت نام کرده  بودند  دستگاه‌های  خدمت رسان تنها  با ۶۰ نفر  قرار داد بستند و در بحث مهارت آموزی  نیز تنها ۱ نفر تایید شده است!
نیکمرام  بیان  کرد: در واقع  شهرستان  کهگیلویه  در این  طرح  هم  در بحث  پرداخت تسهیلات و هم در بحث  کار ورزی و مهارت  آمورزی  چه  در طرح  اشتغال  فراگیر و هم روستایی عشایری  کمترین عملکرد  را در بین  شهرستان های  استان داشته است! و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عملکردشان صفر بوده است!
وی مطرح  کرد: با  توجه به اینکه  تاریخ  پایان  این  طرح  اواخر تیر ماه است انتظار می‌رود از این  فرصت  استفاده کرده تا نرخ  بیکاری  کاهش  یابد و چرا باید ۵۴ طرح  هنوز در دستگاه‌های  خدمت رسان  کهگیلویه باقی  مانده  باشد، شاید  بیشترین  اشتغال  را با  این  ۵۴ طرح  می‌توانستیم  در شهرستان کهگیلویه  داشته  باشیم! لذا مسولان که  خود  فرزند شهرستان هستند همکاری کنند تا این  فرصت  طلایی  را از دست  ندهیم و این  پول از شهرستان  خارج  نشود!
 



کد مطلب: 400003

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400003/نیکمرام-عملکرد-صفر-بانک-های-کهگیلویه-طرح-اشتغال-فراگیر-روستایی-مسوولان-سهل-انگاری-اعتبار-اشتغال-زایی-خارج-نکنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1