کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علت عزل مدیر «پاک‌دست» و «قانون‌مدار» کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟

23 ارديبهشت 1397 ساعت 21:08


سید اسدالله هاشمی مدیرکل سابق محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از تنشش با رئیس اداره شهرستان و حاشیه‌های آن در ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۷ آلوده به ریزگردها از سمت خود کنار رفت.
سید اسدالله مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد که در ماه‌های اخیر زیر شدیدترین فشارهای سیاسی بود بالاخره از این سمت کنار رفت تا مدیری غیر بومی جایگزین این مدیر مورد غضب واقع شده یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شود.
امروز سید اسدالله هاشمی مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی از منصب خود کنار رفت و کلید محیط زیست استان را به دست جعفری زاده بسطامی سپرد که به قول خودش گردن در مقابل هیچ کسی خم نکرد و وارد معامله نشد.
این سخنان هاشمی بیانگر چنین موضوعی است که فرد یا افرادی خواهان معامله با وی بوده‌اند و او زیر بار نرفته است اما باید تجزیه و تحلیل شود که مخالفت بر سر چه موضوعی با وی به توافق نرسیده‌اند.
یکی از مدیران‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفته بود؛ تا به حال هیچ مدیری به قانون‌مداری آقای هاشمی مدیرکل سابق محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ندیده‌ام.
سرمایه‌گذار بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مرد قانون‌مدار تر از آقای هاشمی ندیدم.
برخی‌ها می‌گویند؛ او چوب قانون‌مداری خود را خورد و چون با سنگ‌شکن فلان «فرد خاص» موافقت نمی‌کرد هر روز بیشتر تحت فشار قرار می‌گرفت. آیا سزاوار است که همچنین فرد قانون‌مداری را عزل کرد.

معاون عمرانی استاندار با تقدیر از زحمات مدیرکل سابق محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امید است از تجربه ۲۰ ساله اسد الله هاشمی در سطح کشور استفاده شود.
الماس گشتاسبی معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان می‌کند: هاشمی مدیرکل سابق محیط زیست شاید به لحاظ سیاسی کارنامه خوبی ارائه نکرده باشد اما یک ضابط قضایی موفق بود و در این زمینه با ما همکاری داشت.
توصیه گشتاسبی به مدیرکل جدید محیط زیست نیز حاوی پیام بود، او به «جعفری بسطامی» گفت: مْر قانون را سر لوحه قرار دهد و اگر بخواهد خواسته‌های تک تک افراد در بیرون از مجموعه این اداره را اجرا کند، موفق نخواهد شد و برای اینکه موفق شود قانون را سرلوحه قرار دهد.


ظاهری معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور«سید اسدالله هاشمی» مدیرکل سابق محیط زیست این استان را از مدیران صادق و پاک دست سازمان محیط زیست دانست و گفت: از ظرفیت این مدیر توانمند استفاده می‌کنیم.
ظاهری با بیان اینکه مدیرکل جدید از نیروهای متعهد و کاربلد محیط زیست است، خاطرنشان کرد: امیدوارم مدیر جدید برنامه جامع مدیریت و تفصیلی مناطق را با مشارکت مردم محقق کند. صیانت از عرصه‌های زیست محیطی در استان به دلیل تضاد با منافع برخی افراد و گروه‌های سیاسی کار دشواری است لذا برای موفقیت در این حوزه قانون سرلوحه قرار گیرد.
امروز وقتی هاشمی مدیرکل سابق محیط زیست در مراسم تودیع خود، نامی از مهدی روشنفکر کاندیدای دوره گذشته و احتمالاً دوره آینده مجلس در حوزه بویراحمد می‌آورد و از وی قدردانی کرد معلوم شد که با چه کسی مشکل داشته است اما معلوم نشد که دلیل مشکل‌دار بودن رابطه وی با این نماینده مجلس چه بوده است.
 
استانی که در حال گام نهادن در راه توسعه قرار دارد باید دستگاه محیط زیست آن در آرامش کامل به سر برد و مدیران نتوانند برای آن تعیین تکلیف کنند چرا که در صورت هرگونه معامله بر سر محیط زندگی، آیندگان ما را نخواهند بخشید.


کد مطلب: 337203

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/337203/علت-عزل-مدیر-پاک-دست-قانون-مدار-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1